Gå til innhold

"Røsking" av jordmor??


jakm80

Anbefalte innlegg

Har dere erfaring med dette og om fødsel starta kjapt etterpå?

Gikk 8 dager over tiden sist og var på kontroll 7 dager over tiden, jm røska litt og i løpet av natten kom kynnerne med jevne mellomrom og neste morgen gikk vannet.

Har nå 11 dager til termin, men gutten er i sete. Kjenner at det hadde vært godt om han kom litt før tiden i det minste.. Skal til jm på mandag (8 dager før termin) og lurer på om jeg skal spørre om hun vil sjekke evt åpning og da kanskje røske litt.. ; ) Ikke akkuratt behagelig, men er redd for at han bare skal vokse seg større og større og større... Estimert til ca 3600 ved termin så han er jo passelig nå.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia... du og jeg er jo i samme situasjon :-) Jeg ble strippa/ røska igår -Gynekologen tilbød seg. Han syntes alt så veldig modent og klart ut- 2 cm åpning. (har termin om 9 dager) Kilte babyen på tottisene. Han mente at ting kunne skje ganske snart, vi får nå bare se. Ser jo at folk går over ei uke med samme modenhet/ åpning som meg.

Igår kveld hadde jeg endel kynnere, Av og på mer enn vanlig. Tror kanskje slimproppen gikk til morgenen idag- var iallefall "et eller annet". Ellers lite tegn på at noe som helst er i gjære. Flyr på veggene her snart!

Min er litt over 3 kg nå (3100 kanskje) så litt liten. Ikke ufordelaktig når han kommer feil vei.

Du kan jo bare spørre jordmor, kan du ikke? Tror ikke det er uvanlig at de hjelper oss med kids i sete å komme igang med prosessen. Jeg fikk først forespeilet at jeg ville bli satt igang- nå har de gått litt bort fra det igjen. Vil at det hele skal foreløpe mest mulig naturlig.

Jeg er enig i det- men jeg vil jo også at det skal skje så fort som mulig nå- noia for at de skal ha målt "feil" og at han skal bli for stor.

 

Lykke til videre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...