ij30 Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har 6 dager igjen til termin, aa foeler meg helt uten energi. Jeg er bare hjemme om dagene, orker ikke gaa tur eller noen ting. Hjemme skulle jeg gjort en haug med husarbeid, men orker rett og slett ikke. Jeg blir anpusten etter aa ha tatt en dusj! Jeg proever aa lage middag til samboeren min, vaske klaer, oppvask osv, men bare det aa spise maten er et ork. Jeg foeler jeg ikke strekker til, jeg gaar liksom hjemme hele dagen, men faar ikke gjort en dritt. Tror i grunnen samboer syns jeg rett og slett er lat:( Jeg vil jo saa gjerne, men har 0 energi. Er det bare meg som har det slik?
BarnNr.4 :) Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Har det sånn som deg.. men har 2 unger til som ikke kan bo i ett møkkete hus, så her mååå jeg Jeg har 10 dager igjen til termin og er helt utslitt! men i dag tenkte jeg at jeg kan ikke sitte på ræva hele dagen, så nå er jeg i full gang med å vaske hus! Går her med smerter i korsryggen og magen.. samtidig er jeg skikkelig kvalm.. men nå skal jeg ikke gi meg!!!!
ij30 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2009 Saa flink du er:) Har faatt lagt sammen klaer mens Dr. Phil er paa tv jeg da:P Det er vel bare aa komme igang her ogsaa:)
det er berre mordi Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Gjør lite til vanlig., og enda mindre nå. Orker ikke..
BarnNr.4 :) Skrevet 2. oktober 2009 #5 Skrevet 2. oktober 2009 å legge sammen klær er en begynnelse det Det er deilig når det er gjort, så kan man bare legge seg ned på sofan å se på tv uten dårlig samvittighet;)!!
Si- Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 Nei, det er ikke bare du! Har hatt det slik lenge. Tida fordeler seg sånn ca på 1/3 pusling/husarbeid og 2/3 sitte på rompa... Og når jeg gjør noe , går det saaakte. Men jeg er faktisk bedre nå helt på slutten enn jeg har vært før i 3. trimester, kanskje fordi jeg har vært sykmeldt ei stund og fått tatt det litt mer med ro. Det er lett å føle seg udugelig og lat. En leser jo så mye om de som får masse energi og bygger rede til den store gullmedaljen. Jeg har vært ganske deppa til tider fordi jeg har følt at andre har sett på meg som lat. Du får bare fokusere på det viktigste. Lag rask og enkel mat så du slipper å stå ved benken/komfyren lenge. Takk ja hvis noen (hvem som helst) tilbyr seg å gjøre noe for deg! Ellers er det både lov og anbefalt å sette seg selv i høysetet nå. Du skal gjennom en kjempejobb øyeblikkelig og trenger litt overskudd til da! Lykke til!!!
ij30 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2009 Takk for det:) Jeg hadde "mye" energi tidligere, men de siste par-tre ukene har vaert helt pyton..saa leser jeg om de som faar masse energi rett foer de har termin, aa at de tror noe er paa gang pga denne energien..For min del maa del vel vaere en evighet igjen da..sukk
md71#mamma# Skrevet 2. oktober 2009 #8 Skrevet 2. oktober 2009 Energien mangler her også. Hver kveld ligger jeg og planlegger alt jeg vil/må/burde gjort dagen etter. Ender som regel opp med INGENTING. I dag har jeg tvunget meg selv til og begynne på husarbeid. Er forhåpentligvis ikke lenge til fødsel, og vil jo at det ser okei ut når jeg kommer hjem igjen. Mannen er ikke akkurat en "reser" på husarbeid. Han kunne faktisk funnet på at det kunne "vente til jeg kom hjem, så vi kunne gjøre det sammen"!!!! Vi får ta et tak sammen i helgen tenker jeg.
Lillegull er født:) Skrevet 2. oktober 2009 #9 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har 17 dager igjen til termin og har ikke hatt energioverskudd på flere uker. Men har funnet ut at hvis jeg bare gjør litt hver dag, så klarer jeg å holde leiligheten sånn nogenlunde ren og ryddig. Jeg bruker vel kanskje opptil 1 time på huslige ting i løpet av en dag. Det gjør at jeg også føler meg litt nyttig, selv om resten av dagen går med til soving og sofasliting, samt å nyte de siste "frikveldene" sammen med min kjære. Det viktigste er at du selv kjenner på hva du orker, ta pauser innimellom. Og det viktigste er at du bærer tross alt fram et nytt menneske. Kroppen jobber hvert sekund for å skape en fantastisk liten baby. Nyt de siste dagen i svangerskapet!
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 2. oktober 2009 #10 Skrevet 2. oktober 2009 har 35 dager til termin og det er jo enda lenge til.. likevel kjenner jeg at energien begynner å tappes ut her ja. har ei i fra før som krever sitt. Full turbo når hun kommer fra barnehagen. Nå skal jeg prøve å tameg sammen sette på en maskin samt støvsuge og vaske gulv til helgen. Men lystbetont er det virkelig ikke... og så var det jo middag ja..........
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 2. oktober 2009 #11 Skrevet 2. oktober 2009 Det har gått veldig og opp og ned for min del. Delvis pga av søvnmangel. Jeg har hatt perioder hvor energien har vært så lav at jeg knapt har orket å dusje, eller fylle et glass med vann. Men så har jeg hatt perioder hvor energien har vært helt på topp. De siste par dagene har det nærmest tatt helt av. Har vasket, ryddet, tørket støv osv. Sitter bare å venter på en nedtur igjen Gjør samboer noe husarbeid da? Jeg følte det akkurat på samme måte som deg. Følte meg lat. Og min samboer har jobbet en del overtid, og nattevakter i det siste, så han har heller ikke hatt så mye energi (selv om jeg vet at han har mer energi enn meg) 8 dager igjen til termin.
