Gå til innhold

påkledning i barnehage....skal jeg si noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var det ganske kaldt, 0 grader da vi sto opp og ganske kaldt utover dagen. Jeg har brukt hele dagen på jobben på å kle omsorgsfullt på andres barn et lag ull eller fleece under parkdressen, hals eller tørkle og vanter osv.

Synes selv det var ganske kaldt å være lenge ute i dag selvom jeg var godt kledd. ¨

Til min store overraskelse og forskrekkelse så oppdaget jeg at min egen lille 2 åring ikke hadde fått på seg noen varme klær i det hele tatt. Jeg kler henne hver dag i ullundertøy og har sent med en tynn og en tykk ulldress siden hun foreløpig går i parkdressen som er uten for. Men de hadde ikke giddet å ta på henne noen av ulldressene så hun gikk stakkars rundt og frøys i bare tynne ullundertøyet og en kald parkdress hun. Til tross for at de vet at hun er forkjøla. Blir litt ekstra oppgitt over dette fordi i dag hadde nesten alle barna fri pga høstferie så de var 1 voksen per unge.

Synes det er for dumt når jeg må fortelle dem at de må kle bedre på henne.......

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde nok sagt i fra i barnehagen ja...

Skrevet

Det er vel dummere at hun går rundt og fryser? Ville bare sagt det til dem, at jeg synes ungen virker kald, og at jeg ønsker at de tar på henne ulldressen slik at hun har tre lag.

Jeg har uansett vondt for å tro at det handler om at de ikke gidder å ta på henne mer tøy, men skjønner at du reagerer. Man vil jo bare at de skal ha det varmt og godt disse små.

Skrevet

Jeg hadde nok sagt noe... som at;jeg vet ikke om dere har sett det, jeg, men det ligger ulltøy i hyllen hennes og det er fint om det blir brukt...

Skrevet

Helt klart skal du si noe....

Det er din datter, og det er du som skal bestemme hva du vil hun skal ha på seg...

De ansatte kan være litt sløve innimellom, og jeg har sagt klart ifra flere ganger til de i barnehagen om at mini ALLTID skal ha på seg lue ute...

Jeg trodde det var en selvfølge på barn under 2 år, men det er det tydeligvis ikke... Han har vært syk siden han begynte for en mnd siden, så de har skjønt det nå da...

Jeg tar vekk alle klærne som er for tynne for været den dagen. Da har de ikke noe valg om hva de skal ta på...

Skrevet

Jeg er en som sier fra, så ja, jeg hadde sagt i fra. Sa faktisk i fra i går ang påkledning av mitt eget barn i barnehage. Så det så. ;o)

Skrevet

Ja, det er såklart dummere at hun fryser så jeg må vel bare si i fra. Jeg mener bare at dette er noe folk som jobber med barn burde kunne mye om, riktig påkledning av barn mener jeg. Føler at det lett skaper dårlige forhold når man er nødt å gå å bekymre seg og ta opp ting på denne måten.

Jeg har også tenkt på at i denne barnehagen må vi nok ta bort alle alternativer bortsett fra det vi ønsker at hun skal gå med for dagen (er nemlig ikke første gang vi har reagert på hvordan de kler på barna). Men det er jo ikke så lett siden været kan forandre seg så mye utover dagen på denne årstiden. Er jo synd å bare sende med en tykk ulldress og så blir det sol og varmt midt på dagen liksom.

Ulldressene hennes hang for øvrig akkurat der de skal henge, veldig godt synlig! Og hun har blitt syk......

Skrevet

Ja, det hadde jeg helt klart sagt i fra om. Jeg hadde nok sagt i fra på en hyggelig måte første gangen - og heller sett om det var en glipp. Ungene våre skal jo ikke gå rundt å fryse når de er i barnehagen, spesielt ikke når det ligger klær i hylla som de kan bruke!

Heldigvis veldig flinke i barnehagen vår når det gjelder påkledning, men jeg merker det er stooor forskjell på de som har barn selv, og de som ikke har det. Stort sett flinkere med å vurdere påkledning de som har barn selv( i vår barnehage i hvert fall). Men alle er flinke til å sjekke ungene når de er ute - så hvis de fryser blir de kledd på mer tøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...