Lisapisa Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Hadde møte med barnevernet i dag og de kom med en uttalelse som ikke burde vært lov! Den ene dama så på meg og sa med medlidende stemme, "At du turte LIsa. At du turte å får barn, du som har hatt så mange problemer". Jeg spurte om hva hun mente, men hun bare ristet på hodet. Unnskyld meg!! Tenk å komme med sånne kommentarer da. Jeg ble helt satt ut da de gikk. La meg bare ned på sofaen og stirra i taket. Hva gjør man med sånt? Gadd ikke si noe om det der og da, men har lyst til å sette dem litt på plass liksom..
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Siden jeg overhode ikke vet noe om saken rundt deg og dette så er det jo litt vanskelig å si hva man gjør med slikt. Men min første tanke var, er du sikker på at du oppfattet den kommentaren slik hun mente den?? Hun kan ikke ment det at du faktisk har vært tøff som har gjort det valget, rett og slett fordi mange i din situasjon kanskje har valgt det motsatte? At du kanskje lett kunne ha havnet et sted du ikke burde (husk at nå aner jeg ikke noe og bare spekulerer og spør) og derfor har vært skikkelig tøff som har klart å komme deg dit du er?? Grunnen til at jeg spør på den måten er at jeg vet at mange som har vært i barnevernet er livredd for følgene det kan få senere i livet med tanke på egne barn og gjerne ser og hører det verste i det meste uten å kanskje se de fine tingene og, det er gjerne litt dumt. Jeg kan skjønne at du reagerer slik siden hun bare rister på hodet, men hvis damen sitter og er temmelig rørt over det hele så er det gjerne ikke så lett å si noe....igjen jeg bare spekulerer, du var der og vet best selv. MEN hvis det nå er slik at hun ikke mente dette i god mening så syns jeg du skal be om et møte med de igjen så fort du føler du orker det igjen. Fortelle hva du føler og tenker om dette og spørre henne direkte om hva hun mente med denne kommentaren. En oppklaring er eneste måten for et godt sammarbeid videre. Å ha slike ting hengende i luften vil for alltid plage deg hver gang du ser denne damen hvis ikke. Håper det ordner seg Masse lykke til
Northernlights Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg kjenner deg ikke, og vet ikke om saken din eller bakgrunnen din. Men en persons fortid har da ingenting med en persons nåtid eller fremtid å gjøre. Hvis du ikke fremdeles har problemer, skal du ikke ta innover deg den kommentaren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå