Bringebærdrops Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Tenker på å kjøpe det. Aldri smakt det før, men hører mange som skryter av maten :-) hva synes dere er godt å lage? trenger tips =)
Ronja&Odin Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 mmm det er såååå nammenamm.... vi kjøper in: loff, smør, smårettskinke, smårettbacon, mais, aspargis, kjøttpølse og ridder ost... dette er must og ha =) ridderost og aspargis er hverfall must... ellers kan man bruke hva man vil=) lønner seg ikke og kjøpe for mye forskjellig for det er ganske dårlig plass på raklette panna.... og det er veldig mektig hehe... tror jammen jeg skal ha raklette i kveld og jeg
Ulldott Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Dette pleier vi å ha på racletten -biffkjøtt -koker poeter som vi ettersteker på platen -løk -sopp -tomat -aubergine +diverse grønnsaker som vi har i kjøleskapet... vi bruker ridderost i skuffene, den smelter og vi heller den over potetene. Pleier å ha salat, sølvløk til og hvitløksbrød til. Skjær kjøttet i "små biffer", pass på at de ikke blir for små da blir de bare tørre.
Bringebærdrops Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2009 Nå ble jeg sulten =) Takk for tips! Hvor mange sånn småplater har dere? ser det finnes fra 4 til 8. Usikker på hva jeg sal kjøpe
Ulldott Skrevet 2. oktober 2009 #5 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har til 8. Syns den er litt liten. Ville ikke kjøpt mindre enn d.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 ÅÅ, det er så godt det! Søstra mi har en med 6 og den er stor nok syns jeg. Av matvarer bruker vi: kylling, biff, loff, mais, salatblad, fløte, creme fraiche, ost, chilli, hvitløk, løk, ris, sopp og agurk. Steker kjøttet oppå men det som er godt er å ta fløte, løk, sopp nedi en av de småplatene med ost oppå. Nå vet jeg hva jeg ønsker meg til jul. hehe
Bringebærdrops Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2009 Kanskje lurt å kjøpe den med 8. Tenker mannen blir kjempegla når han kommer hjem fra jobb ikveld etter å ha vært der siden i mårest, til en raclette på bordet med masse godt på :-)
Nagilimia Skrevet 2. oktober 2009 #9 Skrevet 2. oktober 2009 Ser det meste er nevn, men pisker en luxus eggerøre til å ha i formene under. I den kan man strø det som er kuttet opp av grønt og ost. Luxuseggerøre: 6 egg 6 ss fløte gressløk pepper salt Huff, fikk lyst på det jeg også, men raklettledningen er vekk!!!
Nagilimia Skrevet 2. oktober 2009 #10 Skrevet 2. oktober 2009 Pass foresten på for eggerøra hever så rør engang underveis ;-o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå