2 prinsesser og 1 prins... Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Har hatt mye vonde sammentrekninger de siste dagene pluss masse energi, så følte noe ville skje snart. Har termin i morgen. Sto opp i 4 tida for å spise litt og for jeg hadde litt mensvondt. Plutselig begynte d og renne litt nedover beina. Sist jeg fødte trodde jeg vannet gikk men d var falsk alarm. Så denne ganga ville jeg være sikker. Tok et tissebeger og det var helt lyserosa og hadde noen hvite flak i seg... Fikk veldig svake rier og vannet forsatte og renne. Var sånn mellom 7-10 min imellom så ringte føden og hørte hva jeg skulle gjøre. Skulle komme inn på en sjekk, og hadde lav rieaktivitet og kun 1,5 cm åpning. Æsj så ble jo sendt hjem igjen til d tar seg opp. Noen som har opplevd d samme? Når kommer d ordentlige rier tro? Livmora hadde heller ikke flatet helt ut. hva vil d si? Fikk klyster. noen med erfaring med det? Jaja. Hvis ikke noe skjedde innen i morgen skulle jeg komme kl 8.00 og bli satt i gang, så babyen kommer hvertfall snart og det er jo deilig og vite...
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Å så spennende..masse lykke til:-) Håper det tar seg opp utover dagen hvis ikke får du hjelp i morra:-)
Anne-mor har nå 2 søte jenter Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Hei Spire 2 i magen! Vår termindato er også i morgen. Her er det stille før stormen! Hva med å stimulere brystene? Berøring av brystet når fødselen nærmer seg, fører til at hormonet oxytocin produseres. Dette hormonet stimulerer livmoren til å trekke seg sammen. Syntetisk oxsytosin brukes mye på fødeavdelinger for å sette i gang fødselen. Når du kjenner at bryststimuleringen gjør livmoren hard, stopper du stimuleringen i minst 5 minutter, før du evt. gjentar. Ikke overdriv, en alt for langvarig sammentrekning av livmoren kan i ekstremt sjeldne tilfeller føre til hemning av fosterets blodtilstrømning. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå