Blåmandag¤ Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Ser at det er noen flere har som har hatt helt små barn med UVI.. Har deres barn hatt flere infeksjoner? Har de fått nyreskader/senskader? Min lille ble lagt inn på Ullevål da hun var tre måneder, med nyrebekkenbetennelse. Var på sykehuset i tre døgn, og det gikk bra til tross for at det var relativt dramatisk da vi kom inn. De (as in leger og sykepleiere) var bekymret for blodforgiftning og nyreskader, men hun antibiotikaen hadde god virkning. Da hun var 6 mnd fikk hun en ny infeksjon, da fikk vi bare penicillinkur. Hun skal på utredning på Ullevål i november, venter spent på den timen.
Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Hei. sønnen min hadde 3 UVI`er da han var rundt 6 mnd. Han har ikke fått noen komplikasjoner av det. Han ble sett på med ultralyd etter den 3. men det var ikke noe galt. Nå er han 3,5 år og har ikke hatt UVI etter de 3 gangene.
2005&2010 Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Jenta vår har hatt det 4 ganger. Fra hun var 10mnd til 2år. Tatt UL av blæren, nyrene og urinveiene, men alt var bra. Fant ut at det hadde en sammenheng med at hun bæsjet om natten, og sov med bleien. Fort vi sluttet med bleien, slutt på UVI =) Ingen senskader, heldigvis
Norwegian by injection Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Gutten min ble født med Vesikoureteral Refluks (grad 4, altså den verste) på urinleden på høyresiden, noe som gav han hyppige UVI. Han har skader på høyre nyre, men ikke noe farlig sier legene. Gikk på Trimetoprim (antiboitika) hver dag til han var 14 mnd gammel, noe som jeg mener ødela immuneforsvaret hans, han var mye syk som baby. I dag er han litt over 2 år og frisk som en fisk. Refluksen "ordnet" seg selv uten at vi måtte operere ;-)
Blåmandag¤ Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2009 Takk for svar. Det er Trimetoprim og Imacillin hun har gått på. Legene lurer på om det kan være en grad av refluks hun har, men UL viste ingenting da hun var 3 mnd. Er spent på utredningen i november som sagt.
Norwegian by injection Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 Gutten min måtte til UL 3 (yes that's right 3!) ganger før de skjønte at det var Refluks.
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 2. oktober 2009 #7 Skrevet 2. oktober 2009 Hei! Min gutt ble lagt inn med urinveisinfeksjon da han var 3 mnd. Fikk høy feber og ingen skjønte hva det var før en lur sykepleier fant ut at hun skulle ta en urinprøve av ham... Lå på sykehuset i 3 dager og fikk medisin intravenøst. Han er nå 6,5 mnd og vi skal på utredning nå i oktober. Var på en sjekk i sommer også hvor de satte inn kateter og hadde kontrastveske i blæra. Da fant de ut at det ikke var refluks. Det er kanskje insnevring på den ene urinlederen, og det er det de skal sjekke på neste kontroll. Han går nå på Trimetoprim forebyggende. Jeg er også redd det vil ødelegge immunforsvaret.....
Blåmandag¤ Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2009 Huff, dette er ikke noe gøy altså. Min lille går ikke på noe forebyggende, men jeg lurer litt på om det er så lurt? I påvente av utredningen, mener jeg. På den utredningen hun skal på,får hun sånn kontrastvæske hun også.
Norwegian by injection Skrevet 2. oktober 2009 #9 Skrevet 2. oktober 2009 Skjønner deg veldig godt jeg. Ikke noe gøy dette her.... Masse lykke til og husk hva barnelegen sa til meg da jeg satt med tårer i øyne...."refluks er bare en bagetelle"
Blåmandag¤ Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 2. oktober 2009 Det kunne vært verre. Men hun er så liten. Stakkars babyen min. Hadde hun enda kunnet si at hun hadde vondt eller hva som plaget henne. :/
auro Skrevet 2. oktober 2009 #11 Skrevet 2. oktober 2009 Gutten min på 2 mnd har hydronefrose og går på trimetoprim forebyggende. Har ikke tenkt på at det kan få innvirkning på immunforsvaret hans, men har tenkt på at tarmfloraen hans må være helt slått ut. Så var i går hos homeopat og fikk sukkerkuler som skal hjelpe på tarmen. Har dere noen tips om hva vi kan gjøre for at han ikke skal få senskader av den langvarige antibiotikabruken. 14 mnd hørtes grusomt lenge ut. Skal på ny ul og kontrastrøntgen om tre uker.
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 2. oktober 2009 #14 Skrevet 2. oktober 2009 Fikk beskjed om å bare fortsette med forebyggende fram til undersøkelsen vi. Ringte sykehuset og spurte. Men det må da være ganske sterke saker til en så liten kropp over lengre tid dette? Ikke moro når de søte små skal være plaget av noe nei.... Virker ikke som han har noe vondt, så håper det er noe som går over av seg selv slik at han slipper operasjon. Den undersøkelsen med kontrastveske gikk kjempebra her. Jeg gruet veldig til han skulle få satt inn kateter, men han reagerte ikke i det hele tatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå