NostraStoria Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Er jeg den eneste som har gått opp en del kg? Her merkes det kun på magen, er i uke 26 og har lagt påmeg 9 kg(!) Får litt panikk når andre er oppi halvparten på denne tiden..ikke spiser jeg overdevet av noe som helst. la på meg kun 2 kg i første trimester..Skjønner ikke dette her :/
NostraStoria Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #2 Skrevet 2. oktober 2009 Kan vel legge til at babyen ikke er større enn normalt heller, jeg er også normalvektig ellers..
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 det er heelt normalt.. syns vi ska puste roli ut å ikke tenke så kjepe mye på den vekten.. man legger på seg d man legger på seg.. enkelt å greit. så lenge du spiser sundt å får noen form for aktivitet i uka så har du jo ditt på d rene uansett.. å nå er d jo ikke akkurat om å gjøre å legge på seg minst mulig slapp av å nyt magen du!
NostraStoria Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2009 Åh, takk! Jeg er ikke kjempeaktiv pga bekkenløsning..kun 1 dag i uka med trening. Men spiser normalt (som jeg alltid har gjort). Huff, hjelper ikke med de innleggene med folk som heller går ned i vekt enn opp.. Får være flink å trene etter fødsel )
_Amanda_ Skrevet 2. oktober 2009 #5 Skrevet 2. oktober 2009 Det tenker jeg også. Jeg var slank før graviditeten, men er blandt de som har gått opp endel i vekt. Er 15+2 nå, og har alle rede lagt på meg 4-5 kg. Tror det delvis er fordi jeg spiser litt mer enn før, og delvis fordi det skjedde endel kroppslige forandringer hos meg tidlig. Husker at jeg og kjæresten skulle på en konsert før jeg hadde funnet ut av at jeg var gravid, og så tok jeg på meg en tettsittende kjole som vanligvis er en slager. Men hva hadde skjedd?? Magen var mer hoven enn det den ville vært rundt mensen, og jeg følte at jeg ikke kunne gå med kjolen fordi jeg fikk litt mage. Ble litt irritert, for jeg kunne ikke forstå hvordan jeg kunne lagt på meg så raskt uten å ha skeia noe særlig ut! Et par dager etterpå fant jeg ut at jeg var graivd.... Hehe.. Tror nok det forklarer magen som kom over "natta". Har fått tidlig mage selv om jeg er førstegangs, og tror nok min livmor både ligger lang fremme, og er kjapp til å tøye seg. Hehe. Puppene eksploderte også i første trimester, og har sikkert blitt dobbelt så store. Tenker nok at jeg kommer til å ha noen overskudds-kilo etter fødselen, noe som får være helt greit. Kommer til å sette i gang skikkelig svett trening så fort jeg og babyen er klar for det, og være litt påpasselig med hva jeg spiser slik at jeg raskt kommer tilbake til normalvekten. I og med at jeg stoler på at jeg klarer det, så stresser jeg helller ikke så mye med det jeg legger på meg nå.
Nordlandnøtta Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 Neida, du er ikke den eneste som har lagt på deg litt..Er i uke 27 og lagt på meg 10 kg til nå. spiser heller ikke så mye ,men sitter og slapper av pga mye kynnere og vondt i nedre del av magen. er ikke så veldig aktiv
Let's hear it for the boys! Skrevet 2. oktober 2009 #7 Skrevet 2. oktober 2009 Slapp av. 9 kg er helt kurant. I mitt forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg 7-8 kg allerede i uke 20. Det endte med 19 kg totalt. Ikke kjempe kult da jeg er ganske liten og alle kg synes veldig godt, men jeg kom over det og Nå er jeg 27+2 og har lagt på meg ca. 4 kg. Regner med at det vil gå kjappere oppover nå! Jeg er ikke akkurat sjenert med sjokoladen, for å si det sånn!
*pooh* Skrevet 2. oktober 2009 #8 Skrevet 2. oktober 2009 Er enig i at vi må bare ta alt som det kommer, er nok veldig individuelt dette med vekten, som med alt annet Selv har jeg lagt på meg litt over 5 kg, og har motsatt tenkt at huff, er det for lite liksom, men med 3 mnd igjen tror jeg at jeg ikke skal tenke på det, ennå skal magen og babyen bli mye større så da tror jeg at jeg kommer til å ti stilt, hehe!
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 2. oktober 2009 #9 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg er 23+1 og har lagt på meg 7 kg. Jeg steresser litt med dette. Jordmor mener jeg har lagt på meg for mye. Jeg får beskjed om at jeg spiser for mye karbo, og at jeg burde kutte ned på dette. Men jeg spiser mye av det for det er det jeg liker har levd på poteter og pasta hele livet uten å legge på meg av den grunn. Hadde bmi på 21 før jeg ble gravid. Jeg spiser selvfølgelig salat også bare for å ha sagt det. Er ikke noe kjekt dette, blir liksom ikke fortrolig med magen for føler den skulle vært mindre :-(
HeidiL Skrevet 2. oktober 2009 #10 Skrevet 2. oktober 2009 ¤¤ønskebarn30.01.10¤¤ ikke stress med 7 kg i uke 23! Synes jordmoren din er slem når hun sier at det er mye...det er det så absolutt ikke! Jeg har gått opp 9 kg og er 25+4 og har fått beskjed av jordmor om at det er helt supert. Hadde ca lik BMI som deg før graviditeten, så da vil jeg si at det gjelder deg også ) husk at det er individuelt når man legger på seg. Jeg hadde gått opp 8 kg til kontrollen i uke 22 og har altså bare gått opp 1 kg de siste 3 ukene! Det kommer i intervaller og det er helt greit!!! Vi skal jo legge på oss! Så ikke stress og ikke kutt ut matvarer! Da risikerer du å mangle "byggestener" til baby! Vi får jo streng beskjed om å ikke slanke oss i svangerskapet fordi det ikke er bra for baby! Nyt magen ) den blir så stor som den blir fordi du skal ha baby! En god ting ) Jeg nyter i alle fall å være gravid, kroppen tar det den trenger for jeg spiser som vanlig! Og da får det bare være )
Guttemamma x 3 Skrevet 2. oktober 2009 #11 Skrevet 2. oktober 2009 Høres helt greit ut med 9 kg synes jeg. I de to forrige svangerskapene gikk jeg opp mye de første 5-6 mnd. men så stoppet det (fikk ikke plass til nok mat).
Babyboy<3 Skrevet 2. oktober 2009 #12 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg er 18 uker, og har gått opp 3-4 kg.. jeg føler det er mye:O Og denne uken her har jeg virkelig hatt mat kick. jeg kan spise middag,frukt etter det (masse) etter det sjokolade.. har lyst på alt??!! noen som har tips om noe som demper det mat suget??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå