Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Her blir det kaffe latte - et par kopper om dagen + sukker og kaker.... Pasta, pasta og pastaretter.....ingenting slår pasta:) Blir grønnsaker salat hver dag, men tror nok det er altfor mye karbohydrater i kostholdet mitt....
mam <3 Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg va gal etter risengrynsgrøt når jeg var gravid. Måtte ha det hver dag, med både smør og sukker.. :/
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Skjønner det godt, her blir det risengrynsgrøt hver søndag til frokost, med alle tilbehør;) altså smør, sukker, kanel og melk:) nami nam....
Lilleleen Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 popcorn, stratos, potetstappe,epler og vann med isbiter ) da er jeg lykkelig leeenge )
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #7 Skrevet 2. oktober 2009 cola var min store last...drakk ikke mange liter hver dag, men drakk hver dag...kan ha bidratt til at lillegutten var såpass liten da han ble født...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #8 Skrevet 2. oktober 2009 snus :-( Holdt meg unna i mange uker, men så knakk jeg pga. personlige problemer. Nå skal jeg prøve å slutte nok en gang ! Har også spist litt salami. Sukk...
*Smiley* Skrevet 2. oktober 2009 #9 Skrevet 2. oktober 2009 Melk i mengder og havregrøt dynga med sukker og smør!!!He ,he
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #10 Skrevet 2. oktober 2009 Alt salt godteri! Saltsild, Dundersalt, Tyrkisk Pepper, Rustne Spiker etc.......... Huff, klarer ikke å la være når jeg er i en kiosk, og så går jeg og knasker det i løpet av dagen. Prøver å bytte det ut med salt Dent og sånn innimellom. Tror dere det er veldig usunt? Kanskje dumt med for mye salt mener jeg?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #11 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg måtte også ha cola hver dag.. gutten min var over 4 kg og laaang Tror ikke det har noe å si. Snarere tvert i mot, man får fetere unger av sukker.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #12 Skrevet 2. oktober 2009 Bedre med godteri med sukker, enn sukkerfri Dent, tenker jeg. Vi vet ennå ikke nok om de kunstige søtningsstoffene som brukes i dag. Man skal vel ikke ha for mye salt, men lysten styrer vel kanskje litt av det vi behøver? Kanskje du trenger litt salt
Ranveig R Skrevet 2. oktober 2009 #13 Skrevet 2. oktober 2009 Med eldste åt eg "alt" usunt, det er jo lov å kose seg når ein er gravid... Ostepop var nok den viktigaste nammen. Endte opp på +22kg, 12 av dei har eg aldri fått av igjen. Ugh! Med lille var eg vedlsig bevisst på at eg ikkje skulle legge på meg like mykje, og hadde heilt normalt kosthald. Drakk mykje melk, samt appelsinjuice i begynnelsen av svangerskapet. Planen funka, gjekk opp 9-10 kg ) Pasta har eg alltid ete, elskar pasta!
Kliko Skrevet 2. oktober 2009 #14 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg spiste popcorn med smør og salt på hver dag, minst en pose! Nam!! Men skal innrømme at jeg nå er dritt lei det, orker ikke en gang lukta! hehe..
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #15 Skrevet 2. oktober 2009 Bakt potet med rømme, bacon ost og mais. *slurp* Spiste det nesten hver eneste dag.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #16 Skrevet 2. oktober 2009 Ganske flinke til å kose oss med forskjellig mat under svangerskapet:) he he, men blir man dilla så blir man det og sånn er det bare.... Forresten noen som nevnte salami her, hva er det som er så spes. med det? Bortsett fra at det er mye salt så ser jeg på det som vanlig pålegg... HI PS: trodde melk var kjempesunt- det er jo kalsium og vitamin D, så lenge man velger med lav fettprosent så går det vel greit å drikke mye melk...
eggstokk Skrevet 2. oktober 2009 #17 Skrevet 2. oktober 2009 Har hørt noen rykter om at Salami går i kategorien "spekemat", og at det derfor er en viss sjangs for å få toxoplasmose/listeria av dette pålegget. (Her har jeg syndet stort......salami med egg, hjelpe meg så godt.) Ellers har det gått i Pepsimax, thaimat og sjokolade......
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #18 Skrevet 2. oktober 2009 Takk, nå vet jeg om salami, heldigvis har jeg ikke vært bort i det så veldig ofte....
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 2. oktober 2009 #19 Skrevet 2. oktober 2009 De første månedene av svangerskapet hadde jeg ganske gode vaner, men spiste kanskje litt for lite pga apetittmangel. Hadde ikke lyst på usunne ting overhodet. Når det nærmet seg sommeren MÅTTE jeg spise en (eller to) diger skål med vaniljeis med non-stop, peanøtter og bringebærstrø nesten hver dag. Var også hekta på villa champagnebrus en stund. Nå de siste par månedene har jeg spist snop, kaker og søtt hver eneste dag. Bare 1 uke igjen til termin nå da Skal sies at disse usunne vanene hadde jeg før jeg ble gravid også, derimot trente jeg MYE mer før jeg ble gravid. Har ikke trent overhodet under dette svangerskapet. Føler likevel at jeg får i meg den næringen jeg skal. Spiser mye fiskemiddager, tar omega 3 tilskudd (med andre vitaminer), spiser sunne frokostblandinger, brød med leverpostei, MYE vann med sitron, en del frukt... osv. Alt snopet kommer bare i tillegg
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #20 Skrevet 3. oktober 2009 feta ost, potetgull, ostepop, sjokoladekake, veldig søt te, chips, hamburger, mye smør på skiva+ ALT FOR MYE frukt særlig pakkis mango... nam... nå er jeg spent på hvor stor bebien blir
Knotten & lille persille Skrevet 3. oktober 2009 #22 Skrevet 3. oktober 2009 Kaker og sjokolade, hver dag og i store mengder! Liker ingen av delene til vanlig. Det som er irriterende er at det henger igjen enda, snart 6 mnd etter at knøttet ble født. Håper på at det går over når jeg slutter å amme en eller annen gang.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #23 Skrevet 3. oktober 2009 Til deg som bekymrer deg for at Cola drikkingen kan ha bidratt til å gjøre babyen liten: Uttrykket "Colabarn", som blir brukt endel blandt helsepersonell nå om dagen betyr at mange kvinner føder for store barn pga stor sukkerinntak (deriblandt Cola drikking) i svangerskapet.. Selv spiser jeg akkurat det jeg har lyst på. Forje svangerskap kastet jeg opp i 9 mnd og spiste omtrent bare tørt brød og drakk O'boy.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #24 Skrevet 3. oktober 2009 Hva er egentlig galt med melk? Drikker masse melk selv.. Ellers har jeg en svakhet for rød saft og boller.. Har blitt helt avhengig av drops, må ha det når jeg er kvalm
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 3. oktober 2009 #25 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg drakk aldri melk før, men nå drikker jeg MASSE! Ikke så galt det, men når man alltid må blande med o'boy blir det ikke så bra! Og det eneste ålegget jeg spiser er ost-helst brunost.... og det er egentlig det eneste jeg spiser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå