Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Frøkna her elsker grøt, men middagsmaten på glass er ikke like populært. Må lure maten i henne, og får kun ned små mengder. Har også prøvd most potet utspedd i morsmelk, og da kastet hun opp! Har prøvd middagsmat en ukes tid nå, og håper hun liker det litt bedre etterhvert. Har forsøkt litt forskjellige smaker... Hva er deres erfaringer?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Har du prøvd forskjellige merker? Med eldsta landet vi på Hipp sine glass (hun fikk totalt vrengfjes av det jeg prøvde å lage selv) og de gled fint ned, etterhvert som hun ble større var det lettere å variere mellom både merker og smaker (begynte med de glassene med "rødoransj" mat). Plutt derimot spiser alt :oD
bare meg. Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 vent noen dager og prøv igjen. begynn med rene smaker. jeg brukte gulrot, brokkoli, potet blandet med mm. (fettern min spyttet alltid ut potetene han og, og nå er han 18 og spiser fortsatt ikke potet.så det kan jo hende at h'n ikke liker potet..?)
It's all about me Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Samme hvordan jeg har prøvd, hvor mye jeg har prøvd og hvilket glass jeg har prøvd liker ingen av mine to et eneste middagsglass. Minstejenta har heller ikke vært spesielt glad i grøt eller brød, jippi. Så her har det gått i velling og melk til hun begynte å tygge vanlig mat selv. Men hun spiser fremdeles ikke saus eller grønnsaker.
Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2009 Isj, da.. Håper ikke det blir så ille her. Hun liker hvertfall grøt, most banan, og fruktbegere. Kanskje jeg skal prøve på nytt å mose potet og blande med gulrot. Må vel bare prøve litt forskjellig, og ta tiden til hjelp!
Fire småtroll Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 Med guttene var det aldri noe problem, de gapte som sultne trostunger uansett hva de fikk. Men så kom jenta da, en skikkelig kresen en... Hun smakte litt på hjemmelaget middag, men spiste aldri noe særlig av det. Småfolk og Nestlee ville hun overhodet ikke ha, aldri! Men Hipp kunne hun etter flere uker med trening til nød ta et halvt glass av, men bare et spesielt 6måneders glass, hun ville aldri ha noen glass med klumper i.. Nå er hun over 2 år gammel og er fremdeles ikke noe glad i middag. Hun blir nok aldri noe middagsmenneske, hun er mer glad i brød, grøt og frokostblanding.
Halepadde Skrevet 1. oktober 2009 #7 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg prøvde så smått med middagsglass og hjemmelaget mat fra 6 mnd. alder, men det ble bare sure miner og alt ble spyttet ut. Eneste han vill ha var grøt og fruktbeger. Etter å ha forsøkt i ca 14 dager lot jeg det bare være og vi endte med etter hvert med 4 grøtmåltider om dagen, noe han var veeldig fornøyd med. Så, ved 8 mnd. tenkte jeg at det kanskje var på tide å prøve litt middagsglass og sånt igjen, og da slukte han hva som helst...kjempedeilig å slippe noen "kamp" med han ang. maten....han syns vel sikkert det var deilig med noe annet enn grøt etter hvert når han ble litt lei, men trengte bare litt tid:)
Hikken Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 Frøkna her har akkurat begynt å spise det, hun er snart 15 mnd :-D
StorkeMammaen Skrevet 1. oktober 2009 #9 Skrevet 1. oktober 2009 Her går alt ned på høykant, eneste som ikke er så populært er banan faktisk, tror det er konsistensen. Men er enig med de over her, prøv rene smaker. avocadopuré, gulrotmos, blomkålpuré Den fra nestlé med gulrot, og pastinakk/potet er ganske søt, og faller ofte i smak. Gulrot gir søt smak.. Ellers så er middagen en liten næringskilde det første leveåret, så ikke noe å stresse med. Lykke til
erteposen + 4 Skrevet 1. oktober 2009 #10 Skrevet 1. oktober 2009 Vi brukte lang tid, og begynte med rene smaker som gulrot pure. Blanda ikke som i et glass, og babyen fikk samme smaken flere dager på rad. Vi ble anbefalt å repitere samme smak med få dagers mellomrom 7-11 ganger - og det fungerte. De likte aldri middagsglass, men nå spiser de alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå