Gå til innhold

Slutte med bag i vogna.. hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er bare 4 måneder, men har allerede vokst seg ut av vognbaggen. Må derfor begynne å bruke sportsvogndelen, liggende riktignok. Spørsmålet er; HVORDAN?

1, Selene. Antar at jeg bør bruke selene, selv om han ligger. Ser for meg at han kan skli ut uten. Har tenkt at han skal ligge på et lammeskinn, må jeg da stikke hull i skinnet, eller finnes det en annen smart måte å gjøre dette på?

2, Hva bruker man oppå babyen? Teppe faller vel bare av (?), har en varm vognpose men det er vel FOR varmt nå, hva bruker dere? Og OM jeg bruker en vognpose, må jeg stikke hull i den og, for de selene?

3, Er det nødvendig å bruke "grinden" eller hva jeg skal kalle det, når han uansett ikke sitter i vogna?

4, Kan han "sitte" litt i vogna, dvs. at jeg innimellom tar opp ryggen -litt-? (Som en vippestol) I så fall, hvor lenge?

Håper noen kan svare på noe av dette.. er en første gang for alt :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det var meg så ville jeg kjøpt en større bagvogn.....

Skrevet

Hehe, han er laaang. Har ikke en veldig liten vogn, men ingen av de aller største heller, ganske enkelt fordi jeg må ha en som er lett nok til at jeg klarer å løfte den inn og ut av bilen (ryggproblemer).

Men sånn uansett, må jeg klippe hull i det skinnet?

Skrevet

Anonym over her har visst ubegrenset med penger.

1, Selene kan du bruke når han ligger men du må nok klippe hull til selene i lammeskinnet. Er bare å klippe et hakk så får du de igjennom.

2 Vognpose er ikke for varmt nå. Ikke her i allfall. Da er det i så fall bare å ikke ha på babyen så mye klær når du legger han nedi. Mye bedre.

3, Det er ikke nødvendig å bruke den.

4, Jeg hadde nok ikke gjort det før han var litt eldre. Først for 3 uker siden fikk jenta mi lov å sitte bakoverlendt (5 mnd) og sitte helt opp. Det var da hun klarte å sitte helt selv f eks på gulvet uten støtte.

Skrevet

Hadde samme problemet, og jeg hadde den største Simo-vognen som var å få den gangen....yey!

1. Du er strengt tatt ikke nødt å bruke selene enda, han er så liten at han ikke vil falle ut av vognen helt enda. Men hvis du føer det er mer trygt for deg kan du enten lage hull for selene eller få noen til å sy til hull for deg.

2. Inntil videre kan du bruke en dyne med et teppe rundt, senere ville jeg gått over til en vognpose. Om det ikke er hull i den kan du enten få noen til å sy hull i den for deg eller kjøpe ny med ferdige hull for seler. Vognpose er forresten fint å bruke når gradene kryper ned mot 5-10 grader, det er null fare for trekk og på den måten varmt og godt :)

3. Nei, du trenger ikke bruke bøylen enda.

4. Du bør ikke la han sitte i vognen før han klarer sitte selv. I en vippestol er det laget støtte i rompen som hjelper han å sitte oppe, det er det ikke i vognen så han vil sige. Når han er sterk nok til å sitte selv holder han seg oppe selv og, da kan han og sitte i vognen, inntil det skal han ligge.

Lykke til :)

Skrevet

Takk takk :) Til god hjelp!

HI

Skrevet

Vi brukte ikke selene før han begynte å sitte urolig i vogna, unødvendig å bruke dem når han bare skal ligge. Når vi begynte å bruke selene kjøpte vi en løs sele på babyshop sånn at vi slapp å klippe hull i den 30år gamle skinnposen vi brukte da, den festet vi i hver side av vogna og ikke i seteryggen, fungerte veldig bra. Når det gjelder seler i pose, så er det mange som ligger mye roligere i pose sånn at selvom de normalt trenger sele i vogna, så fungerer det bra uten i posen, så jeg ville sett an behovet før jeg klipte hull i posen også.

Vi har brukt dyne og teppe i sportsvognen uten problemer i det hele tatt, hvis han har vært urolig og prøvd å sparke det av, så har vi bare tatt opp "grinda" og lagt dyna/teppet under der, så hjelper den med å holde det på plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...