Gå til innhold

Da var julekakene kommet i butikken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jula skal vare lenge gitt!

Det er bare 2 oktober og vi kan nå kjøpe julekaker på rema...

Det vanner jo ut hele julestemninga! Det holder lenge for meg dersom disse tingene kommer i butikken til desember. Adventsting fra midten av november.

Er det flere som synes at jula begynner å bli dratt litt langt ut i tid her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir så utrolig provosert av slikt! De ødelegger jula med denne komersielle melkingen sin. Hadde det vært opp til meg så hadde juleproduktene kommet i hylla 1. desember, så kunne man ha slike spesialforretninger som kunne selge julestash til dem som mener at huset må være ferdigpyntet i begynnelsen av november.

Skrevet

Helt enig! Blir like irritert hvert år. Kjøpe, kjøpe, kjøpe! Ødelegger faktisk for mer for julestemningen enn at det drar den opp. Det er helt greit å begynne å forberede adventskalender og noen gaver tidlig, men å bli pepret med julemat og julepynt i nesten tre måneder før selve høytiden tar helt livet av tradisjonen.

Skrevet

Ikea hadde julekaker og julegodteri allerede i september, det er helt sykt:(

Skrevet

Det er ikke bare julekakene som er ute.. Var på skeidar igår og dem hadde masse pynt allerede.. Syns de drar det for langt ja.. Vi er i oktober.. Ikke desember!!

Er så tragisk.. På det ene bordet hadde dem salg på sommerting.. (Pynt, lys, sommerfugl ting osv) Ved siden av masse juleting.. *grøss*

Ikke rart at de fleste mener at jul ikke er koselig mer, men at det handler mer om å kjøpe ting.. :s

Skrevet

Så julebrus tidligere i uken.

Må sa skjønne at de ikke kan vente til 1.desember, da skal jo påskevarene komme......

Skrevet

Det som er så idiotisk er at man ser hvor irriterte folk blir, også sier butikksjefene i intervju at de må gi folk det de vil ha.

Det første spørsmålet er da om folk faktisk vil ha det, eller om de kjøper det fordi det er i hylene. Det andre spørsmålet, hvis statistikk viser at folk faktisk vil ha det, er om man alltid MÅ gi folk det de vil ha. Vi som er foreldre vet jo at man av og til må holde tilbake på ting selv om barna våre VIL HA NÅ!

Skrevet

Syns det er helt sykt.

Kan de ikke i det minste vente til etter Hallowen 31/10.

Helt til 1/12....

Skrevet

Jeg går forbi alt sammen, helt til desember er her. Dette fordi jeg nekter å være med på at julen starter så tidlig. En er jo nesten ferdig med julefølelsen når julen først kommer, føler jeg......

Skulle ønske alle gjorde dette, så ville kanskje butikkene slutte å sette frem slikt så tidlig. En kan jo ønske seg det hvertfall.....

Skrevet

Jeg er veldig glad i juletiden og adventstiden, men at de begynner med juleting så tidlig som i oktober, gjør meg bare forbannet. Også blir jeg veldig forvirra fordi hele kroppen min begynner å tro at vi er i desember og at jeg burde pynte å ta frem adventsstaken osv...

De kunne i det minste drøyd det til midten av november om så var...

Skrevet

He he, litt rart når juleting kommer i september/oktober ja. Syns det kunne drøyd til midten av november i hvert fall.

Men jeg skjønner jo butikkene også, når man f.eks leser inne på forumet her er det jo mange som mener at man skal være ferdig med alt av julehandel osv før 1. desember, og gjerne begynne i januar.

Da forstår jeg jo at butikkene ikke vil "gå glipp" av julehandel. Hvis de ikke begynner, gjør jo konkurrentene det.

Skrevet

Jeg elsker alt som har med jul å gjøre. Enig i at oktober er for tidlig, men de legger det jo ut fordi det faktisk er noen som kjøper det. Jeg kjøper ikke, og har ikke tenkt å la dette vanne ut julestemninga for min del.

Dessuten så kan de risikere å "ødelegge" produktet sitt, siden mange ikke lenger forbinder de med jul (da det kommer så tidlig på året).

Skrevet

Legger de det ut fordi folk kjøper det, eller kjøper folk det fordi de legger det ut?

Folk hadde gjort julehandel selv om de måtte vente til 1.desember.

Skrevet

Jeg kjøper gjerne litt julepynt og slikt nå, så slipper jeg å stresse med det nå et nærmer seg advent. Kunne godt tenkt meg litt mer julestæsj i hobbybutikkene nå, for når det skal lages julepynt, julekalender o.l, så tar det tid, og da er det kjekt å ha det man trenger på plass! Jeg er dessuten høygravid når advent kommer, samt at jeg er kvalm og slapp og har en 2-åring som skal feires i slutten av november med selskap og en mann som skal være borte en uke i starten av desember, så for meg er det supert at butikkene begynner sånn smått med julestæsj nå.

Har allerede kjøpt inn litt ting til å lage adventskalender av, for jeg kjenner meg selv og vet jeg er neppe ferdig med den før 1.desember likevel!

Men ja, enig i at de kan gjøre det litt diskret nå i starten. Regner uansett med de først skal tyne folk for Halloween-ting og farsdagseffekter før de legger inn høygiret på jul!

Skrevet

Det gjør jeg også... Jeg kjøper ikke julekaker eller juleting før jula er her!

Jeg pynter til advent 1 desember (adventslys, lysestakene i vinduene og noen lilla duker) og så pynter jeg til jul på lillejulaften. Lillejulaften drar vi fram kassene med julepynt og pynter huset til jul. Da kommer juletreet opp, utelysene festes på gelenderet til verandaen og julekransen henges opp på ytterdøra.

I adventstida kan jeg kjøpe litt julekaker, men mest pepperkaker da. Og så baker vi kanskje noe og har litt juleverksted rett før jul.

Skrevet

Jeg begynner gjerne å kjøpe julegaver nå, jeg vil jo være høygravid i desember og kjøpesentre fulle av stressede julehandlere frister lite nok til vanlig...

Men jeg kjøper ikke "julete" julegaver til folk uansett om du forstår hva jeg mener :-)

Tale er nok inne på noe essensielt her og du også anonym 12:19. Butikkene har julevarer allerede fordi folk kjøper de, men folk kjøper de fordi det har kommet i butikkene allerede. Og butikkene ser at de andre butikkene kommer litt tidligere i gang og da pusher de hverandre litt etter litt til å begynne tidligere for hvert år...

Skrevet

Jeg ELSKER julen og den kunne gjerne ha begynt i oktober for min del :0)

Jeg og barna har alt vært i skogen og samlet inn kongler, rogn, mose og granbar til juledekorasjoner. Vi snakker om alt vi skal gjøre og bake når jula kommer (det vi si i november for vår del)

Men jeg forstår jo godt at mange ikke liker at jula starter så tidlig.

:0)

Skrevet

Så klart julekakene har kommet! Oktober, November og Desember er den tiden av året butikkene har julepynt og julevarer.

HI kan selfølgelig vente med å kjøpe juleting til desember, men det er ikke noe å gjøre med at rema vil selge fra nå av.

Og til alle som påstår at de vil vente til 24.des med å spise julemat:

Går dere på julebord før eller etter julaften?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...