Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har holdt på med bf i ca 6 måneder, det har aldri vært meningen å bli noe seriøst.. men vært en lang sommerflørt.. fant ut idag at jeg er gravid ved hjelp av en test, og skal til legen på tirsdag.. jeg kommer til å beholde barnet, men hva gjør jeg med barnefar?? har ikke snakket med han på en måned, flørten er over.. han har vel gitt klart utrykk for at han ikke vil bli pappa med det første.. Hjelp!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Dette bestemmer du, om du vil beholde eller ikke. Han kan si sin mening, men kan ikke bestemme over din kropp. Så til det jeg tenker du egentlig lurer på; fortelle barnefar eller ikke. Du skal fortelle dette til ham. Ikke vær redd:) Han var med på leken, og da må han tåle steken. Du var ikke alene om å få dette til, og heller ikke alene ansvarlig for prevensjon. Og en vet jo at prevensjon ikke alltid fungerer. Mange "p-pillebarn" i verden...... Og barnet har rett til å vite hvem far er. Det er her ditt ansvar ligger nå.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Du gir selvfølgelig barnefaren beskjed. Alle barn har rett til å vite hvem som er deres opphav. Om faren ikke vi ha noe med barnet å gjøre er ikke vesentlig i denne sammenhengen, det er likevel han som er faren. Ønsket han ikke å bli far burde han sørget for bedre beskyttelse.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Og jeg ville ventet til jeg var 3 mnd gravid å abort ikke lenger er et alternativ.Så slipper du mange problemer om han er en dritsekk å vil at du skal fjerne det
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 2. oktober 2009 #5 Skrevet 2. oktober 2009 Fortell han at han skal bli pappa. Kansje han plutselig har lyst å se om dere kan fungere som par? Eller at dere kan være gode venner iallefall siden dere skal ha et barn sammen? Han må iallfall få vite det, uvhengig av hva han tidligere har gitt utrykk for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå