Maja08-gravid med nummer 4 :o) Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Vi har vært syke både store og små i familien, men bare forkjøla da. Mannen min ble aldri helt frisk og for et par dager siden fikk han også høy feber og er ennå skikkelig dårlig.. Skal til lege nå, men de har ikke laboratorie på fredager så vi får ikke testet ham for influensa i dag. Hva ville dere har gjort? Vi har også en datter på 11 år og en på snart 2, og jeg har termin om ca 4 uker....
mille trille Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 samboeren min hadde svineinfluensaen, og legen sa til han at med 95 % sannsynlighet hadde han ikke den, men siden jeg er gravid fikk han tatt prøven. og greit var det, siden det viste seg at han hadde influensaen. men det tok jo en uke før han fikk svar på prøven da! så i mellomtiden må dere bare ta forhåndsregler; vær forsiktig med nærkontakt, legg mannen i et annet soverom hvor det luftes ofte, og døren til det rommet må lukkes. vask hendene ofte, bruk forskjellige håndklær, han må unngå å nyse rett ut i lufta og heller nyse inn i genseren feks.og bruk antibakteriell servietter. vask kraner ofte. de skal visstnok overleve i et par timer de virusene, så en må tenke litt på det, og prøve å unngå overflater som mannen din har tatt på. evt at han bruker en klut eller noe når han berører kraner og dørhåndtak.
Maja08-gravid med nummer 4 :o) Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2009 Takk, det var gode råd!! Har allerede plassert han på eget rom, men det er ikke lett å holde minstejenta på 22 måneder unna ham.. Han har uansett begynt på både Tamiflu og antibiotika så da skal han visstnok være mindre smittsom sies det. Vi får bare krysse fingrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå