Dane Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Det tok litt tid før jeg skjønte at det må være vannet. kom liksom ikke som en foss... Men sånn at to bukser ble våte i rompa... Ingen rier eller kynnere - er det nødvendig å ringe føden når planen uansett er at jeg skal inn dit imorgen tidlig for å settes i gang... Kunne tenkt meg å være hjemme og hvile og slappe av... Veldig glad for at noe skjer selvom riene uteblir...
Snuttemor Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Ja, ring føden og gi beskjed om at vannet går. Vet ikke om hodet er festet hos deg, men om det ikke er det må du være sengeliggende for å unngå at navlesnora kommer i klem. Ved min forrige fødsel måtte jeg komme inn med en gang og lå hele dagen før riene tok til. Etter hvert dobesøk var pleierne og kjente på magen at alt var som det skulle. Dersom hodet er festet kan det godt hende du blir bedt om å være hjemme til riene kommer i gang, men du får nok beskjed om å ta på et stort bind og ta turen innom slik at de kan sjekke at det virkelig er fostervann.
Snuttemor Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Forøvrig lykke til....snart får du hilse på lillegull!
Anne-mor har nå 2 søte jenter Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Lykke til med fødsel Dane! Jeg ser vi er fra samme by. Jeg har termin på lørdag. Her er det så langt ingen tegn til fødsel, men det kan fort komme som "lyn fra klar himmel"!
Dane Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2009 Fillern - hodet har ikke festa seg da... ok, får ta en tlf...
Snuttemor Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 Ikke ment for å skremme deg dette med at hodet ikke er festet, men jeg fikk beskjed av jordmor her om dagen at om vannet går ligg mest mulig stille og med en pute under baken slik at babyen må jobbe mot tyngdekraften. Forrige fødsel fikk jeg navlestreng i klem langs hodet, og det begynte å bli kritisk å få frøkna ut. Ikke visste jeg at de hadde preppet meg for keisersnitt, men unngikk dette såvidt da fødselslegen klarte å dytte navlestrengen forbi hodet (...ja det gjorde jæ....vondt når han gjorde dette). Fikk også beskjed om at jeg måtte ha liggende transport til sykehus, så dette er absolutt noe å ta seriøst. Enten ligge i baksete evt ambulanse.
Dane Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2009 Ja, da fikk jeg beskjed om å komme inn... Og vi som hadde lyst å sove litt nå. Hehe... Lykke til til deg også Anne-mor. Kanskje vi sees på barsel. Jeg hadde ingen tegn før nå...
Snuttemor Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 Du får ta turen....på vei til Tønsberg? Håper jeg også snart er på vei dit....kanskje i løpet av helga da det er fullmåne på søndag? Lykke til i alle fall.
Dane Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2009 Du også VEstfolding? JA, skal liksom til Tønsberg. Har bare ikke kommet oss opp av senga ennå. Var egentlig klar til å sove litt nå... Vi har ikke mista hodet for å si det sånn... ;-) Kanskje ser jeg dere begge på barsel ;-) Lykke til til dere og!
Snuttemor Skrevet 1. oktober 2009 #10 Skrevet 1. oktober 2009 Stavern....så litt lengre reisevei enn deg.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 1. oktober 2009 #11 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har nettopp hørt fra jordmor at dette med at fremfall av navlesnor pga at hodet ikke er festet, er noe de har gått bort ifra. Jeg blir veldig forvirret!! men best å ligge i ro for å være på den sikre siden kanskje. Uansett: Lykke til Dane!!
Snuttemor Skrevet 1. oktober 2009 #12 Skrevet 1. oktober 2009 Godt mulig det, men jeg opplevde det ved forrige fødsel, og nevnte dette for jordmor på onsdag ifm svangerskapskontroll. Hun sa at dette fortsatt var aktuelt da hodet til lillegutt ikke er festet, så jeg kommer i alle fall til å ta alle forholdsregler for å være på den sikre siden.
Dane Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 5. oktober 2009 Hei og hå... Da har jeg født :-) De mente at det ikke var vannet som hadde gått da... men forstervann fant vi aldri under fødselen, så gudene vet... Ble satt igang dagen etter og iløpet av kvelden var han ute etter en flott fødsel! :-) Tros revning og sying på opr... (noe jeg uansett hadde forventet pga dårlig elastitet i vevet mitt...) Så nå er vi hjemme igjen, og jeg tror amminga går strålende og ser frem til en deilig barseltid. Åssen går det med dere andre?
Snuttemor Skrevet 5. oktober 2009 #14 Skrevet 5. oktober 2009 Gratulerer så mye med lillegutt. Regnet med at det hadde skjedd noe da jeg ikke har sett deg innpå her i løpet av helga. Jeg venter fortsatt, 4 dager til termin og ikke antydning til murringer, økt antall kynnere eller vannavgang.....dessverre. Skulle gjerne fått fødsel overstått snart. Er litt spent på oppholdet i Tønsberg, var du fornøyd?
Dane Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 5. oktober 2009 Har sendt deg personlig melding jeg... :-)
Anne-mor har nå 2 søte jenter Skrevet 5. oktober 2009 #17 Skrevet 5. oktober 2009 Hei Dane! Jeg sitter her like gravid, eller kanskje mer moden enn før helgen og fullmåne. Til og med fullmånen klarte ikke å hjelpe til! Da jeg hadde gravidyoga i dag, kom det en rie i magen mens jeg gjorde den ene øvelsen. Jeg håper fødselen skjer snart!
Dane Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #18 Skrevet 5. oktober 2009 Det høres jo ut som det skjer snart da.... Et par dager over nå...? Ventevente... og tolke hver eneste endring... ;-) Var du på gravidyoga på Park eller? Det var jeg forrige gang...
Anne-mor har nå 2 søte jenter Skrevet 6. oktober 2009 #19 Skrevet 6. oktober 2009 Hei Dane! Forrige fødsel rakk jeg 3 ganger på gr.yoga-kurs på Park. Denne gangen har jeg gått til ei som kan medisinsk yoga. Det er meningen vi skal ha yoga med babyene med henne etterhvert. Nå er det bare meg igjen i gruppen(de andre har født), så hun(instr.) har kommet hjem til meg etter at de andre i gruppen har født. Nå skal jeg gjøre litt yoga selv. Kanskje jeg får til litt flere rier/kynnere? Klokka 12 har jeg modningsak. (4. time) hos min jm(Evelyn, hun jobber også på Fødestuen på sykehuset). Ord. ul viste 5.10, mens vi forholdt oss til menstermin 3.10, så egentlig i går skulle alt være klart?! Vi får håpe på under i dag:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå