Gå til innhold

Dere som har natt stilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags permisjonsløsning velger dere?

Jeg jobber jo ikke fullt, jobber 64% natt i helsesektoren, så har jo en del fri... Så bare lurer på hvs slags permisjon jeg skal velge. Når må vi bestemme oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nobody?

Skrevet

Jeg er også nysgjerrig på det. Sist gang hadde jeg 100% lønn i x antall uker. Håper å ha råd til 80% lønn denne gangen.

Men må først se om det går bra med den lille før jeg planlegger for mye..

Skrevet

Man får mer utbetalt totalt hvis man velger 100% i stedet for 80%, så det lønner seg egentlig uansett å velge 100% lønn og heller spare litt hver mnd for så å ha noen uker ubetalt permisjon til slutt. Hvis far tjener mer enn deg, så vil forskjellen bli enda større fordi han vil få like stor % utbetalt som du gjør.

Vi valgte 100% sist og kommer til å gjøre det nå også, begge gangene har jeg hatt noe ubetalt permisjon i tillegg. (Nå jobber ikke jeg natt, men poenget mitt er uansett det samme:-))

Du må bestemme deg innen du sender søknaden om foreldrepenger til NAV, når du bør sende den er jeg ikke sikker på, men du har nok god tid fortsatt. Sist jeg var gravid (for 3år siden) ville nav her i kommunen ha søknaden ca1mnd før jeg skulle starte permisjonen, men antar de har lengre behandlingstid nå etter reformen når ting ikke lengre skjer på det lokale navkontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...