Gå til innhold

Hvor mye sparer dere til kiddsa i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sparer ca 1000 kr, så han skal få ca 200000++ når han blir gammel nok til å tenke på hus:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dere som sparer så mye, sparer dere i barnets navn eller i deres eget? tenker på at overformynderiet kommer inn i bildet om et barn har mer enn 75 000 i sitt navn før de er 18 (grensa kan ha endre seg da, men er ei beløpsgrense vet jeg)

Skrevet

Sparer barnetrygden ++, men ikke i hennes navn. Har heller ikke tenkt på gi henne disse pengene, men ha de som ent sikkerhetsnett samt bruke de på ting til hele familien som f.eks ferietur. Har allerede gjort det en gang.

Hun har uansett mye penger på egen konto pga pengegaver fra familie og de er bare hennes, men jeg ser ikke noe poeng i å spare flere hundre tusen kroner og bare gi henne. Penger skal hun lære seg verdien av og jeg vil heller bruke sparepenger på å hjelpe henne i ulike sammenhenger når hun blir myndig. Hva om hun blir med i en sekt og gir bort alle pengene til f.eks schientologikirken :-)

Skrevet

Sparer 20000 i måneden.

Skrevet

enig med siste anonym her. Sparer penger, men ikke til henne direkte...

Skrevet

Hvis dere har råd til å spare 20.000 kr pr mnd til ungen, så skjønner jeg ikke at dere trenge rå spare noe i det hele tatt. Da har dere vel så mye penger at ungen til en hver tid kan få akkurat det den vil??!!

Skrevet

Både og :-D

Skrevet

Ingenting. Vi har dårligere råd nå enn vi kommer til å ha om noen år. Ser ikke poenget med å spare akkurat nå, når det garantert kommer bedre tider i vente.

Skrevet

200 kr i mnd.

Det hørtes litt stusselig ut når jeg leser hva dere andre sparer, men det er alt jeg har mulighet til.

Skrevet

hun har sparebørse, og vi setter den inn på konto når den er full. men det er ikke for at hun skal ha mye penger å sleske seg med når hun blir 18, det er for å kjøpe ting hun trenger. fks, i fjord, finansierte hun selv sine vinterklær. dress, sko, votter, luer osv.. vi brukte også av "hennes" penger til å kjøpe ny seng til henne.. hun er 2.5 år nå:)

lillegutt, har ikke fått sparebørse enda, han er 8 mnd. men det står på lista over ting som vi skal gjøre, får det bare ikkje gjort liksom:)

Skrevet

20:16..Vi har planer om å sette 60 000 i hans navn og resten i vårt.

Skrevet

Setter over 600 i mnd til hans konto, men vi måtte bruke pengene han fikk til dåpen, så betaler tilbake det hvertfall. Så får vi se etterhvert. Er heller ikke helt for at han skal få så mye penger når han blir 18, så får se hva vi gjør:)

Skrevet

Sonja S:

Synes ikke du skal tenke på at det er stusselig med 200 kr. Har vært der du er:) Hadde ingenting å spare til min sønn, men det har endret seg og nå sparer jeg barnetrygden til begge to:)

Blir selvsagt noe forskjell på de to når de vokser til , da den ene får sparepenger fra fødsel og den andre fra han er 10... Men men..

Faren har ikke spart noenting - og han har hatt bedre råd enn meg. Det bidraget han betaler går til klær og annet til den eldste..

Skrevet

De har begge over 30 000,- på konto nå (snart 4 og 2,5 år), og vi setter inn 160,- i mnd til dem. Ikke mye, men så putter vi det meste av vekslepengene våre på sparebørsene deres.

I tillegg har vi barnas trygghetskonto som barnetrygden deres går inn på, der står det nærmere 60.000,- men den brukes til utstyr til både barn og voksne. Snart får vi regning på asfalt, og a minker den til nesten 0,-

Skrevet

vi skal kjøpe aksjer for et par tusen kroner i dåpsgave til mini.. og så kommer vi til å sette bort barnetrygd så fremt det går.

men mini kommer ikke til bare "få" pengene når han blir feks 18.. de skal investeres videre i et eller ant.. avhengig av hva mini ønsker, feks leilighet, eget firma, osv...

Skrevet

Vi har ikke råd til mer enn 100 kr mnd i sparing til barna.

Skrevet

Jammen glad ungene her i huset ikke har børse.

På bøssa deres putter vi penger i ny og ne, hele familien sparer på konto.

Skrevet

Sparer ikke til den lille. For hun har det hun trenger.

Sparer den doble barnetrygden jeg får til mine to gudbarn. Én til hver. I mitt navn selvfølgelig, og foreldrene er inneforstått med det.

Skrevet

vi sparer 200,- pr.unge i måneden pluss pengegaver de får til bursdag og jul.

Når jeg leser om alle dere som har råd til å spare barnetrygda så blir jeg mer og mer for at barnetrygda blir behovsprøvd. Utrolig mange som får barnetrygd som ikke har behov for den, disse pengene burde gått til folk som sliter..

Skrevet

Jupp, det synes jeg også:)

Skrevet

Vi sparer hver mnd til alle tre ungene, men i våre navn pga:

Overformyderiet kan gå og ta kontroll over kontoen om den overstiger et hvisst beløp.

Vil ikke at barna når de er 18 skal kunne ta ut alle pengene og feste og tulle dem bort.

Da er det vi som bestemmer hva pengene skal gå til, lappen på MC, studier, bolig, møbler eller andre viktige ting.

Jeg vil ikke slite og spare for at ungene skal kunne bruke pengene på tull. Kanskje kjip, men har jobbet mange ekstra nattevakter for å kunne spare litt.

Skrevet

Bf. setter 200 kr. i mnd. på sønnen vår sin konto.

Jeg har ikke noe fast beløp jeg sparer nå, fordi jeg ikke har hatt penger til det. Så jeg har prioritert det at vi skal kunne kose oss litt, ikke gå i 0 hver mnd. Men nå om ikke lenge blir det en endring, så da lurer jeg på om jeg skal sette av 200 kr. jeg også.

I tillegg så sparer besteforeldrene hans også et beløp i mnd. på egen konto (i dems navn) som han skal få når han blir større.

Men alt av pengegaver blir puttet på kontoen hans. Men det er penger som blir brukt av hvis han skal ha dyre ting (av og til). For det er penger han har fått i bursdag f. eks. som var ment til å gå til ting til han, men at han ikke har trengt noe akkurat da. Men samtidig så syns jeg det er vanskelig og bruke av pengene hans, så oftes blir det til at bare jeg betaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...