nummer fire er født Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg klør overalt... Under føttene, på magen, inni hendene, på armene, på legger og lår, på rumpa, på keisersnitt-arret, nakken, hodebunnen.... Nevnte det for jordmor i går, men hun mente at siden jeg ikke klødde meg til blods, var det ikke svangerskapskløe. Syns det var en rar konklusjon... Bruker nøytral olje over hele meg hver gang jeg dusjer, og får mannen min til å smøre med After Sun-gel når det klør som verst. I går var han litt bekymret, og kommenterte at det ikke hadde vært så ille før (og det har det virkelig ikke) Fikk ikke sove i går kveld, lå bare og klødde..... Noen erfaringer og kanskje noen gode råd? 5 dager til termin....)
Ise* Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg var til jordmor i dag og fortalte om lignende symptomer, men ikke i nærheten av hva du beskriver.. Kun lett kløe på magen, og noe i den ene håndflaten og under den ene foten. er 38+3 i dag. Jordmor ringte rett til sykehuset og bestilte blodprøver, samt ctg og ultralyd av barnet førstkommende mandag. Jordmor sa at symptomene kunne indikere svangerskapskløe, og at de ville sjekke dette i forhold til forhøyede leververdier hos meg. Dette er ingen akutt tilstand eller fare, men det skal ikke gås med over tid. Dersom de fant forhøyede verdier sa hun at de kunne velge å følge opp videre på sykehuset med hyppige kontroller, eller de kunne sette i gang fødselen, enten ved hjelp av keisersnitt eller medikamenter. Jordmor tok disse tegnene veldig på alvor hos meg, enda jeg da har mye mindre symptomer enn deg.. Jeg kan egentlig ikke tro at jeg har svangerskapskløe etter å ha forhørt meg om andres opplevelser av det, men uansett får jeg en ekstra grundig sjekk på sykehuset, og det er jo toppers:) Synes det høres veldig rart ut at din jordmor ikke vil sjekke opp dette videre, men vår jordmor sa også at før i tiden var dette noe de ikke fulgte opp og at det da bare gikk sin gang.. Kanskje er jordmoren din av den gamle skolen...?? Kjenner også til et annet tilfelle som høres mer likt ut som ditt, hun ble satt i gang ganske raskt med medikamenter. men, altså ingen grunn til panikk.. I de ekstreme tilfellene vil man kunne bli gul i huden, da ville jeg kanskje blitt mer bekymret.. Uansett, er det sikkert smart å ta en tlf til sykehuset for å drøfte litt. ellers bruker jeg ren aloe vera gele for å dempe kløen, det hjelper, har kun lett bomullstøy nær kroppen, ull trigger kløen. bruker minimalt med såpe på magen, prøver og ikke dusje i for varmt vann eller for ofte. hvis du ikke allerede har gjort det kan du gå inn på et apoteks hjemmeside, der finner du nyttige råd og tips om hvordan og med hva du kan bruke for å dempe kløen. Lykke til videre, får håpe at det roer seg, er heldigvis ikke så lenge igjen, og så lenge alt er bra med barna så får vi holde ut!!
nummer fire er født Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2009 Takk for grundig svar ) Får se det litt an, da, og ringe sykehuset hvis det ikke gir seg.
Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 da jeg fortalte legen at jeg klødde, så tok de blodprøver med en gang for å utelukke den alvorlige svangerskapskløe-typen. jeg har heldigvis bare den vanlige kløen - ikkje høye lever-verdier.. du burde få det sjekket.. rart at noen leger/jormødre tar dette veldig på alvor, mens andre nermest gir blaffen... skummelt..
misscelia Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 så rart, jeg har klødd hele vaien jeg, i begynnelen over alt så jeg så ut som en pizza, fikk bare en krem for det som jeg valgte ikke å bruke for di det ble fra rådet av gravide på pakningen, men nu klør vi under bena, mellom tærne i hendene og hue og på magen, men det skal visst være slik fikk jeg beskjed om,, men for å være helt ærlig kan du spørre hvem som helts... tror ikke det er en eneste en som egentlig veit hva de prater om, spør 15 forkjellige leger/ jordmødre og du får garantert forskjellige svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå