moota m storebror&lillebror Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har hatt det før, fikk det for 1 år siden. Og da hadde jeg kjempekjempe vondt i siden/bak. Nå har jeg vondt samme plass, men ikke så vondt. Har også andre symptomer på dette. Lurer på hvis andre har hatt det hvor vondt det faktisk var i siden/bak? For sist så trodde jeg ikke klarte å sitte stille, bare villle gråte. Men nå er det bare vondt. Det er litt tiltak og ringe legen, for blir vel sendt til sykehuset om de tror det kan være det. Og det kan jo være vanlig vondt i ryggen. Så mye ork om det er falsk alarm.
Blåmandag¤ Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Det var helt grusomt vondt på siden bak i ryggen. Ikke sånn at jeg trodde jeg skulle dø, jeg gikk på jobb og håpet på at det skulle gå over. Idioten meg Ble ikke sendt til sykehuset da, men jeg fikk en skikkelig hestekur med antibiotika.
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2009 Sist var jeg alene med minsten på 1 år, fikk ikke tak i sambo, far, min søster eller min mor. så der lå jeg. Måtte be naboene passe minsten, kjøre meg til legevakt og hjelpe meg å pakke til å dra til sykehuset. Det var fælt! =( Jeg fikk det på natten så kanskje derfor de sendte meg til sykehuset. Jeg trodde det var ryggsmerter sist, det ble liksom sterkere og sterkere. Litt som nå, men de har ikke nådd toppen enda, så venter litt til og håper det går over og ikke er det denne gang =) Er vanvittig kvalm også, men kan være noe jeg har spist og.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Fikk også mere og mere vondt etterhvert. Tok noen dager da, før det gikk opp for meg at det var der nyrene lå! Kom meg faderlig fort på legevakten da. Gikk som en gammel dame pga smertene i ryggen da
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2009 Ok så det er liksom hovedsymptomet med så vanvittig vondt!? Da er det nok ikke det jeg har, for har ikke så vondt. Venter og ser det an. Kan håpe det er en sliten rygg =) Takk for svar =)
Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 Har du nylig vært plaget med uvi? Det er vell vanlig før det går over til nyrebekkenbetennelse? Jeg hadde vondter slik du beskriver det under og etter forrige sv.skap. Var mektig sikker på at det var noe galt. Men det viste seg til slutt å "bare" være bl. Enda jeg ikke hadde andre tegn på bl! Til slutt ble det så ille at jeg bare lå i sofaen å grein! Klarte ikke løfte babyen min som da var 2-3-4mnd gammel. Feber er vell også et "must" ved nyrebekkenbetennelse?
Ajam Skrevet 2. oktober 2009 #7 Skrevet 2. oktober 2009 Fikk også det for noen år siden. Begynte å få vondt på morgenen. Ved 12 tiden ble jeg sendt til sykehuset. Hadde så sykt med smerter!!! Fikk en hestekur med anti, men hadde smerter i flere dager etter det. trodde faktisk at jeg skulle dø! Har i ettertid også hatt vondt ved nyrene, men det har gått over av seg selv.. Håper virkelig at du ikke har det!
Snuppa + Spire Skrevet 2. oktober 2009 #8 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har hatt det mange ganger. Første gangene var det KJEMPEvondt, visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, var også på sykehus første gangen. Var også veldig plaget m uvi/nyrebekkenbetennelse under graviditeten, tror jeg endte opp med å ta 8 antibiotikakurer i løpet av svangerskapet... Har aldri vondt/svie når jeg tisser, bare vondt bak i siden der nyren er. Men så lenge jeg ikke hadde feber kaller ikke legen det nyrebekkenbetennelse (skjønner ikke helt hvorfor). Hvis jeg var deg ville jeg tatt en urinprøve og levert til legekontoret i morgen, slik at de kan sjekke den. Evnt tar de en blodprøve. Lite sannsynlig at du blir sendt på sykehus. Om de finner noe får du antibiotika kur før det blir verre. Ellers vil jeg anbefale tranebærkapsler, og tranebærjuice som du får på apoteket. Det har funket bra forebyggende på meg. (utenom da jeg var gravid, da funket ingenting). God bedring!
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har ikke hatt eller har uvi, det hadde jeg ikke sist heller. Var kvalm også sist, men ikke så masse som nå. Det sto noe om feber og frysninger, da lurer jeg sånn sett på om det må være samtidig som smertene, for jeg har frøset denne uka, men fryser ikke nå. Nå tenker jeg at jeg legger meg og håper jeg får sove med smertene og at de er borte i morgen, krysser fingrene!!!! Igjen takk for flere svar, synes det er heller lite vits å ringe legevakten nå, hvis det er falsk alarm! He he =)
snartgladmamma Skrevet 3. oktober 2009 #10 Skrevet 3. oktober 2009 lever en urinprøve å legevakten så kan de raskt bekrefte eller utelukke nyrebekken betennelse..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå