Gå til innhold

Bekkenløsning


Msk87

Anbefalte innlegg

Har veldig vondt nede i korsryggen, "setet" og hoftene. Hvordan finner en ut om det er bekkenløsning... ??begynner å bli litt redd for det, har hatt smertene en stund nå. det er veeeeldig slitsomt og jeg er drittlei av å bruke dobbelt så lang tid på å komme meg fra a til b :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke akkurat svaret på det du spør etter, men jeg har hatt det på samme måten en stund nå. Legen nekter for at det kan være bekkenløsning. Jordmora er litt mer usikker. Hun vipper vel mer til -låsning. Har i hvertfall fått time til fysioterapi nå og håper det kan hjelpe. Fysioterapauten sier at hun har egne triks til å finne ut om det er -låsning eller -løsning og behandle deretter.

 

Det jeg har gjort de siste ukene som har gjort at jeg har klart å fungere i hverdagen (den første tida så var jeg sengeliggende bare jeg prøvde å fungere normalt en dag) er daglig massasje av de vonde punktene i baken/hoftene. Samboeren har brukt et kraftig massasjeapparat på meg hver kveld. Det er veldig vondt mens han driver på, men da har jeg fått sovet noenlunde bra (denne natta er unntaket). Og jeg har fungert ok så lenge jeg holder meg unna mopping og støvsuging.

Jordmora tipsa meg også om å lage til i senga så jeg får en mer sittende liggestilling. Hun foreslo saccosekk under hode/rygg. Det ser jeg for meg virker bra, men har ikke fått testa det ut enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsøk en Manuell Terapeut, de trenger du ikke rekvisisjon til, de skriver den selv. Min MT tok noen tester på meg og fant ut at jeg har bekkenløsning, men heldigvis ikke den verste sorten :) Går fast til behandling 1 gang i uken for å lindre og forebygge. Har også fått noen øvelser.

 

Se her: http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=27

Tror det står hvem som har avtale også, så du kan velge en hvor du slipper unna med egenandel.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...