Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Står opp 6. Kler på ungen, kjører ungen i bhg. Kjører meg selv på jobb. Jobber til 16. Henter ungen i bhg. Lager middag til mannen, sønnen min og meg, før jeg bader og steller sønnen min. Så, etter Drømmehagen og Barne tv i armkroken til mamma, legger jeg gutten min. Noen ganger gjør mannen min det. Da er klokken mellom 19 og 20, og da drar jeg frem joggebuksa og entrer sofaen med glans, og kanskje en kaffelatte kopp og en sjokolade bit for å feire at resten denne dagen er kun min:) I dag kom svigermor på uventet besøk etter at gutten min var lagt, og sa: "Ja, der var du i kjent positur!" Følte meg elendig og lat Siden det utspillet av svigermor, har jeg fått en elendig selvfølelse. Er ikke deres hverdag noe slik? Eller er jeg bare lat?
Gjest Antarctica Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Svigermegge. Svaret du skal gi er: denne delen av kvelden fortjener jeg i fred på sofan, ja, for klokka seks i morra må jeg opp. (Hvis hun f eks drøyer besøket til åtte-halv ni får du begynne å gjespe, og si at du trenger søvn og skal legge deg, du har en meget tidlig morgen foran deg og en lang lang dag på jobb.)
Fraggelhysa! Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Å herregud, jeg hadde slengt vedkommede på dør...
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 Sånn er det her også, men innimellom må det tas husarbeide også selvsagt. Vi deler på å lage mat, legge og sydde/vaske. Kveldene tilbringes ofte i sofaen, hva ellers skal man gjøre? Tror ikke du trenger å bry deg noe særlig med den kommentaren. Om du sitter eller ligger er vel ikke svigermors sak:)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg er enda latere som deg, jeg som attpåtil er i permisjon for tiden med minsta. Jeg har alltid planer om hva jeg skal gjøre når ungene er i seng, men når jeg kommer så langt, så ender jeg, om ikke nødvendigvis i joggebukse, i sofaen med pc, tv eller bok likevel. Men som trøst - svigermor ser deg/oss vel helst når vi er i avslapningsmodus, og ikke når vi er i full vigør med jobb, matlaging, henting, klesvasking osv. Så da er det vel "kjent positur" enten det er latskap eller hvil.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #7 Skrevet 1. oktober 2009 Hvis du er lat, da er jeg lat også....
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 Skjønner ikke at så mange her er så nærtaken! Har dere ikke guts til å svare tilbake?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #9 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg sitter her i joggebuksa med pc`n på fanget.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #10 Skrevet 1. oktober 2009 Ja, hvis du er lat, da er det maaaaange andre som er det også. I alle fall jeg! For et hespetre til svigermor du må holde ut med. Stakkars deg!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #11 Skrevet 1. oktober 2009 Vet dere hva? Dere aner ikke hvor glad eg ble nå. Begynte seriøst å lure på om jeg var udugelig og lat. Uff. Skal ikke så mye til gitt. Tusen takk for koslige svar. Og viva la -voksentid på kvelden!-
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #12 Skrevet 1. oktober 2009 Ja, her er det strikte rutiner med kvelds og legging så jeg kan strake'n ut på sofaen så fort som mulig. DIGG, og det fortjener vi etter slike dager som du beskriver. Det kalles travle hverdager. I dag har jeg i tillegg bakt to kaker etter leggetid. Det skjer ikke hver uke, for å si det slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå