erteposen + 4 Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg skal ut å kjøpe tran til spedbarna våre. Noen tips?
Babyønske �� Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg gir eskimo3 kids. Det er vel ikke tran i den forstand, da det ikke inneholder fiskelever, men bare fiskeolje. Kjøpes på helsekost. Står ikke noe om dosering til spedbarn på, men jeg gir halv småbarnsdose, dvs 1 liten teskje.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Vi har sitronsmaktran - fått hos helsesøster. Bruker den siden det er den vi andre tar også, så slipper vi å ha "hver vår". Dvs, foreløpig får plutt d-dråper da, siden han var en real gulper og jeg fortsatt ikke har fått fingern ut med å gi ham tran også. Ifht å gi (for jeg prøvde en stund) er flaskesmokk greit å bruke - jeg helte litt i en flasketutt og gav ham og da hadde han drukket den opp innen han kom på at det ikke var melk :oD
Trollemor75 Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Vi brukte helt vanlig tran uten smak, med sprøyte. Det funket en stund, så plutselig rundt. 3 mndr ville han ikke mer. Vi gikk over til D-vitamin dråper. Nå er han 7,5 mndr og får tran fra skje før kveldsgrøten, og det ser ut til at han liker det.
Lillepromp blir storesøster Skrevet 2. oktober 2009 #5 Skrevet 2. oktober 2009 Vi gir vanlig møllers tran fra en liten plastskje før kveldspuppen. Da er hun naken på stellebordet. Legger en våtserviett under haka før vi gir. Da renner den inn i munnen. Blir ikke noe søl:)
erteposen + 4 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2009 Der står fra 1 år på flasken, og tuttu frutti smak er vel ikke heeeelt naturlig heller. Tenker på at møllers med sitron ikke er anbefalt for små babyer...
erteposen + 4 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2009 Takk, takk...møllers blir det tenker jeg:)
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 2. oktober 2009 #8 Skrevet 2. oktober 2009 Vi hadde vanskelig for å få i snuppa tran i begynnelsen, så vi gav eskimo kids. Inne i pakningsvedlegget står det dosering for barn under ett år. Tror de skal ha 2ml. Etter å ha gitt dette en stund har vi gått over til tran uten problemer.
erteposen + 4 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. oktober 2009 De hadde bare en type på helsekosten i dag, og den kunne ikke brukes fra starten av. Kan høre andre steder om de har. De eldste gutta bruker den:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå