2søtesmåh Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Har du kommet deg siden forrige helg eller? Hvordan var løypa på Oslo Marathon,- flat, kupert, bakker opp og ned?? Asfalt eller grus osv osv.... Hvor lang tid brukte du? Du har jo sagt at du løper løype på 2 mil og noen gang 3 mil regelmessig,- så antar du fullførte,- hvis ikke nervene ødela deg da...Magen min reagerer såpass på nerver at jeg selv skal ikke se bort fra at selv ei løype på 5 km hadde blitt for "tøft" under sånne forhold ) Tipper du løp halvmarathon på 1,5 time....jeg ) Jeg selv bruker 1t på første mila og 1t og 10 min på mil nummer to ) Men tror du er i mye bedre form enn meg..Jeg HATER og presse meg selv, nemmelig....Omjeg en dag skal fullføre helmarathon ser jeg for meg en tid på 5,5 - 6 timer....At jeg da GÅR mye siste del ) Hva er "Normalt" å løpe marathon (hel) på i mosjonskretser?? Vet du det??? Og bare for å ta det også,- hva er normalt "mosjonstid" på halvmarathon???
Norwegian by injection Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 He he, så koselig da! Jo da, jeg kom meg i mål ihvertfall, he he og det var såååååå gøy!! Masse mennesker, kun asphalt og brostein (æsj) men det gikk bra. Mye mot vind halve løpet. Tror ikke formen min er noe bedre enn din, he he, jeg brukte 2.13 min.....låra mine stivnet ved 18 km ;-( pluss at vannstasjonen gikk tom for vann ved 15km, haaaaalllllooooo? Det går ikke an! Jeg var så klar for vann at det psyke meg helt ned, jeg gikk ut av løypet og banket på en leilighet og fikk vann av de, tipper det kostet meg 4 min. ;-( Jeg tror jeg har trent for mye spinning, låra ble så sinnsyke tunge.... Vet ikke hva som er normalt jeg, tippet at jeg skulle bruke 2t. og hadde nok det om ikke jeg stivnet og at ikke jeg måtte ut av løypet. Jeg har meldt meg på verdens største halv-maraton 22.mai 2010 i Gøteborg www.goteborgsvarvet.com Du må bare prøve, det var så sinnsyk moro ;-)
Norwegian by injection Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg tror ikke du skal være redd for nerver, jeg var ikke nervøs i det hele tatt, bare så sinnsyk spent....det kriblet i hele kroppen rett før løpet, akkurat som en unge...deilig følelse he he!
2søtesmåh Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg vet ikke om jeg tåler asfaltløping rett og slett...Jeg ble totalstiv da jeg først løp 1 milpå grus uten problem, deretter etter 5 km på asfalt stoppa det seg nesten..... Men de andre løypene jeg har på ca 1,5mil så kjenner jeg det ikke i bena en gang..Ok, kjenner det, men blir ikke stiv og støl..Bare tung og kjenner man er sliten... Med min mage så vet jeg ikke om jeg tør stille opp i løp...Jeg lager meg egne ruter og tester meg..Moro det også,- når jeg greire det ) Man har vel ikke do plassert rundt under slike løp,eller??? ) Spinning og sykkel kan kanskje være litt dumt ja..Helt andre muskler man bruker også...Men elipsemaskin er bra..Det funker som f...Jeg bruker kun elipsemaskin, tredemølle og jogger ute..Sykkel har jeg kuttet ut helt. Trener nesten bare på elipsemaskin på vinteren, men første joggetur på våren er aldri noe problem..Greier og holde formen med bruk av den altså ) Nei, nå skal jeg logge meg av og ut i regnet og hente barn.
Norwegian by injection Skrevet 2. oktober 2009 #5 Skrevet 2. oktober 2009 He he, ja det er forskjell på asfalt og grus vei. Heldigvis tåler beina det forløpig. Takk for at du spurte....lykke til med løpinga ;-)
Norwegian by injection Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 Har sent deg en PM med link til bilder fra dagen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå