Gå til innhold

Brun utflod i uke 4+4 - er det over allerede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå er det virkelig vanskelig å være positiv... Oppdaget nettopp litt brun utflod i trusa... er (4+4). Dette har jeg opplevd 2 ganger før, men senere i svangerskapet og mistet begge ganger (MA). Jeg hadde litt friskt blod i trusa i uke 11 med eldstemann, men det gikk helt bra og det ble med den ene lille blødningen.

Jeg håper og tror at det var et litt ublidt møte med sykkelstangen for noen timer siden som gjorde utslaget, men tror ikke det kan være grunnen... Jeg trente litt i hardeste laget tidligere på dagen, så nå har jeg dobbel angst... Vel, da er det bare til å vente med en klump i både magen og halsen... Ikke lett å være en blid og imøtekommende mor akkurat nå - vet ikke om jeg orker å lage middag en gang...

Urolig og redd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. skjønner at du blir redd. Men kan det være crinonen?

Og slik jeg har forstått det, er det mengder av friskt blod samt smerter som er tegn på abort.lykke til!

Skrevet

Nei, jeg brukte cyclogest, og den har jeg ikke tatt siden mandag. jeg har to MA, og de startet begge med brun utflod...

Takk for lykkeønskninger! Akkurat nå hater jeg at en ikke kan se noe på UL før rundt uke 6... - hadde vært godt å fått sjekket om jeg har mistet eller om det fortsatt er håp...

Skrevet

Uff, å skulle bli utsatt for sånne thrillere....Føler med deg. Men nå har mange blødd litt i starten av et svangerskap, håper det er sånne blødninger du har.

Skrevet

Hei igjen.

Jeg er ikke noe klokere enn jeg var i går. Det har ikke kommet mer utflød i trusen (beklager detaljer...), men det kom bittelitt brunaktige sandlignende korn i toalettet i dag tidlig. Når jeg stikker en q-tips "litt oppi der" blir den svakt lysebrun fortsatt... Skal avgårde å kjøpe nye CB tester (bade de med + og den digitale som visr antall uker siden befruktning) og skal ta ny blodprøve mandag. Testene tar jeg for å se om de blir sterkere eller svakere - jeg holder ikke ut å måtte vente i over 2 uker før jeg skal på UL for å få svar! Blodprøvene får jeg først svar på etter 4-5 dager! Noen råd?

Fortsatt veldig urolig og redd

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg har ingen råd desverre. Vet hvor jævlig det er. Jeg blødde jo både rosa, rødt med koagulert og brunt de første ukene i mitt svangerskap. Fikk bare beskjed om å holde meg i ro, ikke løfte noe eller gjøre noe husarbeide pga truende abort.

Jeg var flink og gjorde absolutt ikke noe husarbeide og ikke løftet jeg bæreposene når vi handlet en gang... Og hjemme så lå jeg stort sett på sofaen. Når jeg gikk, tok jeg det veldig med ro.

Håper inderlig at det går veien for dere og at du beholder spiren din.

Klæm

Skrevet

Takk for at du tar deg tid til å svare meg, Bjørnen Collargol!

Jeg har puttet inn ob "der du vet" 5-6 ganger i dag og det er bittelitt lys brun utflod noen få steder på ob'en hver gang. Jeg prøver å tenke at det var den tøffe treningen i går som har utløst dette og at jeg fortsatt er gravid. Jeg har gjort litt husarbeid i dag, men skal holde meg unna trening på ubestemt tid. Jeg har en fysisk krevende jobb, men jeg vil helst slippe å sykemelde meg... Jeg var sykemeldt i nesten 8 uker etter jeg mistet i uke 13 nå i sommer og ingen vet hvorfor... Det blir vanskelig å finne på nok en hvit løgn om hvorfor jeg må være borte...

Jeg tok en ny CB + test nå i kveld, og den ble sterkere positiv enn på torsdag... Ikke det at det nødvendigvis betyr noe, men det gir jo litt håp... Jeg har som sagt testet minst 10 ganger tidligere i løpet av den siste uken, og den har blitt sterkere og sterkere for hver gang...

Mandag morgen tar jeg en ny test som skal vise hvor lenge siden befruktning - tok en i går formiddag noen timer før jeg oppdaget utfloden og den viste 2-3 uker. Jeg håper selvfølgelig at den skal vise 3 +, men blir glad bare den ikke viser 1-2...

Lykke til med søskenforsøket ditt, Bjørnen C! IVF er ikke for pyser!!!

klem

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Siden du tok en test i kveld som ble sterkere så er jo det et veldig godt tegn :-)

MEn ikke driv å putt ob opp der. Da bare irriterer du slimhinnene og det i seg selv kan føre til blødninger. Slimhinnene og blodkarene der oppe blir veldig følsomme og kan fort sprekke og gi blødninger.

