Gå til innhold

Alenegravid/alenemor


che

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Jeg er gravid og kommer til å være alene fra starten av. Jeg tenkte se her om det er noen annen her inne som er alene i Oslo-området? Jeg er 34 år og dette er mitt første barn. Alt er så nytt og spennende, og skremmende og, og, og ...

Termin er 1. uka i mai hvis mine beregninger er riktige :)

Er det så vanskelig å få fødeplass i Oslo som jeg leser og hør overalt? Dette gjør meg urolig, altså ... skal til legen i neste uka for å ta alle prøver og alt, så jeg har ikke fått all den informasjonen som jeg trenger ... *phu*

Er svensk i Norge og føler meg alene med alle mine spørsmål ... Er det noen som ønsker kontakt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg er også alenegravid/alenemor. Jeg bor ca 1 time unna oslo.

Jeg er også gravid for første gang og synes også at ting er både spennende og skremmende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper nok når du får snakket med lege, og hvis ikke kan jeg anbefale timer hos jordmor på det varmeste. Vi hører til på grønland helsestasjon og superfornøyde med jm :) Anbefaler deg å skrive ned alle de spørsmålene du har ang graviditeten på et ark som du tar med deg på første kontroll hos legen nå, det er så fort å glemme av når man sitter der...

 

Han kommer sikkert til å spørre deg om fødeplass, dette er noe legen eller jm søker om for deg. Så nevner ikke han det, burde du spørre han om det. Hvis du bor midt i oslo er det enklest å søke Ullevål med tanke på fremkommelighet. Har hørt det er litt vanskeligere å komme frem til Rikshospitalet, men har ikke egne erfaringer.

 

Jeg hører jo egentlig ikke til her inne, men i marsklubben(!). Ville bare se hvordan det sto til her med dere som nettopp har begynt... er jo ikke så lenge siden jeg selv sto der! Vi var på første kontroll hos jm da vi var ca 10 uker, da søkte hun fødeplass på ullevål og vi fikk bekreftelse på innvilget søknad noen uker senere. I ettertid søkte vi selv på ABC-klinikken for naturlig fødsel, da har vi ei jordmor som følger oss opp frem til bebisen kommer :) For oss er dette trygghet og virker mye mer rolig. For noen uker siden fikk vi faktisk brev om innvilget plass :)) -jeg trodde vi var så altfor sent ute til å søke... er 16+1 i dag, så ikke sikkert det er så vanskelig å få fødeplass som de forsøker å innbille oss......

 

Til Lykke med tilstanden, og beste ønsker om glede, lys og kjærlighet for deg og bebisen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er også alene med graviditet og baby fra begynnelsen av.. Jeg er 28 år og bor ca 40 min fra Oslo..

Sitter selv også med masse spørsmål, og utfordringer i hverdagen, og gleder meg masse til første kontroll for å få spørsmål på mye av det jeg lurer på..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...