Lovemelikeyoudo Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Har lite lyst å gå lenge over tiden som sist, men er det helt fryktelig vondt, vil jeg ikke utsette meg for unødig smerte heller...kan noen forklare hva som skjer når en blir strippet?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Hun fører to fingre inn i skjeden og "røsker" litt i livmortappen. Evt. prøver å "åpne" den litt med fingrern ved å sette de i tappen og åpne dem sånn som en saks åpner seg. Ganske vondt, men helt overkommelig. Det er ikke vanlig prosedyre at alle blir strippet hos jordmor når de er kommet til rundt termin. Mange jordmødre vil ikke "oppi der" i det hele tatt før ting tar i gang av seg selv. Min sjekket ikke modenhet en gang, nettopp fordi man ikke skal stresse kroppen unødig. Fødselen starter som regel av seg selv )
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 de gjorde det med meg 4 dager før termin, bare for å sjekke...jeg hadde 2 cm åpning, så ho sa ho kunne "rive litt der" for å prøve å sette det igang. Funka som bara det
Lovemelikeyoudo Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2009 min tilbydde meg det ved neste time, tror jeg takker ja til det. Vil gjerne ha baby ut!!
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Hvis hun tilbyr å gjøre det hadde jeg også sagt ja. Skjer det noe så er kroppen allerede klar - trenger bare litt "drahjelp" ) Og skjer det ikke noe så er det jo ikke farlig.
Ravna Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg syntes ikke at det var vondt i det hele tatt. Såvidt jeg kjente et svakt ubehag. Nå skal det sies at jeg hadde fire cm åpning da jeg ble strippet, det kan jo ha vært derfor jeg ikke merket stort. Men det gjorde i det minste susen: Fikk øyeblikkelig kraftige kynnere som etter noen timer gikk over i veer. Ble strippet 10.30 på fredag, og 13.00 på lørdag var minstemann ute
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå