Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest en plass på nettet, at etter uke 27/28 skal man kjenne liv daglig.

Men i går kom jeg over et innlegg av ei jordmor og hun skriver fra uke 24.

Jeg har så og si kjent liv daglig siden uke 17/18, men innimellom er det mye stilleperioder.

Hvilken uke har su hørt at det er vanlig å kjenne liv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at man skal kjenne liv hver dag fra uke 28 men at man kan også kjenne liv før den tid men da er det ikke noe "regel" på hver dag..

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg er 25 uker på vei og i dag har den lille vært ganske rolig. Håper har blir mer aktiv i morgen. Blir lett urolig. Ikke lenge siden jeg fikk høre hjertelyden og fikk se han på ultralyd, så da var alt normalt.

Skrevet

Jeg har faktisk hørt uke 26 jeg... og hvis man ikke kjenner en dag så kan man drikke et kaldt glass med saft (ikke sukkerfri). Det kalde vekker bebisen opp hvis den sover, og sukkeret får den til å begynne å sprelle rundt :)

Gleder meg jeg, har bare så vidt begynt å innbille meg at jeg kjenner den innimellom, er 16 fullgåtte uker i dag :)

Skrevet

Dette er første gang jeg er gravid, og jeg kjente liv for første gang i uke 18. Så ca. fra uke 20 kjente jeg det daglig. Nå kan jeg kjenne hver minste lille bevegelse der inne, og jeg er i uke 26. Nettopp begynt å kjenne når den hikker også:)

Tror det varierer fra person til person...

Skrevet

Jeg kjenner ingenting enda (tror jeg). Iallefall ikke tydlig nok! Jordmoren sa at det var helt normalt. Er i uke 21 no, så får vente litt til :) Har heller ikke vært så flink å kjenne etter. Skal begynne med det snart :)

Skrevet

Et lite tips som jeg leste i et blad vet ikke om det funker,men kan tenke meg at det gjør det! Når dere har kommet til uke 28 (det er da vi skal kjenne liv vær dag), Og om dere ikke er helt sikkre på om dere kjenner liv en dag, ta et glass med saft,å isvann oppi og drikk! Da skal nurket deres "våkne" opp litt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...