Ooops I did it AGAIN Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Prøvde å legge denne på "mine,dine og våre", men ingen respons... Synes "alle" her klager over hvor tøft det er å være stemor, hvor mye de må ofre seg og sin fritid for hans barn, hvor mye han prioriterer særkulls over felles barn osv osv... Lista kunne blitt veeeeldig lang. Men hva med å få høre fra stefedre rundt om? Vet det ikke er så mange av dem inne her, men kanskje dere som har særkullsbarn med stefedre kunne skrevet litt på vegne av dem. Hva stiller dem opp på? Hva er utfordringene hos dere? Dere prioriterer vel ikke særkulls over felles? hehe. selvsagt ikke. Eller er det som om stemødre bare opplever det som mannen ikke prioriterer dem nok, mens de i sannhet faktisk stiller opp for alle? Kan umulig være så mange håpløse menn der ute som jeg får inntrykk av her;) Håper på MAAANGE svar:)
Koseklompen Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg synes det aller viktigste er at barna kommer først. Og om en blir sammen med en/ei som har barn fra før så er det en selvfølge at en skal respektere at barna er nr1 og en selv da er nr2. Klart det må være tøft å være en steforelder, hvilken "plass" en har i hjemmet og ovenfor barnet partneren har fra et tidligere forhold er ikke noe som en finner ut med en gang. Det er en jobb alle parter må ta del i å finne ut av. Enda lettere blir det om partneren og x-en har en god tone seg imellom slik at x-en ikke blir en ekstra "uro-faktor" i tillegg til å tilpasse seg steforelder-rollen. Tror mange går inn i et forhold hvor h*n har et barn fra tidligere forhold uten å fatte hva de går inn i. Og det resulterer i en del konflikter og såre følelser. Men det finnes flere sider av en sak. Kanskje du er lei av "syte syte" innlegg, men det som for deg er syte innlegg er for andre en metode for de å få uttrykkt sine følelser. Kanskje de finner det vanskelig å snakke med partneren om følelsene sine, så da er det kanskje greit at de kan henvende seg til et forum og få utløp slik at det ikke baller seg opp. Jeg har ikke noe erfaring som steforelder..men jeg har plenty erfaring som stebarn, med en egoistisk far og stemor fra helvete og ei kjempesnill og herlig mor og en megaflott stefar..
Koseklompen Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Og jeg kjenner flere kjernekarer som gjør en kjempejobb som en stefar.. Og flotte jenter som takler perfekt rollen som stemor. Så det er ikke bare jævelskap ute å går..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå