Gå til innhold

Sykemeldt for bekkenløsning


anagilce

Anbefalte innlegg

Er det mangen av oss damer som er sykemeldte pga bekkenløsning.Jeg har selv bekkenløsning og går 50 % sykemeldt...men kjenner det begynner å bli litt masse for meg.Men vil ikke være klagete hos legen...noen flere dette begynner å bli tungt for??

Har en gutt på 3,og sambo er vekke på reisejobb så det blir ikke mye kvile her i gården....er helt utslitt jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble sykemeldt 100% fra uke 20 jeg. Klagde ikke til legen, men sa at jeg hadde begynt å få vondt. Hun er av den oppfattning at man ikke skal presse seg når man har vondt,så da ble jeg sykemeldt helt p.g.a att jeg ikke kan si hvilken dag jeg kunne gått på jobb, og hvilken dag jeg er dårlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt 50% og har vært det i siden uke 21. Er i uke 24 nå. Årsaken er at jeg jobber i en butikk med stort areale (betonggulv), mye løfting og sjauing. Dessverre så førte det til mye smerter i bena og korsryggen. Jeg ønsker å leve optimalt under graviditeteten, med smerter så faller livskvaliteten mye. Fungerer heldigvis greit i 50% enn så lenge så satser på å fortsette med det en god stund fremover. Synes ikke du skal føle at du ikke skal klage til legen, du kjenner jo deg selv og din kropp best! Vi blir jo ikke akkurat mindre med ukene heller ;)

 

Ønsker deg masse lykke til videre :) !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt 50% og har vært det i siden uke 21. Er i uke 24 nå. Årsaken er at jeg jobber i en butikk med stort areale (betonggulv), mye løfting og sjauing. Dessverre så førte det til mye smerter i bena og korsryggen. Jeg ønsker å leve optimalt under graviditeteten, med smerter så faller livskvaliteten mye. Fungerer heldigvis greit i 50% enn så lenge så satser på å fortsette med det en god stund fremover. Synes ikke du skal føle at du ikke skal klage til legen, du kjenner jo deg selv og din kropp best! Vi blir jo ikke akkurat mindre med ukene heller ;)

 

Ønsker deg masse lykke til videre :) !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderer å få sykemelding. Jobber som sykepleier på sykehuset med mye gåing etc, og selv om jeg har fått mye av jobben tilrettelagt, har jeg dårlig samvittighet ovenfor de jeg er på jobb sammen med. Er i 27 uker på vei, og er redd for å bli plaget i eventuelle svangerskap som kommer etter dette hvis jeg ikke tar det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos legen i dag for begynnende bekkenløsning. Det er to uker siden smerter i den ene hofta begynte å melde seg. Særlig på kveldene er det ubehagelig.

Veldig usikker på hvordan jeg skal takle dette. Jobber som sykepleier så dermed blir det naturlig nok noen løft i løpet av arbeidsdagen.

Når skal man trappe ned på jobb? Nå eller når man har mer vondt?

Jeg tenker også på senere svangerskap. Vil man bli straffet for å ha presset seg for mye nå, eller er det tilfeldig.

Hvis man skal trappe ned på jobb, er det best å være færre dager på jobb i løpet av uka eller ha kortere arbeidsdager?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde bekkenløsning i mitt forrige svangerskap, og var vel sykemeldt 100% fra uke 24-25. Jeg er lærer og går ganske mye i løpet av dagen. Virksomhetsleder og inspektør har vært veldig flinke til å tilrettelegge for meg. Nå vurderer jeg å få ei aktiv sykemelding slik at jeg kan gå hjem når jeg er ferdig med undervisningen for å slappe av. Det vil bety at jeg må gjøre mye av planleggingen hjemme, men samtidig ha muligheten til å slappe av.

Vikaren min vil ikke være tilgjengelig før etter jul, og jeg følere et enormt ansvar for å være der for elevene mine fram til da. Håper å i vertfall kunne ha timene mine fram til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 80% sykemeldt. Ble 100% sykemeldt i uke 24, og var det i én uke, men valgte selv å trappe ned til 80, da jeg syns det blir kjedelig å bare gå hjemme. Er nå i uke 26, og syns det fungerer fint. Blir veldig sliten av den ene dagen på jobb, og da er det greit å vite at det er en uke til neste gang... :) Jeg jobber på sykehjem, og selv om det har blitt tilrettelagt for meg, så er det en veldig slitsom jobb med bekkenløsning...!

For dere som lurer: det er absolutt lurest å ta det med ro med én gang man begynner å få vondt! Det bare straffer seg å tøye strikken og være "flink"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet?

Har 50% fast stilling, men jobber 100 % tilsammen (i form av extravakter), og nå som jeg sliter med bekkenløsning og kynnere, har jeg vanskelig med å jobbe mer enn mine faste 50%. Dette taper jeg økonomisk på og ender med å slite meg mer ut enn jeg burde.

Har forstått d slik at hvis jeg blir sykemeldt, regner NAV gjennomsnittet av hva jeg har tjent de siste mnd, slik at jeg ikke taper økonomisk på å være gravid, men har en venninne som mener at jeg kun vil få betalt for min 50% stilling??!? jeg mener dette høres urettferdig ut, ikke min feil at jeg ikke kan arbeide 100%, og kun er ansatt i 50% stilling.

Noen som vet noe om dette, hvordan det fungerer???

Ble kanskje litt innviklet det her, men håper jeg har fått frem poenget mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere som har bekkenløsning! Ja jeg begynner også å merke litt smerter. Jobber 90% i barnehage. Det er litt mye nå føler jeg. Vurderer å gå ned til 50%. Får diskutere med legen, dumt å presse seg for mye. Skal tross alt gå gravid noen mnd til. Er i uke 24 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolut! har vært 30% sykemeldt siden før sommeren pga bekkenløsning/ låsning, og jeg også har en 3 åring hjemme som krever sitt! Fungere ok nå, men vurdere å øke % hvis det blir noe verre. Er 27 uker på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...