Nory Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Hei Må innrømme at kanel-trikset er det jeg kanskje tror minst på, men så er det også det enkleste så hvorfor ikke. Derfor...har nå tryllet i meg et par t-skjeer kanel, men underveis begynte jeg å lure på hvor stor mengde som var nødvendig/anbefalt??? Anyone?
Mammaen&Emil Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Trur ikkje så veldig på det eg heller, men har spist en del kanelboller, krydderkake og grøt me kanel, merker absolutt ingenting! hehe, trur ikkje eg ville spist så mykje kanel uten at det er en ingrediens i nåke anna.. lett å få halsbrann då trur eg..
gledebarnet2 Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Er det noe spesielt ved KANEL? Spiser grøt med kanel regelmessig , men kun fordi det er godt og passer til grøten:) Er det noen andre skjulte sider ved kanel med hemmelig effekt?
Emma27 Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Ja, dette lurer jeg også på, så svar gjerne den som kan =)
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 2. oktober 2009 #5 Skrevet 2. oktober 2009 Har hørt at kanel hjelper mot kvalme..... :-S Så jeg vil også vite om kaneltrikset!! Å når blir det vår tur da Emma-23??!! Lykke til om det skulle skje i natt;)
misscelia Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 jeg hørte at kanel skal hjelpe å få litt fart på tingene på slutten, men om det hjelper tror jeg ikke, jeg piser mye grøt da min lille datter er grøtoman, har overdosert bra med kanelen, har også i en lang stund drukket kanelte med appelsin.. den er sinnsykt god kald, men at det hjelper har jeg liten tru på, men nå har vi i allefall prøvd
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 2. oktober 2009 #7 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg aner ikke hvor mye kanel man bør innta, men jeg vet at det er snakk om såkalt ekte kanel man må bruke hvis det skal ha noe effekt. Altså de stengene man får kjøpt på pose i butikkene. Mange blander det i tevann, men aner ikke om de spiser hele kanelstangen, eller om de bare presser ut kraften i kokevannet. Anyway, har hørt mange si at kaneltrikset funker.. Har 3 venninner/bekjente også, der fødselen har startet etter inntak av kanel. Men igjen kan jo det være helt tilfeldig, hehe Selv har jeg forsøkt en kveld, en kopp med tevann, der jeg silte ut kraften fra kanelstangen. Fikk noen småtak i magen på natten og morgenen etter, men ingenting som vedvarte. Det forutsettes vel at man er moden og klar for fødsel.
Anne-mor har nå 2 søte jenter Skrevet 2. oktober 2009 #8 Skrevet 2. oktober 2009 Hei! Selv er jeg klar for å få igang fødselen! Ang. kanel fant jeg dette på nettsiden kjerringrad.com: Et kjerringråd for å sette igang en fødsel raskere er rett og slett kanel. Kanel skal virke stimulerende på livmoren. I tidligere tider ble kanel brukt som kjerringråd under en fødsel for å forsterke fødsels-veene. Kanel kan inntas som te ved å legge vanlige kanelstenger i vann som koker. Kanskje jeg må ut og kjøpe kanelstenger i dag? Og dette fant dette under Kjerringråd her på BIM. Kanel Jeg har hørt fra gamle jordmødre, og lest i en gammel urtebok at kanel kan fremprovosere sammentrekninger i livmoren, og ble derfor brukt fra gammelt av som middel for å få rier og å forsterke rier. Kanskje verdt et forsøk i disse tider også? Hilsen Elin Legg varme kluter på brystene i 20 minutter for å prøve å fremkalle rier. Kan virke om alt er klart (og modent) selvfølgelig. Prøver nå ale metoder selv. Hilsen Aina. Lykke til alle sammen!
gledebarnet2 Skrevet 2. oktober 2009 #9 Skrevet 2. oktober 2009 Begynner å få litt tro på kanelen, så det blir slutt på kanel i grøten for ei stund, er jo bare i uke 32 så det er for tidlig å framprovosere fødsel:)
C <3 M <3 E <3 Skrevet 2. oktober 2009 #10 Skrevet 2. oktober 2009 Spiste en skål grøt med littmye kanel på igår, og det holdt i massevis. Kynnerene kom med en gang, og varte heeeeele kvelden.
Emma27 Skrevet 2. oktober 2009 #11 Skrevet 2. oktober 2009 Må det være kanelstenger eller kan man bruke vanlig kanel? Ja, zoia her skjer det ingenting ihvertfall. Føler jeg har vært så tålmodig i ni mnd, men nå syns jeg det er vanskelig!! Sender masse fødestøv til deg =)
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 2. oktober 2009 #12 Skrevet 2. oktober 2009 Skal på butikken og kjøpe kanel.Begynner å bli utålmodig nå... Sender masse fødestøv til deg også Emma-23 God helg!! Fullmåne helg så det blir vel masse og gjøre til de på føden i helga tenker jeg )
16.10.07&13.10.09:) Skrevet 2. oktober 2009 #13 Skrevet 2. oktober 2009 Spiste et helt glass med kanel... ikke på en gang men på et par dager.. gikk likevel 11 dager over tiden.. det eneste som funka for meg var å følge rådet til en gammel jordmor. ta et varmt bad/dusj og legge seg i sengen og hvile.. det gjorde jeg, bestemte meg for å gi opp hele "stressingen" min med at det skulle skje noe.. tok en laaang varm dusj, og rigget meg til i sengen med full oppvartning av mannen og klar for Harry Potter-maraton.. jammen satte ikke fødselen i gang når jeg var skikkelig avslappet og avstresset! Prøv det!
misscelia Skrevet 3. oktober 2009 #14 Skrevet 3. oktober 2009 blir vel ikke lett pårvirket vi vel? ha ha hadde jo helt gitt opp, men må nok ut og finne kanelstenger, det har jeg jo ikke prøvd,, ellers blir det hopping i trappa ha ha
misscelia Skrevet 3. oktober 2009 #15 Skrevet 3. oktober 2009 da har jeg shoppet kanelstenger og tenkte jeg skal dobbelt booke, så da blir det masse te, og så en lang dursj, har troen på det med dursjen for det gjorde jeg forrige dagen, var så himla kald så jeg føk i dusjen og svidde nesten stumpen av der jeg sto og tømte hele varmtvannstanken, og jammen fikk jeg rier... etter åtte timer stoppet det helt opp og jeg bannet vel i hvertfall to timer etter det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå