Gå til innhold

Hvordan står det til med alle?


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Det er ganske stilel her inne nå, og det forstår jeg godt i den travle hverdagen.

 

Jeg lurer på hvordan det står til med alle. Hvordan er hverdagen deres nå?

 

Lucas har vokst seg stor og sterk og holder på å roe seg på natta.. Bare småvåken 2-4 ganger i stedet for våken 2-4 timer. Det hjelper på når mamma er i full jobb. Han klatrer høyt og lavt og elsker lastebiler, gravemaskiner, drømmehagen og å lese bøker. Ordforrådet har eksplodert. De lengste setningene kan bestå av 4 ord " bæje tjappa, sove faska" (Han vil bæres opp trappa og skal sove med flaska)

Han har begynt å vise interesse for å kle av seg selv.. selv om det ikke går så bra enda.

 

Nå er han faktisk eldst i barnehagen, så vi vurderer å bytte barnehage fra januar. Er 6 mndr ned til neste, og det synes jeg er mye i denne alderen.

 

Det var litt om oss det. Hvordan står det til med dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står bra til med oss, også:)) Gutten min er også i barnehagen, liker drømmehagen og biler. Han er typisk gutt. Rart å se forskjellen. Har ei jente på nesten 7 år og hun har aldri vært spesielt opptatt av biler.

 

Jeg jobber 80 % og det er nok. Dagene jeg har fri går med til å innhente seg og ta seg av huslige sysler.

 

Jeg har ikke vært på dinbaby på ukesvis, men artig å se at noen gir lyd fra seg innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det går bare fint med oss også! Emil stortrives i barnehagen og har fått en lillebror som nå straks er 2 uker gammel. Han er veldig stolt storebror. STore interessen her er også biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Vi har det også bra, men blir hektiske dager med jobb, studier og mammarollen...så dermed lite dib.

 

Småen har nettopp blitt to, og er en skikkelig skøyer. Han ELSKER alt av kjøretøy, men kan også sitte i overkant av en time og pusle med forskjellig, som f.eks. plastelina, for det er bare superstas!

Han kan vanvittig mange ord, og plukker stadig opp nye. Han bruker korte setninger som "thias (mathias that is:) lei seg" og "mannen sykler" osv.

Ellers susser han på jentene i barnehagen, og knuffer med gutta, som den tøffingen han er. Jeg jobber delid i hans barnehage, og er så priviligert at jeg får observere han også der.. det er utrolig moro å se ham i leken.

Han er tynn som en strek, og hver gang han begynner å legge på seg igjen kan du banne på at han renner på en eller annen form for sykdom, som sørger for at vekten igjen blir lav. Så vi har bare slått oss til ro med at vi har en lettvekter av en sønn. Han har forøvrig vært treg grovmotorisk og begynte ikke å gå før han var 18mnd (brakk et bein i foten og ble dermed satt langt tilbake), men han er tilsvarende god finmotorisk og elsker småpusling.. så han tar det igjen der :)

Så det var en kort statusrapport fra oss. Moro å lese hvordan det står til med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...