Gå til innhold

svigermor begynner å drikke rundt 12-13 hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hun er godt beruset ved middagstiden. hun gjør ikke noe dumt, sitter bare der og smiler og er glad. både hun og mannen røyker også inne. og de røyker MYE. jeg vil ikke at babien min skal hjem til de, ikke for en dagsbesøk engang(bor 4 timer unna). er det greit synes dere? jeg er veldig sjenert og synes det er pinlig å si det til de, særlig siden vi pleier å være der ved nesten alle feriene. men nå har vi jo en baby.

hvordan skal jeg si det uten å såre de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde hatt to krav til dem og første er at om man skal komme på besøk til besteforeldre så skal de være edru. Andre kravet er at de kan røyke ute når dere er der.

Jeg har selv en far som damper som fy og en svigermor som drikker og damper. Til svigermor har vi sagt at om hun vil ha kontakt med oss og barnebarn, så er det slutt på drikking og røyking inne. (hun har en tendens til å bli ekstremt drita)

Og til min far har vi sagt at han må lufte ut huset og slutte å røyke inne noen timer før vi kommer. Det hjelper jo uansett ikke så mye siden gassene gjerne forblir i vegger og tak i et innrøyka hus. Men det gjør at vi kan komme en liten tur på besøk.

Min svigermor kommer ikke til å få passe babyen før hun viser at hun er til å stole på i forhold til drikkingen. Og det kan nok ta noen år. Min far er uansett ikke egnet til å passe små barn og ikke ønsker han det heller.

Synes du bare skal fortelle de at du ikke ønsker at barnebarnet dems skal være i et hus med berusede besteforeldre og at røyk ikke er på tale. Da får de komme til dere om de skal være sammen med dere.

Skrevet

Begge mine svigerforeldre røyker som skorsteiner inne, og drikker som noen svamper. Begynner ikke med drikkingen før på kvelden, så sånn sett er ikke det et "problem" i forhold til når vi er på besøk-..

Røykinga gav vi beskjed om når jeg gikk gravid...både jeg og mannen min begynte å åpne vinduer og altandører med en gang vi kom hjem til de, og sa at vi ønsket at de skulle slutte å røyke inne, allefall når vi var der. Sa også at vi kom ikke til å finne oss i at det ble røyka i samme rom som babyen, når den ble født. Dette respekterte de, og nå er vesla 14 mnd og de har enda ikke røyka inne mens vi var der!

Syns på en måte ikke du skal være så redd for å såre...det er tross alt ikke ok det svigermoren din gjør...samtidig så er det DINE barn, og du har full rett til å si at du ikke ønsker at de skal være i røykfulte rom med fulle besteforeldre. Helt enig med anonym over her...bare si at det ikke kommer på tale med den slags oppførsel så lenge dere er på besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...