Sex er heller ikke bra når man driver med blødninger ;-)

Skrevet

Lykke til videre, gammel(p)røver. Håper blødningen din går over, selvom det kanskje ikke er noe alvorlig. Slitsomt med slike ting som kan gjøre en urolig.

Men nå ble jeg bare litt nyskjerrig: Finnes det en test som viser når befruktningen fant sted? Det var jeg ikke klar over. Nå har ikke jeg oversikten over hva du har vært igjennom, men beregner man ikke befruktningen fra insettingsdagen? Evt etpar dager etter, når egget fester seg?

Skrevet

Hei Håpefull-09!

Befruktningen gjelder vel fra når sæd og eggcelle smelter sammen og det skjer på egguthentningsdagen? Det er Clearblue som har en test som viser 1-2 uker , 2-3 uker eller 3+ (3 eller flere uker) fra befruktningen skjedde. Testen viser først gravid og så kommer uketallet en liten stund etterpå :-)

Lykke til!

Skrevet

Da har jeg vært til UL, og det var selvfølgelig for tidlig å se noe hjerte, men han så litt brun utflod men alt så lukket og fint ut. Han så også fostersekken, men det betyr ikke så mye for om det er over eller ei. Umulig å si om jeg har mistet ennå... Fikk svar på blodprøve nr 2 og den var på 78 (forrige var på 40), så stigningen var jo grei (selv om hcg er lav)... Tok ny boldprøve i dag som jeg skal få svar på i mrg-så nå er jeg skikkelig nervøs...J har ingen andre sympromer, men vil liksom ikke tror at det er over. I morgen får jeg svar....

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Uff det er alt for nærvepirrende med slike blødninger....

Får håpe at neste hcg gir et klart svar!

Skrevet

Stakkars GP!

Vet hvordan du har det...tror ikke helvete kan være verre....

Har doangst selv når jeg verken er gravid eller ruger, i perioder...etter tre miss så...ja...grøss....

Den følelsesen du har nå er grusom...

Enig med BC over her...ikke pill og dill der inne. Husk at alt kan skyldes såre slimhinner pga alt kroppen har hatt av hormoner o.l. Hold deg i ro...sykmeld deg...ingen har noe med hvorfor du er vekke....spiren er vikigst av alt nå...

Hold motet oppe. Ta hcgtest flere dager etter hverandre...

Lykke lykke til!

Skrevet

Hei jenter!

TUSEN TAKK for at dere tar dere tid til å svare meg! Jeg føler meg ganske "utafor" og lever i min egen lille boble om dagen, så dere får unnskylde at jeg ikke orker å svare på andre innlegg... Ikke lett å være blid og hyggelig på jobb eller hjemme heller... Jeg er kjempespent og urolig for blodprøvesvaret jeg trolig vil få i morgen ettermiddag...

Fortsatt redd og urolig

Skrevet

Føler med deg, GP. Håper du får sove godt i natt, og får et positivt svar i morgen;-)

Skrevet

Hei!

Jeg fikk selvfølgelig ikke noe blodprøvesvar i dag, men litt mer håp har jeg fått: Jeg tok CB testen fredag og i går som viser hvor lenge siden befruktning og begge viste "2-3" uker. I dag tok jeg en ny slik test og den viste "3+" (som betyr 3 eller flere uker siden befruktning), så det betyr jo at jeg kanskje er på rett veg.

Jeg tror HCG må har økt drastisk ettersom denne testen viser hvor langt jeg er på veg, og den stemmer jo med eggutta k 14/9. Da må jo den lave hcg fra forrige mandag og torsdag ha fått fart på seg, for ellers ville vel testen vist at jeg var kortere på veg?

Å, dette er uutholdelig - får håpe det ikke skal være slik i nesten 8 måneder til ;-)

Skrevet

FØL(G)ER med deg....

:-)

Gi oss nå litt solskinn!!!!!!!! Og trua på at desse spirene innimellom kan klore seg fast!!!!!!

Skrevet

Høres oppløftende ut, GP:-) Får håpe du ikke må leve med denne usikkerheten i 8 mnd. Det går seg vel til etterhvert, når du hører at alt er bra;-)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Ja det høres veldig bra ut :-)

Skal krysse fingrene for deg jeg!

Skrevet

å så spennende dette er....krysser alt jeg har for deg!!

har det skjedd noe nytt? så lenge det ikke kommer masse blod og sterke smerter, så er det vel ikke SA? har jeg hört da....(og opplevd:( )

Skrevet

Hei . da jeg var gjennom ifv så fikk jeg beskjed ikke ri og ikke sykle, droppe alle tunge fysiske aktiviteter, jeg måtte ta det med ro og slappe av. Pga eggestokkene fortsatt store og ømme og samme livmor. ?????

ellersønsker jeg deg masse lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...