Gå til innhold

Julaften...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst å ha middag hjemme hos oss denne julaften,men samboeren min vil ikke,han vil absolutt til mora og spise.

Jeg har ikke lyst,har lyst å slappe av hjemme,hos mora hans spiser de så sent,og lillegutt vil aldri sove noen andre plasser enn i sin egen seng,så jeg ser for meg at jeg sitter med en sur gutt på fanget hele kvelden.

Han har jo vært hos mora hvert år,kan vi ikke bare være hjemme denne ene gangen nå mens lillegutt er liten? Eller forlanger jeg for mye?

Det blir jeg som må slite med en gretten guttunge om vi drar dit.

Jula er vanskelig nok fra før av for meg,uten mamma,så jeg orker ikke å være nødt til å slite heller.

Hva mener dere? Bør jeg bare akseptere at han vil dit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette bør gå på rundgang. Vi rulerer på dette, slik at alle får jula hjemme hos seg hver tredje år.

Du burde prate med svigermor og samboeren din om dette, men ta det på en pen måte, enkelte blir helt krakilske når det kommer til tradisjoner

Skrevet

Uff ja,føler de kommer til å bli det :S

I fjor så var vi der,hadde føda 4 dager før julaften,og jeg var veldig sliten,hadde lyst å bare være hjemme da også,da ble de kjempesure fordi jeg ikke orka. Så jeg endte opp med å dra alikevel,og hadde bare lyst å gråte hele kvelden for jeg var så trøtt.

HI

Skrevet

Skjønner godt at du vil feire hjemme jeg. Er slitsomt å dra ut med så små barn og det er godt å være hjemme så man kan legge småtten når det trengs;o)

Du får prøve igjen og snakke med svigermor først kanskje? Og komme fram med ditt ønske. Noen klarer ikke å snu om på tradisjoner, men det må til når barna får barn igjen;o)

Jeg hadde min første jul hjemme da barna var 3 og 1 år og gud så deilig det var:o) Når de var slitne og fornøyde var det bare å legge dem og nyte resten av julekvelden uten trøtte og sline unger:o)

Og har vi jul hjemme har vi startet alt sammen tidligere for å slippe å åpne gaver helt til 23-tiden på kvelden!

Håper det ordner seg til jul for deg og dine:o)

Skrevet

Her er det bare å ta valget selv å si at i år skal dere starte nye tradisjoner! Vikitg det også, at dere som den nye familien får skaffe egne tradisjoner!

Skrevet

Hvor gamle er dere egentlig?

Er det ikke på tide å stifte egne tradisjoner når man har fått barn, eller i alle fall rullere på helligdagene?

Jeg hadde gitt mannen følgende alternativ:

"Det skal feires jul i dette huset år og det betyr at du har tre valg du skal ta stilling til:

1: Mannens foreldre kommer hit og feirer med oss (gjerne svigers på begge sider)

2: Mannen drar hjem til sin familie og feirer med dem, mens du og gutten feirer hjemme hos dere

3: Mannen, du og gutten feirer hjemme uten besøk."

La ham velge blant de tre alternativene, og poengter at han vil være komplett idiot om han velger alternativ nummer 2!

Lykke til!

Skrevet

Vi har hatt to julaftner med barn. Den første var sønnen vår ca 6mnd og satt i vippestolen sin mens vi spiste middag, var med og pakket opp et par gaver før han ble lagt litt etter normal leggetid, men ikke så sent at han var veldig overtrøtt. Året etter var han 1,5år, da startet vi med middag kl 17, ikke 18 som vi har gjort de siste årene, etter middag kom nissen på besøk og så var han så trøtt at vi sparte resten av gavene til morgenen 1.juledag. Han sovner heldigvis borte, så for oss var det ikke noe problem å legge han der han var.

Etter jula i fjor sa jeg egentlig at neste jul skal vi feire hjemme hos oss selv. Litt for å starte en egen tradisjon og litt fordi samboeren min har skilte foreldre og det er litt vanskelig med hvem som skal feire jul hvor og hvem som skal feire sammen og ikke og da er det mye lettere å be alle hit, så kan de som vil komme. Men nå er jeg gravid og ikke i så god form, så jeg tørr ikke bestemme meg 100% sikkert for den løsningen enda, så vi får se hva som skjer i år.

Jeg ville foreslått enten at dere starter deres egen tradisjon og har jul hjemme eller at jula hjemme hos svigerforeldrene dine tilpasses barn igjen og dere starter tidligere enn de har pleid å gjøre.

Skrevet

Dette er da ingen vanskelig sak, enten sier du at dere skal starte deres egne juletradisjoner, eller så reiser dere til svigers, men da er ungen hans ansvar! Da kan du jo nyte ferdig pyntet jul og mat, mens samboeren din får ta seg av gretten unge. Neste år vil han sikkert at dere blir hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...