Gå til innhold

Smertestillende/febernedsettende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noe av dere har vært syke med innfluensa mens dere er gravide? Og om det er skadelig å ta litt paracet o.l. Har holdt meg helt unna denne gangen og sist jeg var gravid. Men nå er formen forferdelig dårlig og jeg kunne veeeeldig tenkt meg 1 paracet eller 2, men er redd for skader på lille baby. Jeg er i uke 22.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Paracet er det eneste medikamentet til dette formålet som i utgangspunktet er greit å ta. Ligg unna Ibux og de andre i "klassen". Det meste annet av medisiner skal du også holde deg unna, med mindre du får en sykdomstilstand der fordelen ved bruk av et eller annet medikament oppveier den lille risikoen det vil være å ta det. Det innebærer da mer alvorlige sykdomstilstander enn ordinær influensa. Ikke være bekymret for å ta litt Paracet, men dersom du klarer deg med et par stykker i løpet av dagen, eller til og med synes at en pille hjelper, så skader det jo ikke å være litt måteholden med dette heller. God bedring!

Skrevet

Er 17 uker på vei og har sikkert spist en pakke pinex pga halsbetenelse, feber og hodepine! Har lest et sted at babyen kan utvikle tidlige alergier ved veldig hyppig bruk av slikt så, tok bare halve tabletten før jeg tok resten for å kanskje slippe å ta en hel! Legen sa at det gikk helt fint så lenge jeg bare tok paracetamoog ikke tok fler en anbefaltl! :)

Skrevet

sliter selv med mye hode pine dette svangerskapet, fåt tvite da at det er "ingen fare" å ta paracet. Det er ikke bevist noen effekt på barnet :)

Skrevet

Jordmor sa til meg at jeg skulle ta paracet, IKKE Ibux. Pinex skal heller ikke være bra...

Skrevet

Pinex og paracet er synonym preparater, dvs at de brukes om hverdandre.

Ibux er farlig å ta under svangerskap, så det skal man ikke ta og heller ikke ibumetin eller andre synonymer til ibux.

Skrevet

Jeg har nettopp kommet hjem fra sykehuset etter innleggelse pga. noe galt med nyrene og der sa de at jeg omtrent kunne få så mye paracet og paralgin forte jeg ville, men kunne ikke få ibux eller voltaren..

Så det er ikke farlig å ta paracet når du er dårlig selvom du er gravid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...