ღhælgelainnღ Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Jenta vår på 3 1/2 år bruker truse på dagtid og går selv på do og tisser. Men på natta har hun bleie, men vi skal prøve å la henne bruke truse på natta også nå. Men hun vil ikke bæsje på do. Hver gang hun kjenner hun må bæsje, så løper hun på badet og henter seg en bleie for hun skal absolutt bæsje i bleia. Vi sier hver gang at hun kan jo gå på do, men hun vil bare ikke. Hun skjønner hvordan hun gjør det, for hun klarte det en gang, men etter den gangen er hun helt bestemt på at hun IKKE vil bæsje på do. hva kan vi prøve for å endre på dette? Noen gode tips?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Junior her også er sånn.. 3 år.. Jeg gidder ikke stresse noe med det, det kan bare slå motsatt vei..
Verdens tøffeste mamma Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Vi har det akkurat likedan med vår treåring. Hun bruker truse på dagtid og tisser på do, men ber om bleie hver gang hun bæsje. Jeg har gitt opp å spørre henne om hun heller ikke vil prøve å bæsje på do. Hun vil virkelig ikke!! Men jeg stresser ikke.. Regner med det kommer etterhvert...
Anna Nym :o) Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Samme her. Vår har vert tørr siden juni. Aldri tissa seg ut. Men bæsjer kun i bleie, og nå syns han til og med at det er ekkelt. Så han bæsjer bare litt og blir på en måte aldri helt ferdig. Får det ikke til på do. Og så er han utrolig irritabel når ha er trengt. Har ingen råd... tror vi bare må ta tiden til hjelp
Moster1 Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Hvis dere får ungene til å sitte på do, med bleie på, så kan dere etterhvert klippe hull i bleien slik at det havner i do. Lykke til:)
tobarnsmamma2 Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 sånn har vi det ogsp, hun er akkurat 2,5 år og nekter å bæsje på do. I dag var jeg litt treg med å finne bleia til ho, så da bæsja hun i trusa...skjønner ikke åssen vi skal få ho til å bæsje i do... hvis vi hadde klippet hull i bleia hadde hun nekta og tatt den på og ville hatt en uten hull...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. oktober 2009 #7 Skrevet 3. oktober 2009 Ikke stress med det =)) Storebror var 4 før han satt på do når han skulle bæsje. Han var tørr sommeren før han ble 3 år, men ville bare bæsje i trusa. Var noe ekkelt med å sitte på do å bæsje..... el noe.... Tidlig høst etter at han hadde fylt 4 tok vi en lørdag å satte han på do og sa at nå var det slutt, nå måtte lillebror få alle bleiene selv. Etter en hel dag hvor han løp flere ganger på do og det ikke kom noe, fikk han endelig bæsja på kvelden!!! Da var gutten stoltere enn noen kan bli og smilte fra øre til øre, og etter den dagen har han bæsja på do!!! La ungene få tid og vent til dem evnt blir klare. Ihvertfall litt mer klare. Det er mer normalt at unger blir tidliger tørre med tissing enn bæsjing enn det de fleste vet og tror.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå