Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Gjør han nå det? Rød, gul, hvit og svart er det samme har han sagt.. Men ikke homofil? Og kristne har mye fordommer. Mot utlendinger, homofile, mennesker som får barn utenfor ekteskapet.. Trodde ikke det skulle være slik jeg? Bare en undring... Vi er da alle like mye verd uansett leging, tro/ikke tro, hudfarge, livsstil osv.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Ja han elsker alle. I følge bibelen er det like mye synd å juge som å være homofil. Ingen forskjell. Det er SYNDEN Gud hater, ikke menneskene. En mann kan være homofil så mye han vil, uten å synde. Da er han rettferdig i Guds øyne. Ser du ikke forskjell på å leve i synd og ikke leve i synd? Seff er vi like mye verd alle sammen! Ikke-kristne har da minst like mange fordommer mot andre som vi har.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Men gud har jo skapt alt. Hvorfor skaper han da homofile samtidig som han mener de ikke skal praktisere det??? Får ikke dette til å stemme.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Men hvorfor er du så sikker på at Gud har skapt de som homofile? Jeg tror ikke de er født sånn! Jeg tror heller ikke pedofile er født sånn.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Hva baserer du det på? At det er så kult å være homofil at noen vil bli det? Eller om det er for mye aluminums-ioner i drikkevannet? I såfall er jo hetrofile heller ikke født sånn..
maimamma:) Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 Det er vel ikke akkuart sånn at noen velger å bli homofil tror jeg. Men jeg tror feks oppveksten kan ha mye å si! Jeg har kjent flere homofile, hadde en homofil bestevenn, og likheten med de fleste er at de er oppvokst med bare mamman sin, faren har vært ute av bilde. Gud skapte Eva til Adam for Gud så at Adam trengte en kvinne. Det må en mann og en kvinne til for å lage barn! Så det er jo helt tydelig at vi er skapt hetrofile.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #8 Skrevet 7. oktober 2009 Hvis ikke gud har skapt de homofile hvem har skapt de da? Trodde det bare var gud som kunne skape jeg!!!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #9 Skrevet 7. oktober 2009 Gud skapte Eva til Adam for Gud så at Adam trengte en kvinne. Gud hadde i dagevis skapt hunner og hanner av diverse dyre- fiske- og fuglearter. Likevel forutså han ikke at det trengtes en kvinne i bildet. Bare et paradis med én enkelt naken mann, hvor Gud rusla seg en tur enkelte kvelder. Kanskje det var Adam som var avvikeren? Da Gud innså at Adam var hetero, fordømte Han ikke Adam. Nei da, når Adam absolutt ville ha en kvinne, så ornet Gud dét. Og siden har de fleste mennesker vært Hetero. Untatt enkelte som kanskje ligger nærmere opp til Guds bilde? Gud søker ikke gudinne, og hadde seg ikke engang med Maria.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #10 Skrevet 7. oktober 2009 Nå er det jo ingenting som tyder på at homofile ikke er i stand til å reprodusere seg, eller er generelt mindre interrisert i barn enn heterofile. Homofili handler vel ikke om hvordan man lager barn, men hvem man forelsker seg i. Og det er faktisk ikke sånn lenger at man må ha en mann og en kvinne for å lage barn. Man må ha en sædcelle og en kvinne. Det er heller ingen ting som tyder på at menneskene er skapt. Jeg utelukker ikke at miljøpåvirkning kan avgjøre seksuell legning, men det er likevel ingen grunn til å påstå at en legning er feil og en annen er rett.
mini1987 Skrevet 8. oktober 2009 #11 Skrevet 8. oktober 2009 Gud har ikke skapt noen homofile , like lite som gud ikke har skapt tyver , mordere osv. De har tatt dårlige valg i livet- Miljø og dårlig påvirkning kan være noen årsaker. Vi gjør alle feil , og tar dårlige valg iblandt.Vi er ufullkomne. Det som er det viktigste er hva vi gjør for å rette på våre feil. Rom.1:26-28 forteller om en viktig grunn til at mennesker tar dårlige valg :."....kvinnene gav seg hen til UNATURLIG kjønnsliv istedet for det naturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner , og brendte i begjær etter hverandre.- menn drev utukt med menn,og de måtte selv ta straffen for at de var kommet slik på avveier. Forde de ikke brydde seg om å ha kunnskap om Gud, overgav Gud dem til deres egen sviktende dømmekraft så de gjør slikt som ikke sømmer seg." Hvis de hadde brydd seg om å ha kunnskap om gud ,hadde de ikke praktiser slike ting. Det er ingen tvil om at noen kan føle seg tiltrukket av samme kjønn, men når de vet guds syn på dette avholder de seg fra å praktisere dette.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #12 Skrevet 8. oktober 2009 Ohhh.. Jeg tipper homofile setter pris på at du setter dem i samme bås som tyver, mordere osv. Men det sier jo forsåvidt mer om deg enn om noe annet. Det finnes ikke noen form for samliv som er rett eller gal, uavhengig av hva en tulling (eller fler) skrev i ei bok for aldri så lenge siden. Hvis alle folk hadde vært som deg så hadde vi fortsatt sitti i ei hule å lurt på forskjellen på opp og ned.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #13 Skrevet 9. oktober 2009 yea right.... Hvordan kan Adam ha så voldsomt lyst på en kvinne viss det ikke fantes?? "Da gud innså??"Han skapte han jo akkuratt som han ville!!! Og er ikke han skapt i "bilde" av gud, altså helt lik han... Okey at det går ann å tro på masse av det som står og alt det der...men jomfrufødsel... Vær nå grei. Jesus også... han hadde seg nok han også... Akkuratt som vi må innse at foreldrene våres også har kost seg i sengehalmen, uansett hvor mye vi skulle ønske det ikke var sant..ha ha
mini1987 Skrevet 9. oktober 2009 #14 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg regner med at de fleste som leser det jeg skrev om homofile skjønte poenget i det jeg skrev. Du skjønte sikkert og at jeg ikke likestilte homofile med tyver og morderer. Jeg skrev at alle disse hadde tatt valg som er i strid med bibelen. Forøvrig spiller det ingen rolle hva du mener eller jeg, Han som har skapt oss er den som vet hva som er best for oss, Det er han som vet hva som er rett og galt. Jeg er ikke imot homofile , jeg har og daglig omgang med homofile ,- det er de handlingene de praktiserer jeg påpeker ikke er i samsvar med bibelen. Ellers forteller bibelen at det er galt av en gift mann å ha seksuell omgang med en annen enn konen , mener du det heller ikke her er noen form for samliv som er rett eller gal...eller hva med de som er tiltrukket av barn?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #15 Skrevet 9. oktober 2009 Det er jo akkurat det jeg sier: Gud regnet ikke med at Adam skulle ha så voldsomt lyst på en kvinne viss det ikke fantes. Gud hadde bare lyst til å vandre i hagen og slå av en prat med Adam. Selvsagt uten å tipse Adam om at det hadde vært lurt med et fikenblad. Men Adam ble ikke helt Guds bilde. Det viste seg at Adam var hetero. Mitt poeng er at jeg tror ikke det var Guds MENING å skape en hetero mann, det var bare noe som gikk galt. På det tidspunktet kunne Gud kanskje omgjort Adam til homse, men ham lot ham heller være som han var, og skapte Eva slik at de kunne lage barn sammen. Noen etterkommere av Adam skulle være hetero (for å bringe slekta videre) og noen skulle være homser, som kunne passe i Guds bilde. P.S. Jeg TROR ikke at det som står i Bibelen egentlig har foregått. Men det går jo ann å tolke innholdet likevel, akkurat som du kan tolke en roman. Om Tante Sofie i Kardemommeby går det an å si at man tror hun er frustrert fordi hun er ugift, og at hun antakelig er offentlig ansatt som fostermor for Kamomilla. Uten at man derved TROR at det vireklig finnes en Kardemommeby og en tante Sofie. Anonym 18:55
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #16 Skrevet 9. oktober 2009 jeg tror du skal holde deg til kardemommeby jeg, og heller la noen seriøse drøfte livssyn her.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #17 Skrevet 9. oktober 2009 Homofili er synd, ikke et type menneske på samme måten som pedofili, kleptomani etc. Om hvilken farge et menneske har er ikke synd. Det er nok av vitnesbyrd om de som vil bli fri homofili og har blitt det - bare goggle....
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #18 Skrevet 10. oktober 2009 Er det liksom mer seriøst å TRO (bokstavlig) at Gud virkelig skapte ett eneste menneske først, at dette mennesket faktisk kunne snakke (i hvert fall gi navn til alle dyrearter), og at en snakkende slange fristet Eva?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #19 Skrevet 10. oktober 2009 Adam var i utgangspunktet HOMOFIL enten dere liker det eller ikke. Men Adam ble en aviker fra guds bilde- han ble hetro. Homofile er nærmere guds bilde enn dere hetro. Sånn er det bare!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #20 Skrevet 10. oktober 2009 Adam skulle i utgangspunktet vært HOMOFIL enten dere liker det eller ikke. Men Adam ble en aviker fra guds bilde- han ble hetro. Og snart ble han sparket ut av Paradis sammen med sin kvinne. Homofile er nærmere guds bilde enn dere hetro. Sånn er det bare!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #21 Skrevet 11. oktober 2009 Hadda Adam vært homofil, hadde ikke......vi vært til.....ingen barn. Adam sier til Gud at alle dyr har en make dvs. at de kan lage avkom. Dette var også en lengsel for Adam.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #22 Skrevet 11. oktober 2009 Ja, det er like greit at det gikk som det gikk. Hadde Adam vært homofil, ville han levet evig i Paradis.Hvis ikke Gud Fader hadde gått lei til slutt, og skaffet seg en sønn uansett. Uten at jeg derved vil påstå at Faderen er hetero...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #23 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg mener: Hvis ikke Gud hadde gått lei til slutt, og skapt en kvinne for å gjøre ham til Fader-og-Sønn uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå