Gå til innhold

Allergi og sånt, ting er så tungt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullet har melkeallergi, det har legen sagt, han har ikke hatt noen utslag på prikketesten, men gulper og får veldig vondt i magen av melkeprodukter.

Han hadde kolikk i 4 mnd, det var da vi bgynte og spe på med erstatninge siden kolikken tok melken min, og han gikk ned i vekt, han ble delammet til 7 mnd, da nektet han mere, og det ble full stop på produksjonen selv med spray for å opprettholde den.

Han blir kjempedårlig av frukt, særlig eple, gulper masse og vondt magen. Vi har fått bedskjed om å holde han unna nøtter, egg, melkeprodukter og fisk, og alt som er rødt av en eller annen grunn. Særlig tomater. Så det gjør vi.

Men likevel, man kan stille klokken etter han, klokken 22 hver kveld begynner det, han strigråter, vondt magen, masse luft, ofte gråter han til han gulper opp masse mat., gjerne over hele seg selv, og sengetøyet. Blir bare rolig om han sover i sengen vår, ofte må vi gi han en smertestillende, siden han har fått tennene på toppen av det hele.

Slik har det vært nå i et år, siden han ble født. Noen få gode perioder oppi alt, men for det meste er nettene da han blir dårlig. Og jeg skjønner ikke hvorfor. Vi holder kosten hans i stramme tøyler, så hva er det som gir han så mye luft? Og hvorfor sover han greit om dagen og ikke om natten? Jeg skjønner det bare ikke. Og legen snakker over hodet på meg. Føler at det eneste alle legene og helsestasjonen sier er at det må gies tid. Men hvor lang tid da? Og hvorfor må han ha soå forbannet vondt? Det røyner på for meg nå, jeg er sliten, og jeg synes ikke han blir bedre.

Vi har tenkt på om han har kommet inn i en dårlig vane, men i de gode perodene så sover han bra, han vil ikke i sengen vår, og han våkner på andre tidspunkt, så jeg er sikker på at dette ikke er det. Han har virkelig vodt. Vi hører han sliter med å få ut luften, han vrir seg, stønner og ynker seg. Og jeg synes så synd på han. Er det noen som har peiling? Hva mer kan vi fjerne fra kosten for å se om han blir bedre? Kan det være cøliaki? All hjelp her mottas med takk.

Han har begynt å gulpe og hikke litt mere på dagtid igjen, men ikke fullt så mye som før vi fjernet melkeproduktene....

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Noen med cøliaki i familien? Tror det er en viss grad av arvelighet forbundet med det? Iallefall ville bare gi deg en klem, tror du trenger en! Så klem,

Skrevet

Jeg tenker cøliaki.

Før en begynner på glutenfri diett reagerer en ofte på melk også, men dette slår ikke ut på noen test og går over etter riktig diett er innført.

Smertene kommer også gjerne om kvelden samt at sprutgulp el. oppkast er ikke uvanlig.

Dra på apoteket og kjøp en hjemmetset for cøliaki og/eller ta en tur til fastlegen for blodprøve.

Men hva du en gjør så IKKE test ut glutenfri diett på egenhånd før alle tester er tatt hos lege og spesialist. Det er viktig får å få riktig resultat.

Skrevet

dytter, kanskje flere vet råd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...