Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Hva skjer? Har nå hatt minst 25 kynnere de siste 2 timene! Er dette vanlig? Jeg er 35 uker i morra. Jeg sto bare å lagde mat når kynnerne tok seg opp-og noen av dem var ganske kraftige. Jeg stresset ikke når jeg lagde mat og stresser ikke nå. Tvert imot,egentlig. Sitter nå i sofaen og bare slapper av. Men magen blir hard hele tiden. Tar ca 5 min mellom hver. Vil ikke føde for tidlig!
ymeeiram Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Kynnere kan være regelmessige de. Om du er bekymret er det bare til å ringe føden. Men om de ikke er smertefulle og de ikke tiltar i lengde eller styrke er det ganske normalt (ivertfall i min verden).
Nory Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg hadde det sånn for et par uker siden, men så gikk det over i løpet av natten. Hold på hele kvelden...... Det sies jo at kynnere gir seg om man beveger på seg, og det merket jeg også. Da jeg lå på sofaen og tok tiden var de hyppige og regelmessige, men om jeg reiste meg og gjorde noe avtok de straks.
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2009 Ok. Men det er akkurat det jeg har lest mange skrive her ine-at de avtar med en gang man beveger seg. Men det har ikke mine gjort. Frøkna i magen er kjempe aktiv nå,så jeg bekymrer meg vel uten grunn i så fall. Men det er så rart. Har ikke følt det sånn her noensinne-ikke med forrige mann heller. Har tatt tiden mellom de siste kynnerne-7 min i mellom dem. Skal la det holde på en halvtime-time til før jeg evt ringer føden. Håper bare de kan fortelle meg at dette er normalt i så fall.
Mor Frøya Skrevet 2. oktober 2009 #5 Skrevet 2. oktober 2009 Hei du! Her går jeg og har det litt som deg... Du er jo såpass langt på vei at det går helt fint å føde nå, selv om det er litt tidlig. Kanskje vil de forsøke å stanse riene på føden, hvis det er du har da... Syns du det kjennes som om takene dine presser nedover? Eller blir magen bare hard, sånn midt på?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 Heisann Jeg har det også slik som deg, nesten hver eneste kveld. Og de forsvinner heller ikke når jeg går eller endrer stilling. Er 35+3 i dag og har hatt det slik noen uker. Spurte jordmor om dette og hun sa at dersom de ikke øker i styrke eller er vonde så gjør det ingenting. Og så lenge du heller ikke har økt utflod, slimete og med f.eks blodspor i så er det nok bare kynnere og "trening" :-) Mine gir seg som regel når jeg går og legger meg....men siste to nettene så har jeg våknet av et par kynnere også.... satser på at det er modning på gang og at det kanskje letter fødselen litt ;-) Er forresten også 2 gangs, og har lest av når man har født før så får man gjerne kraftigere kynnere enn 1 gangs gravide... Men er du bekymret så ring absolutt føden :-) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå