Gå til innhold

dere som tar modningsakupunktur.. når startet dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hørt at noen begynner i uke 35 og noen starter ikke før i uke 37.. kan man bestemme dette selv eller er det akupunktøren som avgjør dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne gangen(med nr 2 på vei) hadde jeg første m.akupunkturtime hos jm(hun setter dem på meg, noen jm kan det) da jeg var 38+3.

Jeg vet ikke hva som avgjør når de begynner.

Skrevet

Jeg startet i uke 35, men det var fordi jeg hadde et seteleiebarn så hun tok meg inn tidligere for å gjøre moxabehandling på meg for å få ungen til å snu. (barnet snudde seg). På www.familie-klinikken.no starter de 35+ ca slik jeg har forstått det :)

http://www.familie-klinikken.no/site/index.php/www/Gravid/Modning

Fra hjemmesiden deres:

Jeg ser at kvinnene som får denne behandlingen blir fysisk og psykisk mer på plass til fødselen. Søvnkvalitet, ryggplager, tarmplager og andre plager blir regulert og energiene flyter bedre i kroppen. Det ser også ut som om det kan hjelpe på å få fødselen igang tidligare og det blir mindre sjanse for å gå på overtid. Overtid betyr at du går til uke 42.

Jeg hører at gravide snakker om igangsetting. Dette er et utrykk som etter min mening er feil å bruke. Som akupunktør kan jeg ikke sette i gang en fødsel. Jeg kan bare få dine energier til å flyte rundt i kroppen, modne livmorhalsen etc. Å starte fødselen, det må du gjøre selv.

Jeg synes vi skal være ydmyke overfor hva en kvinnekropp er skapt for. Vi har ennå ikke funnet ut hva det er som starter en fødsel. Og godt er vel det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...