Gå til innhold

da har jeg lillegutt hos meg snart :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til rutine kontroll på sykehuset i går, blei direkte innlagt pga høyt blodtrykk og fordi lillemann ikke har lagt på seg noe særlig de siste 3 ukene... OG mistanke om HELLP-syndrom, noe som heldigvis er avkrefta.

Fikk vite i dag at i morgen blir jeg satt i gang, så i løpet av helga er gutten vår kommet til verden :D

Satser på at igangsettinga går fort og fødselen skal gå greit da legen var og kilte gutten på hodet under undersøkelse tidligere i dag....

Litt panikk, litt angst, litt skrekkblandet fryd, men gud som jeg gleder meg til å hilse på lillegull i magen.... er veldig spent på hvor stor han er, ble i dag estimert til ca 2700 gram.... lille, lille, gullet.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende! Lykke til! :)

Skrevet

Masse lykke til! Hvor langt på vei er du?

Skrevet

Takk for det, er 37+2 i dag. Er veldig spent på morgendagen ja... Og har enormt med sterke kynnere som har vært i hele kveld, ca hvert 3-5 minutt... Kanskje det skjer noe før legene får gjort noe ???

Skrevet

Så spennende! Måtte på sykehus forrige uke pga høyt blodtrykk, protein i urin, synkende symfyse mål osv. Ble fortalt at kanskje måtte de sette meg igang, så jeg kjenner nesten til den følelsen. Heldigvis ble det ikke noe av det da. Tror jeg hadde fått skikkelig panikk. Vil helst bare at det skal komme av seg selv. Men skjønner veldig godt at du gleder deg til å hilse på babyen i magen! Lykke lykke til!! :)

Skrevet

Kjente panikken tok meg litt tidligere i dag, da legen sa at jeg ble satt i gang... Da fikk jeg puls på sikkert 200 og magen knøt seg skikkelig.

Nå kribler det mer, sånn spent, men jeg er litt bekymra og... Men det går vel helst bra. Ble satt i gang med han som skal bli storebror, og det er 4 år siden nå. Det gikk helt fint og ingen komplikasjoner overhodet...

Men blir en fryktelig spennende dag i morgen!! Uten tvil!!!

Og nå løper jordmødrene mellom fødestuene her som bare det, hører det piper i callingene til de i ett. Er visst endel fødende inne som er i gang og trenger hjelp... Har såvidt sett snurten av jordmødrene i kveld og når de her inne hos meg, piper det og de mumler.. "ja, fødestue 2 hmm.."

Skrevet

Da vet du ihvertfall litt hva du går til da:) Har bare hørt at det å bli satt igang er mye vondere enn om det starter av seg selv, men det er sikkert en myte det også som alt annet.

Herregud, det må være så sinnsykt spennende for deg nå:)

Lykke til!

Skrevet

Hei. Hva følte du i forkant av undersøkelsen? Er litt redd blodtrykket mitt også har steget endel. Har mye vondt i hodet, slapp og uvell, men babyen sparker jo så prøver å ikke bekymre meg for mye. Er i uke 35 nå.

Skrevet

Jeg hadde endel vondt i hodet, panna særskilt. Også smerter i magen.

Jeg følte at blodtrykket hadde steget fordi jeg ble så fort sliten, fikk sånn utmattelsesfølelse. Såg litt stjerner- såkalt flimring, foran øynene.

Ellers følte jeg meg i fin form. Sliten selvsagt pga lite søvn, men fin form som sagt.

Her har lillegutt i magen vært ekstremt vill stort sett hele tiden. Det er et godt tegn i seg selv, men det betye ikke at ALT er ok. Er du bekymra råder jeg deg til å ringe føden eller lege for en sjekk av blodtrykket og evt en ctg registrering.

Er satt i gang i dag og venter på ny undersøkelse nå mellom kl 18 og 19, blir da vurdert om det skal settes ny modningspille eller om vannet skal tas... spennende, spennende :D

Masse lykke til "Snart høst og babytid :) Jahoo"

Skrevet

Dette er så utrolig spennende å lese! Du ligger kanskje og føder akkurat nå? Supet at du holder oss oppdatert, ihvertfall! Lykke til!!!

Skrevet

Kan love deg at her er det INGEN fødsel...

Kjenner jeg er utålmodig, lei og irritabel..

Fikk ikke noe ny tablett i går kveld og heller ikke tatt vannet da jordmor mente jeg var godt i gang med regelmessige kraftige kynnere, for moden for tablett og for lite moden for vannavgang...hmrf...

i natt har det ikke skjedd en dritt, i dag har det såvidt vært kynnere, lillemann i magen har vært rolig og jordmor slet med å komme til, nesten så det hadde gått litt tilbake fra i går, aaaaaargh!!!

Så, fikk ny tablett i dag for snart 6 timer siden. Venter på å bli sjekka på nytt. Har gått i de fleste etasjer på sykehuet og alle korridorer jeg kan gå i...

trasket X antall ganger att og frem her inne på føden og barsel... men skjer det noe??? NOPE!!!

Såvidt jeg kan kjenne litt sterkere kynnere, men de er overhode ikke regelmessig og ikke halvparten så sterk som i går....

Jordmor sa at jeg fiiint kunne få en til tablett om det da ikke var modent ved neste undersøkelse.

Noe jeg forresten gruer meg til, da jeg er så øm nedentil av alle undersøkelsene. For da dette er et univeristetssykehus har det vært med studenter i alle himmelretninger som vil kjenne på magen, kjenne på evt åpning og modning og hele pakka, så med unntak av i morges, har det vært dobbelt opp med personer som skal kjenne på meg... Med det resultat at i morges var jeg så øm at jeg nesten ikke skulle klare slappe av under undersøkelsen... shit altså!!!

Men har fått beskjed om å holde motet oppe, være positiv, gå mye og bruke tyngdekraften.... jommen sa jeg smør....

men får vell opp å gå litt til før jeg skal undersøkes på nytt...

tror jeg gauler om det må inn en ny tablett og vannet ikke kan tas nå!!!!

Takk for lykkeønskninger, hvertfall... som jeg sa da jeg skulle på kontrollen: wish me luck, i think i need it... føler virkelig at jeg trenger det nå ja....

Skrevet

Åh for en nydelig dag!!

I dag våkna jeg med sammentrekninger kl 04.30....

regelmessig, vonde og hyppige...

Så plutselig var det over, sovna av rundt 08.30 og sov som en engel. Kjente lite til sammentrekninger og lite smerter... Nedtur !!!

Ctg tatt, som jordmor sa: den er perfekt!

Undersøkelse ble gjort først av jordmor, som trodde at kanskje her var mulighet til å ta vannet.... men hyn henta lege som sjekka og JODA!!!

Nå er vannet tatt og det er bare hæææærlig!!

Endelig skjer det noe!!

Får jeg ikke rier innen 3 timer, får jeg drypp, så nå ER JEG I GANG!!!

ENDELIG!!!!!

I dag får jeg kanskje se lillemann????

Skrevet

Åååå-det unner jeg deg virkelig!

Leste nettopp det du hadde skrevet over og kjente jeg ble sliten og oppgitt på dine vegne!

Håper lillegutten din finner ut at han kan komme i dag. Om du orker og får tid er det bare gøy om du klarer å holde oss oppdatert her inne.

Liker så godt å høre om dere som skal føde

Jeg gleder meg bare mer til jeg kan si det samme. :)

Skrevet

FOR et lang t fødselsforløp! Krysser fingrene for deg idag!!!

Skrevet

Ja, da var Kristian kommet til verden!!!

Søndag 4. oktober kl 1951 så han dagens lys. 2704 gram, 48 cm lang og 33 cm rundt hodet.

Han var estimert til å være 2700 gram av legene ved ultralyd torsdagen før, og de traff jammen meg bra!!!!

Det blei en heftig men kort fødsel....

Fikk drypp litt over kl 17, storebror og svigerforeldrene mine kom innom fødestua før riene satte i gang skikkelig for å hente husnøkkelen. Gjett om det var en gutt på 4 som hadde MANGE spørsmål om hva ditt og datt var og hvordan ting fungerte... Og han hadde veeeldig mamma-nø. Så var godt å få hilse på storebror og å få en god klem fra gutten!

Blei sjekka for åpning klokken 1810, 3 cm da. Hadde plutselig vannvittige rier, som ble bare mer og mer intense og sinnsykt vondt. Verre nå enn sist. Jeg måtte stå da jeg huska fra sist at rier i liggende stilling var IKKE bra for meg. Det bidro nok til at gutten kom seg godt ned i bekkenet.

Riene blei så heftige at jeg ikke fikk puste i mellom og de roet seg aldri, kom bare ny topp før de roet seg litt for så å øke på igjen til det ekstreme. Såkalt ristorm i orkan styrke! hehe

Ba så pent jeg kunne under ei ri om epidural for jeg blei utslitt av ristormen. Blei sjekka om jeg kunne få det, og joda, 5 gode cm åpning kl 1915. Fikk beskjed om å prøve lystgassen så lenge da det tok litt tid å ordne klart til epidural. Fikk plutselig nedpress og begynte kjenne trang til å presse. Svimmel blei jeg og, så da var det bare å kravle opp i fødesenga.

I og med at jeg følte trykke-press sjekka jordmor meg og fant plutselig 8 cm åpning bare 15-20 min etter at jeg hadde 5 cm.... Så da var det aaal for sent med epidural.

TAKK HIMMELEN for lystgass, litt susa i hodet og noe likegyldig, men kjente riene så sinnsykt fordet...

Så kom pressriene ganske så plustelig på, og det var sååå deilig å få pressrier!! DA førsta fikk jeg puste mellom riene, og det var hærlig. Fikk beskjed om å presse, men fikk fort kontrabeskjed om å bare puste og puste og være såååå forsiktig som jeg kunne i pressingen.

Etter knappe 15 min med pressrier var Kristian født!

Superdyktig jordmor, jordmorstudent og barnepleier. Ikke minst min kjære samboer- helt fantastisk god å ha!!!!

Han fortjener all skryt i verden og unnskyldning... fordi jeg klep han så hardt at han trodde fingrene skulle knekke da ringen hans skar seg inn huden.... hehe... nå man skal si "høh, mannfolk og smerte!!" ??? hehehehe...

Til tross for heftig med rier og smerter fra helvete som jeg ikke trodde fantes, så var det bare helt fantastisk da gutten vår kom til verden!!

Han hadde det veldig travelt, så jordmor måtte holde han litt igjen. Derfor jeg fikk beskjed om å bare puste og presse forsiktig. Og det med det resultat at jeg revna ikke en millimeter!!!

De sjekka morkaka og den var i fin form, om jeg kan si det sånn... Det ble tatt blodprøve av navlestrengen også for sikkerhets skyld. Dette da han ikke hadde vært så flink å ta til seg næring i magen min.

Det har han imidlertid tatt igjen nå :D

Da han var hos barnelegen og vekta ble sjekket, hadde han bare gått ned 60 gram!! Det er utrolig lite!!!!

Tungebåndet ble klipt, da det var litt stramt og de så at tunga buet seg i det han strakte den ut og fordi jeg var begynt å bli mer enn gjennomsnittet sår allerede.

Så, onsdag kom vi hjem. Det var en drøm!!!

Tiden hittil har gått strålende, litt lite søvn da han er et matvrak uten like. Spiser masse og ofte. Så kanskje han legger på seg fort ??

Str 50 er hvertfall ennå ganske så stort til han, og det hadde vi lite og ingenting av, så venner og familie har shoppa klær i str 50 til den store gullmedalje :D

Nå koser vi oss, alle 4. Storebror er blitt mer vant til lillebror og mer trygg. Var litt skummelt til å begynne med, han er jo ganske liten da. Til og med pappaen syns det var skummelt å skifte bleie på gutten til å begynne med. Men nå går det bare fint, man blir fort vant til størrelsen og hvordan man skal holde de små...

Så nå ligger begge guttene mine og sover, jeg skal snart i seng jeg og, da det bruker være mange turer opp for å amme en sulten liten gutt.

Rart det hele er over, ingen mage igjen, 9 kilo forsvinner fort... Den magen jeg har er som deig... føles som jeg kan stikke en finger inn i magen og kile meg på ryggen... hehe...

MEN, jeg har fått den største motivasjonen EVER for å trene meg til en bedre kropp!!

Jeg har nemlig blidd fridd til av min kjære!!!

En bukett med roser og oppå rosene sto det ei eske med en ring i, og foran meg satt min kjære på kne og spurte om jeg ville gifte meg med han!!!!

Tårene trillet og jeg ble så gla!! Etter 10 år ilag var det kanskje på tide???

Men som pappaen min sa da jeg fortalte at nå skulle han få noen å føre opp kirkegulvet: jaja, han måtte jo få bli skikkelig kjent me dæ først ;)

Så, nå er det Kristian som er førsteprioritet sammen med storebror, så skal det planlegges bryllup!!!

Jeg gleder meg!!

Takker for meg her inne, tror neppe jeg kommer tilbake da jeg nok dessverre har for dårlig helse til å få flere barn. Men hvem vet hva tiden bringer?? Kanskje om noen år kommer det en liten "attpåklatt"...

Lykke til dere andre som venter spent på å få hilse på deres små i magene!!!

Skrevet

Jeg fikk tårer i øynene av å lese historien din. Gratulerer så mye med lillegutt og med forlovelsen:)

Kos deg videre med den lille, den litt større og den store gutten din.

Lykke til

Skrevet

Og der kom det fuktighet i mine øyne :)))) Gratulerer sååå mye med både Mann og Barn! Du fikk posen og sekken du,gett! Vidunderlig! Nyt verden rundt deg og kooos dere! Og lykke til med bryllup! :D

Tusen takk for at du delte historien din med oss! Har vært sammen med gubben min nå i hmmm...9 år,- kanskje han får en glup idè snart om giftermål også ? ;P Etter snart 2 barn og 7 års forlovelse? ;P

Skrevet

Tusen takk for det Uglemamma er eh, fødeklar! og mor til Lisa&Vegard+frø !!

Uglemamma er eh, fødeklar! - du skal se, plutselig en dag sitter han foran deg med ringen klar!! Jeg har venta lenge, men hadde aldri trodd at det skulle skje... Men endelig er det min tur, så nå skal det planlegges og organiseres og styres og ordnes til... JEG GLEDER MEG!!!

Spørs hvor lenge jeg klarer la være å tenke på bryllupet som skal stå... Blir vell ikke lenge før jeg kjøper "MItt Bryllup" og andre bryllupsmagasin og nileser på nett alt jeg kan finne om bryllup... hehe... Kjenner vel meg selv alt for godt egentlig... hehehe...

Lykke til, til dere begge to!!!

Skrevet

Gratulerer så mye med lillegutt....håper dere virkelig storkoser dere nå!

Skrevet

Gratulerer så masse med både barn og frieri! Fin historie!

Skrevet

Takk for flott historie!! Lykke til med alt og takk for lykkehilsningene dine :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...