Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg kjøpte leilighet for seks mnd siden. Nå vurderer jeg å selge og flytte ett annet sted. Men så var det noen som sa at hvis jeg selger etter å ha bodd her mindre enn ett år, så må jeg betale skatt av fortjenesten.... stemmer det? Hvis jeg venter til det har gått ett år, kan jeg selge uten å betale skatt da?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Hvis du selger før det er gått et år må du betale 28% av gevinsten du får av salget i skatt. Samtidig er et eventuelt tap ved salg fradragsberettiget.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Ok, takk for svar. Men etter ett år er det ikke skatt på gevinst? Kommer ikke til å tape, kjøpte da markedet var på bunn, og nå har det tatt seg opp ganske bra her hvor jeg bor.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Etter et år er det ikke skatt på gevinst nei. husk at året beregnes fra flyttemelding til bud aksept når du selger. Er du så sikker på gevinst ? Husk omkostninger ved salget og når du kjøpte, dette trekkes fra. Marked er litt på og av enda, det er ikke alt som går i en fart og du kjøpte jo selv lavt ? Husk det er samme leil. du selger igjen, og bare 6 mnd etter kjøp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå