Gå til innhold

Hemoridesmerter holder meg våken :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så utrolig vondt og har ikke sjans til å sove.får vente til jeg stuper..har smurt på krem fra apoteket i hele dag,men har ikke merket noen bedring enda-heller det motsatte faktisk!! Er det noen som har råd?? jeg er desperat!!! det gjør så vondt...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst bør du prøve å dytte hemoridene inn igjen... Jeg bruker litt babyolje el.l for at de skal gli lettere på plass. Husk å klemme åpningen godt igjen etterpå - og dytte dem inn hver gang du har vært på do. Dersom de er store og vanskelige å "flytte" på kan du kjøle dem ned med en isbit (pakket litt inn i plast/en tynn klut el.l) Det kan hjelpe med en kald dusj mot dem også.

Gro Nylander skriver i "Mamma for første gang" om å klemme på hemoridene for å tømme dem, før du putter dem på plass innenfor åpningen. Det gjør vondt, så da bør du i alle fall ha kjølt dem ned først...

Hemorider er vondt! Så jeg kan bare ønske god bedring og lykke til!

Viktig å sitte minst mulig - heller stå/ligge/gå, og holde tarmen i aktivitet med fiberrik mat.

Skrevet

Vet dere om noe gjøres med hemoroidene etter fødsel?

Jeg har hatt en "tapp" i forlengelsen av endetarmen i flere år som følge av hemoroider. Denne tappen har under svangerskapet hovnet opp noe voldsomt i alle retninger og kommer til å være større etter at svangerskapet er over. Kanskje 1.5 cm lang og 1 m bred. Den er i veien, blir fort betent og vanskelig å rengjøre med papir etter toalettbesøk.

Kan de f.eks. skjære bort denne etter fødselen? Regner med at jeg uansett må sy et par sting og da kan de jo gjøre det i samme slengen?

Skrevet

Takk for gode råd-skader uansett ikke å prøve,vondt gjør det jo uansett. Er det slik at nå har det kommet for å bli?? eller er det ett håp om at det blir borte igjen etter fødsel??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...