Gå til innhold

Shopping av babyutstyr...


Flo_Isak

Anbefalte innlegg

Når skal dere begynne med dette? Er det noen som allerede har startet? Dette er min første, og har også lite av kjente vi kan arve av, så ser for meg at det er litt av hvert som kommer på MÅ HA listen.

Er det lov å starte så smått nå, eller er det ennå tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har mye etter Johan, men blir det jente må det vi nok gå til innkjøp av litt jente klær.

Ellers skal vi bare kjøpe madrass til barnevogna, om det går ann.

 

Jeg har titta på baby tøy, og har kjøpt ett sett med nyfødt klær; bukse, jakke og lue (de var jo så søte).

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet ikke så tidlig med å handle til snuppa våres, men for all del - har du lyst har du lov...

 

Tror ikke det bli noe særlig shopping før 2010 ;) Med eventuelt unntak av barnevogn. Hvis vi bestemmer oss for hvilken vogn vi vil ha til lille nurket før jul, så kan det godt hende vi kjøper da. Kommer nok til å følge med på bruktmarkedet og dukker det opp et kupp så er det bare å svinge seg rundt og handle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det meste etter han som er født i -07, så jeg venter enda en god stund med å handle det lille vi trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal også ha vår første lille baby:)

jeg har shoppet masse alt... er bare 10+5, så vet det er tidlig. men det blir jo dyrt nok, så greit å spre det litt utover tenker jeg:)

vogn skal vi arve, og seng ol håper jeg vi finner brukt.

men nyfødt klær vill jeg ikke arve! de som vet det i familien ler litt av meg, men jeg vil ikke ha ferdig gulpet og bæsjet klær til min lille baby, om det er aldri så mye vasket...;) hadde det vært vår nr to og den kunne hadde arvet av søsken er det noe annet, men ikke "fremmede".

hihi, er kansje litt rar. men sånn er det da bare!

 

har foreløpig gått i hvit, baige og brunt. skal spe på med litt farger når vi får vite kjønnet!

 

ser ikke poenget med å vente hvis man ikke vil.

skulle det mot all formodning gå galt skal vi jo prøve igjen, så det blir jo brukt..

 

kooos deg med babyshopping:)

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang handlet vi nok når jeg var 30+ uker på vei. Det blir nok samme denne gangen, men ikke mye vi trenger nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, logget meg på som mål å lage et innlegg om babyustyr og det første som møter meg er det. Passet bra :) Jeg er 14 uker på vei og tenker som deg lih_nr1, at det er greit å spre det litt. Dette er vår første og jeg regner med det er mye som skal kjøpes etterhvert. Tenker at det er litt greit å ikke ende opp med å måtte kjøpe alt på engang! Synes det er litt vaskelig med klær uten at man vet kjønnet, men tenkte litt på å begynne med dyne, sengetøy, vaskekluter osv. Men hvilken dyne kjøper man til en april baby ? Man må vell ha en til vogn og en til seng, eller ? Å hvilken str ? Noen andre tips til hva man trenger ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte både vogn, vippestol og bilsete i uke 7 jeg! Fant på ekstremt bra salg, og penger spart og alt det der...

 

Kommer også til å spre litt utover, men vil ha alt mer eller mindre klart i februar - bare sånn i tilfelle det blir prematurt barn (har venninne som fikk veldig prematurt og de hadde ikke en eneste babyting!) eller jeg får mye bekkenløsning etc. Bedre føre var!

 

(oi, jeg er full av dårlige ordspråk i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har fått klær etter barna til tanta mi, så klær har vi snart mer enn nok av (både jente og gutte klær)

ellers setter vi alt på vent til uke 18, siden jeg bærer tvillinger, og det er usikkert om den ene klarer seg (etter påstand fra en lege etter UL).. har jo en følelse av at begge skal klare seg, siden størelsen på fostrene ikke var så veldig forskjellig, men velger fortsatt å vente med innkjøpene til vi er sikkre på hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min første også. Er 14+2. Synes det er veldig vanskelig å skulle kjøpe noe enda, siden jeg ikkje har vært på ul og dermed ikke vet kjønnet. Men jeg har gått å kikket en del i butikker. Det er så utrolig mye søte klær! Vi har også mange vi kan arve fra, men er enig med lih_nr1. Vil ha nytt tøy til babyen likevel. Fortjener kun det beste! Men vogn og stol o.l synes jeg det er greit å spare litt penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger dere ann ? Har det blitt noe handling ? Tror jeg har bestemt meg for vogn vertfall, emmaljunga mondial. Synes den er så fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det meste etter forrige baby, så det blir vel bare å supplerer med blått tøy dersom det blir gutt, lammeskinn og andre ting som er utslitt eller ikke kan arves. Begynte rundt ul med forrigemann, mest fordi det var så utrolig lang leveringstid på den fargen vi ville ha på vogna... Så akkurat det er noe å tenke på...

 

Vil egentlig anbefale å begynne litt tidlig, for å spre det ut over, og så er det faktisk ikke så kos å gå på kjøpesenter med vann i beina og tung mage på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...