Gå til innhold

Kan barnet mitt ha ADHD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår gutt på snart 6 har alltid vært en aktiv gutt, selvom vi aldri har følt det ble "for mye."

I lek med andre kan han bli veldig giret og om jeg da bryter inn for å si han må gå å tisse feks. kan han bli sinna. Ikke noe vedvarende, og han går som regel på do når han får beskjed om det. (Han sliter med at han glemmer seg av og "skvetter" i trusa. Det har han alltid gjort...)

Han leker veldig fint alene, og kan holde på med èn og samme leke lenge. Han er flink med bokstaver og tall og vi kan øve på tall og bokstaver ganske lenge før han vil gjøre noe annet.

Han er snill og god, elsker kos men er litt tander. (blir fort såret og lei seg om noen er urettferdig)

Plutserlig i dag var det noen som spurte "har han vært utredet for ADHD?"

Jeg ble helt paff, tanken har egentlig aldri slått meg, annet enn at han har et høyt aktivitetsnivå.. Men det har jo mange barn det..

Hva tror dere? Hører gjerne fra dere som har erfaring/eller barn med ADHD hvordan dere oppdaget det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at de i bhg sier han kan "fjase" mye, og ikke høre riktig etter. Sånn at han heller vil tulle i stede for å kle på seg osv. Men dette bare når han er sammen med en bestemt unge.

Skrevet

Kan ikke svare spes. i forhold til det du har skrivd, men den som kom med den kommentaren- er det en med utdannelse innen faget eller en "vanlig" person?

Syns det er veldig mange som sier ting som "han er så hyper-har sikkert adhd..." har liksom blitt et uttrykk mer enn en diagnose... Det syns jeg er veldig leit for de som faktisk har adhd!

Det er et eget forum som heter ADHD debatten- skriv et innleg der, men er jo veldig vanskelig å si noe ut i fra det lille du skriver...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...