Gå til innhold

Raclette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å kjøpe det. Aldri smakt det før, men hører mange som skryter av maten :-) hva synes dere er godt å lage? trenger tips =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mmm det er såååå nammenamm....

vi kjøper in:

loff, smør, smårettskinke, smårettbacon, mais, aspargis, kjøttpølse og ridder ost... dette er must og ha =) ridderost og aspargis er hverfall must... ellers kan man bruke hva man vil=) lønner seg ikke og kjøpe for mye forskjellig for det er ganske dårlig plass på raklette panna....:) og det er veldig mektig hehe... tror jammen jeg skal ha raklette i kveld og jeg :P

Skrevet

Dette pleier vi å ha på racletten

-biffkjøtt

-koker poeter som vi ettersteker på platen

-løk

-sopp

-tomat

-aubergine

+diverse grønnsaker som vi har i kjøleskapet...

vi bruker ridderost i skuffene, den smelter og vi heller den over potetene.

Pleier å ha salat, sølvløk til og hvitløksbrød til.

Skjær kjøttet i "små biffer", pass på at de ikke blir for små da blir de bare tørre.

Skrevet

Nå ble jeg sulten =)

Takk for tips!

Hvor mange sånn småplater har dere? ser det finnes fra 4 til 8. Usikker på hva jeg sal kjøpe

Skrevet

Jeg har til 8. Syns den er litt liten. Ville ikke kjøpt mindre enn d.

Skrevet

ÅÅ, det er så godt det! Søstra mi har en med 6 og den er stor nok syns jeg.

Av matvarer bruker vi: kylling, biff, loff, mais, salatblad, fløte, creme fraiche, ost, chilli, hvitløk, løk, ris, sopp og agurk. Steker kjøttet oppå men det som er godt er å ta fløte, løk, sopp nedi en av de småplatene med ost oppå. Nå vet jeg hva jeg ønsker meg til jul. hehe

Skrevet

Kanskje lurt å kjøpe den med 8.

Tenker mannen blir kjempegla når han kommer hjem fra jobb ikveld etter å ha vært der siden i mårest, til en raclette på bordet med masse godt på :-)

Skrevet

Ser det meste er nevn, men pisker en luxus eggerøre til å ha i formene under. I den kan man strø det som er kuttet opp av grønt og ost.

Luxuseggerøre:

6 egg

6 ss fløte

gressløk

pepper

salt

Huff, fikk lyst på det jeg også, men raklettledningen er vekk!!!

Skrevet

Pass foresten på for eggerøra hever så rør engang underveis ;-o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...