mei&mi + marcus :) Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Katten hoppet på lillegutt på snart 10 mnd og beit han i hodet. Det kom to små åpne sår. Har dynket de med pyrisept! Noe mer jeg bør gjøre? Vaske det ofte med pyrisept eller?? Dumme pusen...
♥♥♥ Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 hadde ringt legevakta. innbiller meg det er nødvendig med stivkrampesprøyte, men er usikker...
Trollemor75 Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg ville nok ringt til legevakten eller evt. til fastlegen på mandag og sjekket såret med jevne mellomrom imens. De er forholdsvis høy infeksjonsfare forbundet med kattebit, de har mye rart i munnen vet du... Ellers er det ikke mye du kan gjøre annet enn å passe på når katt og barn samhandler. Det er en ganske stressende periode mellom det tidspunktet der barnet finner ut at katten finnes (moro! leketøy som beveger seg og er MYKMYKMYK!), og der barnet eier vett nok til å ikke rive/bite/sparke osv... Jeg er midt i det nå selv, med et 7,5 mndr gammel Troll som krabber fort som bare det og forstår ikke at den stakkars gamle pusen på 13 ikke er en kosebamse men eier klør og (noen få) tenner. Katten på sin side har ikke skjønt enda at 1) Trollet beveger seg fryktelig fort; 2) ikke alle mennesker vil han vel. Løsningen foreløpig er 2-deling av boligen ved hjelp av grinder, så vi kan beskytte katten mot barnet, og nøye overvåking når grindene er åpne. Og jeg gleder meg til gutten er stor nok til 1) forstå at han ikke kan gå løs på katten; 2) stå til ansvar og takle evt. kloring/biting hvis han plager katten. Lykke til!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Han må ha stivkrampesprøyte om han ikke har fått det før. Ring lekevakten og sjekk helsekortet for hvilken vaksiner han har fått.
Trollemor75 Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Stivkrampe har han nok hatt sprøyte for allerede, hvis han har fått DTP vaksinen. Tror jeg. Men jeg ville ringt uansett jeg også.
mei&mi + marcus :) Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2009 Takk for svar. Jeg stod rett ved siden av både pus og barn men da lillegutt slapp seg ned på gulvet hoppet katten etter. Fikk sjokk for katten pleier å være så tålmodig, hadde tydeligvis fått nok av bråk rundt seg og en liten en som vil pille på han. Lillegutt har fått DTP vaksine, Poilo og Hib vaksine. Venter på en venninne nå så tar vi en tur på legevakten med han.. Skumle greier det her!
Gjest Tale30 Skrevet 3. oktober 2009 #7 Skrevet 3. oktober 2009 Jenta vår ble kloret av katten vår da hun var 8 mnd. Vi ringte legevakten for å spørre angående stivkrampesprøyte. De sa til oss at den første vaksinen de får i tre omganger også beskytter mot stivkrampe. Det var helt greit selv om hun bare hadde gjennomført to av de tre vaksinasjonene. Vi var helt fortvilet over å ha en katt som gikk til angrep på jenta. Jeg slapp henne aldri av syne, men den gangen han faktisk klorte henne satt hun på fanget til pappaen. Vi fryktet at vi måtte omplassere pusen til en familie uten barn, men heldigvis så bestemte vi oss for å få en venn til ham og kontaktet dyrebeskyttelsen. Vi fikk en liten pusejente, og etter tre dager med rent hat ble han så inderlig glad i denne lille venninnen sin. Katten enser nå ikke jenta vår i det hele tatt, han får ut all energien sin ved å leke med lillepus. Han er en helt ny pus, og er like rolig som dagen er lang. Han har ikke hatt en eneste episode med aggresjon siden lillepus kom til oss. Og den lille katten elsker jenta vår, hun er så liten at vi slipper å bekymre oss om at hun skal skade jenta. Har dere mulighet til å få en liten katt til hadde jeg villet forsøke det, hvis dere ikke har flere allerede da..
Trollemor75 Skrevet 3. oktober 2009 #8 Skrevet 3. oktober 2009 Skal sies, dere har modige katter! Vår er en gammel gubbe på 13 år som trivdes godt som "enebarn" og viser ikke engang høflig interesse for Trollet. Hvis det er noe, så var han redd de første måneder, han tok lange omveier for å ikke være for nære babyen. Nå er han mindre redd, men uinteressert. Trollet derimot er hverken redd eller uinteressert. Jeg er i grunn mest redd for hva han kan gjøre med katten enn omvendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå