simba>>>3gutter Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Sitter her og lurer på om jeg skal dele bitte litt av permisjonen med gubben. Lurer på om jeg skal gå ut i jobb en dag i uka fra babyen vil være sju åtte mnder og så øke litt etterhvert. Er det noen som har gjort det og hvilke erfaringer fikk dere?
Makko med to små gutter Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Vi delte 50-50%. Han fikk MASSE positive tilbakemeldinger fra folk, jeg fikk mest negative og "vil du virkelig det" etc... MEN for oss fungerte det veldig fint. Pappa'n har vært aktiv med mini fra dag 1, så tror egentlig ikke det var noen stor overgang for mini. Jeg fikk jo 2timers ammefri pr dag, så dagene var jo ikke så lange :-) Men ja jeg SAVNET baby'n min, men det var godt med litt voksen kontakt og....
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Sønnen min er nå ett år om ei uke. Jeg ble ferdig med permisjonen da han var 10 mnd, og pappan har ikke hatt sine 6 uker enda. Er tilbake i jobb nå, og elsker å kombinere det! Neste gang vil jeg så absolutt dele litt mer av permisjionen med samboeren min. Jeg var utrolig lei av permisjonen da han var 7-8 mnd, så det å kunne jobbe en dag av og til må jo være topp:) Få litt forandring. Så lenge du ikke starter med det for tidlig, så er det ikke noe problem. Det er ofte i begynnelsen savnet etter babyen er sterkest..
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Vi har delt 50-50% fra 8 mnd, med litt økning mot slutten for meg. Helt supert!!!
Dunder Skrevet 2. oktober 2009 #5 Skrevet 2. oktober 2009 Vi delte permisjonen og tok ferie i mellom, på følgende måte: Jeg tok 7 mnd. permisjon (inkl. 3 uker før fødsel) + 5 uker ferie. Så tok mannen min 5 uker ferie + 5 mnd. perm. Da fikk vi være hjemme til hun var nesten 14 måneder. Anbefales på det varmeste. Ville heller gjort det enn å jobbe en dag i uka bare. Det er viktig å gi far hovedansvar over lengre tid.
Småtorsk Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 Før jeg sier noe, må jeg understreke at babyen vår har ikke kommet ennå, så erfaring har vi ikke. Men slik har vi tenkt å gjøre det: Jeg tar 6 mndr permisjon for ammingas de. Deretter tar vi 2-3 mndr. 50% hver, (hvis det funker for arbeidsgiverne,) for å få en myk overgang for alle parter. Derette tar pappaen de resterende 3-4 månedene aleine. Dette er for meg den ideelle måten: Amminga hindres ikke, det blir fint å få 50% en stund for å kjøre inn den nye ordninga, og pappaen for masse tid aleine. Er helt enig med Dunder i at det er veldig viktig i at han får sammenhengende tid aleine med ungen, ellers er det fort gjort at det er mammaen som har kontrollen og legger løpet helt ubevisst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå