Gå til innhold

Tv-titting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min lille prinsesse er nå straks 9mnd og er ekstremt opptatt av tv`n.. Jeg hører så mye forskjellig ang barn og tv. Hva er evnt galt med at hun ser litt på tv? Hun snur seg etter den og ligger forran den og følger med. Eneste programmet jeg "lar henne se på" er DrømmeHagen på NrkSuper, hun ELSKER det! Blir virkelig engasjert!

Noen andre og som har barn som liker tv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Adrian elsker mikkes klubbhus,blir helt vill når det kommer på tv,så da sitter han i armkroken min og ser på det :) Emma elsker det også :)

Skrevet

Adrian er 9.5 mnd ,det glemte jeg og skrive hehe

Skrevet

Det er vel først og fremst at barnet blir overstimulert en er begymret for. De klarer ikke å sortere inntrykkene og sette dem i sammenheng. Jeg tror nok forskningen på barn og media også er preget av at en synes det er litt "slum" når barn ser mye tv. Forskningen går jo først og fremst på eldre barn, og utenlandsk forskning setter jo tv-titting i klar sammenheng med foreldrenes sosialøkonomiske status. Antallet timer et barn ser tv t.d. i England er nært knyttet sammen med kosthold, levetid, økonomi, utanning osv.

Jeg har ikke kommet over forskning som går spesifikt på babyer, men en vet mye om deres kognitive evner når det kommer til bildeforståelse. Baby Einsteing har jo dvd fra 6 mnd. og da er det en rød fisk på hvit bakgrunn som svømmer frem og tilbake - i en evighet:)

Det ble langt, men for ikke så lenge siden var det oppe på jobben:)

Skrevet

jenta mi på snart 3,5 mnd eeelsker også mikkes klubbhus :D hun ler masse når det står på.hehe veldig tidlig ja, vet ikke hva det er hun ler av, om det er fargene som beveger på seg, eller mikke mus sin stemme siden den er så lys :) morro å se på er det iallefall. lar henne få se mikkes klubbhus noenganger bare :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...