Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men er førstegangsfødende og vet ikke helt hvem jeg skal spørre...altså hvordan kjennes rier? hvor er det egentlig du har vondt, å hvor får man som oftest vondt først når fødselen kommer i gang?

har hørt at noen prater om menslignende smerter og andre om korsryggsmerter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rier er vondere en kynnere og har ett mye kraftigere tak. med mine barn i magen hadde jeg en intens smerte/svie nederst rundt hele magen og i korsryggen, og lliksom hva du en gjør får du liksom ikke gjort no for å lindre det, når gubben står å klyper deg nesten i korsryggen og du synes det er deilig... da kan du kalle det gode rier=), men rier er nok forskjellig fra person til person, men du kjenner fint forskjellen når de begynner å ta seg opp i forhold til kynnere som bare strammer magen

Skrevet

hm, og denne gangen mistenker jeg at smertene kommer mer i bena enn med de to andre, men når det er på det værste, er det som regel vondt overalt ville jeg tro

Skrevet

jeg må si at første gang jeg fødte forventet jeg at det skulle føles som veldig vonde menssmerter....men jeg fikk helt sjokk...føltes ut som det var vondt fra toppen av hodet til nederst i tærne egentlig...hehe...jeg har lav smerteterskel...Og gruer meg mer denne gangen (nr 2) samtidig som jeg vet at det går sååå bra, at man kommer gjennom det, og at alt er glemt på et sekund når man møter barnet sitt:-)

Skrevet

JEg opplevde riene som om jeg hadde et belte strammet fra undersiden av magen og rundt om korsryggen. Når riene tok seg opp kjentes det ut som at beltet strammet seg skikkelig, nesten som en skrustikke som strammet, og når rien avtok så kjentes det ut som at beltet ble sluppet sakte opp og det føltes godt. Hadde behov for å stå foroverlent gjennom riene,og selv om det var smertefullt husker jeg det som absolutt overkommelig :)

Skrevet

Riene jeg hadde før vannet gikk opplevde jeg ikke som smertefulle i det hele tatt. Som hun over, et belte som strammet seg, både forran og bak. De startet rett på med 5 minutt mellom.

Etter vannet gikk ble de veldig mere intense, og smertefulle i den grad at jeg måtte konsentrere meg om å puste, og slappe av.

Selv om mine rier ikke var smertefulle i starten, så var jeg aldri i tvil om at det var rier. Tror ikke det er mange som ikke kjenner at dette må være rier når de er i gang! Selv om de kan oppleves veldig forskjellige..

Skrevet

Mine rier har kjentes ut som ett "brytebelte" ett sånt bredt belte, som har blitt stammet rundt ryggen og nede i magen, jeg er sikker på at når du får ekte rier er du nok ikke i tvil om hva det er som skjer, men man kan ha kynnere og andre småsmerter før fødselen virkelig starter som man kanskje tror er fødselen.

Skrevet

tusen takk for svarene... må si at jeg ble i allefall litt klokere og den lenken var kjempebra:) har termin 27/10 og begynner å bli mer å mer nervøs for fødselen selv om det sikkert går helt bra..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...