Little.miss.sunshine&Adrian Skrevet 2. oktober 2009 #12 Skrevet 2. oktober 2009 6 dager igjen til termin, og jeg sover mye. Ikke lenge om gangen, er oppe hvertfall annenhver time, men så detter øyelokkene igjen. Hatt det slik siste uken. Vet ikke om det er fordi jeg har så oppstykket søvn, eller om kroppen bare krever det nå rett før fødsel? Når jeg er våken setter jeg på en vask kansje, så leser jeg- for å få tiden til å gå. Gleder meg skikkelig til å ikke føle meg på denne måten lenger. Vet det blir slitsomt med en ny verdensborger i huset også, men håper kroppen føles litt lettere og noe av energien dukker opp igjen;-)
Tigerpote Skrevet 2. oktober 2009 #13 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg gjør nada:) Sitter oppe sent og står opp sent, veldig sent. Ser tv, sitter på nett og leser. Og spiser. Har lyst på noe hele tiden, selv om jeg er litt kvalm igjen. Sover aldri en hel natt, er oppe på do ca. tre ganger, og pleier å våkne av at jeg skal snu meg, at jeg har vondt i ryggen og bekkenet etc. Synes alt er et ork, har ikke dusjet enda engang...
Bare™ Skrevet 2. oktober 2009 #14 Skrevet 2. oktober 2009 Jobber fullt i tillegg til tre små. er i uke 33 + 5. Ansatte vaskehjelp for to mnd siden, ellers hadde vi drukna i drit. Nå har jeg hatt en ukes høstferie- som er over i dag, og det har hjulpet masse. Har en del fysisk og til tider psykisk krevende jobb som gjør at det å være hjemme en uke nå har vært sjelefred all mass:) Planen er å jobbe frem til permisjon, men jeg får se hva som skjer. Sliter med lavt blodtrykk og bl..
ormeynglet Skrevet 2. oktober 2009 #15 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg sover bort dagene rett og slett, men jeg er helt avhengig av det for å kunne være en noenlunde god mor til de 3 som kommer hjem fra barnehagen hver dag. Den siste uken har lufta helt gått ut av meg. Prøver å pusle litt hver dag, handler, vasker klær (en evig runddans), rydder, vasker litt når jeg må og lager middag hver dag. Gjør littegrann hver dag for å holde et akseptabelt nivå men det går sakte. Denne uken har gubben stort sett hentet dem i barnehagen. Blir helt ferdig etter en runde på 3 avdelinger med en unge på armen, to på slep og møkkete skifteklær og regntøy ut av en annen verden. På kvelden er det å ta fatt på klærne igjen som kommer fra barnehagen + legge fram til neste dag, evt. tørke regnklær osv. Samtidig skal vi jo ha det litt hyggelig sammen å da. Puh, må innrømme at jeg rett og slett ikke ser fram til denne helga. Blir vanvittig sliten av å holde det gående hele dagen uansett hvor hyggelig det egentlig er. Snart skal vi inn i fødsel og da er det veldig viktig å være noenlunde uthvilt så jeg syns vi skal slappe av når vi kan med god samvittighet!!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 2. oktober 2009 #16 Skrevet 2. oktober 2009 19 dager til termin. Og har super masse energi om dagen, og det føles bare helt herlig.. ) Får gjort en hel masse om dagen. Men prøver å ikke gjøre altfor mye på en gang, for da får jeg bare vondt i korsryggen osv.
bæbælillelam Skrevet 2. oktober 2009 #17 Skrevet 2. oktober 2009 vel.. jeg føler meg som en latsabb i forhold til dere andre her inne... jeg er bare 32 + 0 og orker minimalt! Har ett barn fra før, jente 5 år som er snill som dagen er lang, og en mann som er supertålmodig og flink hjemme. Jeg er fullt sykemld nå. Har sv.skaps dia og bekkenløsning, men ellers frisk. I dag har jeg gjort gått bort til butikken (200 m) og handlet og nå skal jeg lage spaghetti og kjøttsaus.. Hmmm..!!
Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #18 Skrevet 2. oktober 2009 Du høres ut som jeg var i 1 trimester. Da klarte jeg seriøst ikke sitte oppe til et måltid engang. Mannen min måtte hente i barnehagen, lage mat, ta husarbeid. Jeg var så trøtt at jeg bare gråt av utmattelse. Nå (uke 31) er jeg i storform. Jobber fullt, går lange turer og får gjort daglige gjøremål. Forje svangerskap jobbet jeg til dagen før fødsel. Men var ubrukelig i 1 trimester da også. Mitt råd til deg er at du ikke presser kroppen din til å gjøre noe mer enn du orker eller absolutt må. Det er kroppen din som sier ifra at den trenger hvile, og du bør lytte til den. Mannen din får bare gjøre litt ekstra akkurat nå og så får du forklare han hvordan du har det. Det er nok ikke alltid lett for en mann å forstå, men en slik trøtthet som man kan kjenne i et svangerskap (jeg mener det er en patologisk trøtthet) kan rett og slett ikke sammenliknes med noen annen typer trøtthet. Det kan ikke forstås av en som ikke har opplevet det selv. Det ganger ingen at du sliter deg helt ut nå rett før du skal bli mamma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå