Gå til innhold

Litt fortvilet over jobben min... :S Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber deltid i en butikk. Jobber alt fra 4 dager i uken, til fri en hel uke i slengen..

Fikk for en mnd siden et spm om jeg kunne jobbe i en annen butikk i kjeden, som ligger en halvtime unna med bil. Fikk høre at de manglet folk i 4 dager, så jeg sa ja, siden jeg ikke hadde fått vakter den uken.

Gikk fint det, men ble veldig hektisk pga veldig liten tid å hente ungene etter jobb før bhg stengte... Litt stressa når jeg kom til bhg kan man si :P

Hørte ikke mer fra sjefen i hovedbutikken jeg jobbet etter de dagene, så sendte en mld om at jeg var ledig for vakter, så bare å sette meg opp om de trengte meg. Hun skulle sjekke listene og gi meg beskjed over helgen sa hun.. i dag ringte hun plutselig, og den andre butikken manglet folk igjen. Jeg sa ja til 3 nye dager...

Helt greit for noen dager, men kjenner at det er for langt dit, i tillegg til at jeg får veldig liten tid på meg til å hente ungene i bhg...

Snakket med en kollega på msn i stad, og da har hovedbutikken plutselig ansatt enda en ekstrahjelp i butikken?? Er det mine vakter han/hun får da??

Jeg er på ingen måte interessert i å jobbe i den butikken jeg har vikariert for, og kontrakten min gjelder for den butikken jeg faktisk jobber i til vanlig..

Hm, ble rotete dette, men lurer på om de prøver å få meg over i den andre butikken? Siden de tydligvis ikke trenger meg i den andre, siden jeg ikke blir oppsatt, og dessuten har ansatt enda en deltidshjelp??

(Legger ved at den nyansatte er bestekompisen til butikksjefen...)

Forvirret jeg nå, og kjenner at jeg egentlig ikke er fornøyd i det hele tatt.................................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du organisert?

Om du har kontrakt er det uansett bindende både for deg og sjefen, så han må følge reglene her. Men anbefaler deg å ta kontakt med fagforening for å høre hvilke rettigheter du har her!

(og snakk med sjefen)

Skrevet

de er pliktig og gi deg jobb etter hvor mange % du jobber. er ikke helt sikker på hvordan det er men ei veninne av meg har 20% stilling og hun skal da ha 2 dager i uken.

Skrevet

har ikke krav på mer enn 12 timer i uken i følge kontrakten, men jobber ofte mer. Men det som plager meg er at de sender meg til en helt annen butikk, som er ganske så mye lenger unna. Regnet ut at jeg har ca 7 min på å få ungene ut av bhg før de stenger, så jeg rekker det kun akkurat.. Skulle gå greit for noen dager, men ikke i lengden. Jeg er jo dum nok til å si ja, men nå føler jeg at de kommer til å bruke meg mye fremover på den måten..

Får bare si ifra, at det ikke går, fordi jeg omtrent ikke rekker å hente ungene... skulle det være kø et sted, blir jeg jo garantert for sen til hentingen i bhg.

Huff...

Skrevet

Er dessverre ikke organisert... :S

Men får snakke litt med sjefen, og si ifra at jeg ikke vil ta på meg flere vakter i den andre butikken...

Skrevet

Det er trist å si det, men man kan faktisk flytte rundt på deg som de vil... Bortsett fra de 12 timene i uka du har krav på ihht. kontrakten din da. Og vil de ansette en annen ekstrahjelp for å ta "dine" vakter, er det i deres fulle rett. Men det er jo merkelig at de gjør det dersom du er en flink ansatt da.

Jeg ville snakka med daglig leder i "din" butikk å høre hva som skjer. Kanskje de har ansatt fler folk ettersom det snart er jul?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...