Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Det synes jeg blir litt feil. de burde ha et soverom som er deres om det er fks 2 unger og dem må dele så gjør jo ikke det noe. men kommer også ann på hvor mye de er der. er det snakk om annen hver uke så burde dem ha eget rom. Men hvet at dette kan også være et problem at det ikke er mange som har et gigantisk hus med eget soverom til alle man... Her har vi 3 soverom, 2 store og et lite. mannen har 2 barn fra før dem har det ene store soverommet mens han vi har sammen har det andre store rommet, mens vi har det lille. der er det plass til senga og garderobe skap og 2 nattbord og plass for oss og bevege oss. vi trenger ikke stor plass på soverommet. Vil at ungene hans skal føle seg hjemme når dem er her, og dem er her annen hver uke. det er like mye deres hjem som våres hjem.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 Hallo!!!!! Dette må være et tulleinnlegg
Tommage♀♂ Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 Selvsagt går det an. Man skal for all del innprente i barna at de bare er PÅ BESØK, og ikke en del av familien.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #7 Skrevet 1. oktober 2009 Hvorfor får ikke far da fratrekk i bidraget for økte boutgifter? Jeg er ikke ute etter å krangle, men skjønner rett og slett ikke logikken i dette. De aller fleste av oss mener at samværsforelder "plikter" å ha soverom til barna (flere kan gjerne dele, den er grei), men har han/hun lite samvær, blir det ikke fratrekk i bidraget for økte boutgfter. HI
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 Når dette er diskutert på mdv forumet, mener de fleste at det er uakseptabelt akkurat slik som her. Men når en diskuterer barnebidrag og sier at mor og far faktisk har tilsvarende utgifter på barna så lenge det er samvær, siden far også må ha plass nok til barna, roper alle bidragsmottakere at far ikke trenger å ha et stort nok hus til å faktisk ha plass nok til samværsbarna, fordi barna ikke er der nok. Jeg er ikke tilhenger av at samværsbarn skal bo på stua, det er ikke greit for barna og det er ikke greit for samværsfamilien heller.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #9 Skrevet 1. oktober 2009 http://www.barnimagen.com/forum/thread/140656968
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #10 Skrevet 1. oktober 2009 Nettopp, 21:34, det var det jeg ville frem til!! Hvor er logikken? Kan ikke bare mor stå for sine boutgifter og far for sine - begge må jo ha hus nok til barna! HI
Gjest Antarctica Skrevet 1. oktober 2009 #11 Skrevet 1. oktober 2009 Nei, hos oss må de nøye seg med spikermatte.Mens de biologiske barna mine sover på tolv madrasser og tolv edderdunsdyner.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #12 Skrevet 1. oktober 2009 Dette er egentlig mer en diskusjon om utmåling av barenbidrag, og hva bidraget er ment til å dekke. De fleste samværsfedre som betaler barnebidrag er jo i en situasjon der de har økte boutgifter hos seg selv for barna, og de betaler økte boutgifter for mor pga barna. Slik sett betaler de fleste samværsforeldre dobble boutgifter for sine egne barn. Det er faktiske realiteten. Om det er riktig? Nja, er ikke så sikker på at jeg synest det.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #13 Skrevet 1. oktober 2009 Jada, jada... Jeg ønsker ikke at noen av våre barn skal sove på stua, men nå har vi et plassproblem for tiden og det irriterer meg at de pengene som far betaler for økte boutgifter hos mor, heller kunne vært brukt til å betale på et ekstra lån her hos oss (utvidelse av huset)... :/ HI
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #14 Skrevet 1. oktober 2009 Boutgifter inngår vel i samværsfradraget? Uansett, så en "samværsbarnet" en likeverdig del av familien deres. Alle må behandles likt.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #15 Skrevet 1. oktober 2009 Nei, begge barna til min samboer har egne soverom. Jeg synes ikke det er greit. Hadde min datter blitt plassert på en sofa hos sin far hadde jeg blitt forbannet.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #16 Skrevet 2. oktober 2009 Det er desverre en naturlig konsekvens for mange bidragsytere. De har ikke nok igjen til å bruke på barna sine for samværstiden, pga at bidraget er så høyt. Nå bor vi i stort hus på landet og har god plass til hans barn også. Men når vi bodde i byen, hadde vi en liten leilighet til samme prisen. To små soverom var ikke ideellt med 5 barn tilsammen. Madrasser på gulvet var det valget vi hadde, ettersom det er svært ugunsitg med barn sovende i stua, baby på vårt soverom til han var fire var også en ting her. Nei, det er ikke lett det der.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #17 Skrevet 2. oktober 2009 Sønnen min ligger i samme seng som faren og den nye kjærringa.. Huff jeg synes det er forjævlig! Når jeg har snakket om at det er ekkelt og uakseptabelt, så snakker han om at han kan ligge på filmrommet.. Det er ingen vindu, en ekkel hard sofa, dårlig luft og trangt.. Skulle vært regler for slikt =/ Enten så ordner man plass til barna, eller så får man ikke ha dem til overnatting =/
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #18 Skrevet 2. oktober 2009 Det kommer vel litt ann på både hvor ofte barna er der, hvor store de er og hva slaks sofa det er. Det er stor forskjell på om et barn er et sted noen få dager i året og om det er der nesten 50% av nettene. Jeg synes for eksempel det må være helt fint at en 12 åring som bare kommer 2 - 3 ganger i året ligger på en sofa i kjellerstua for eksempel. Det tror jeg ville fungere mye bedre enn å dele rom med en toåring for eksempel. Barn trenger ikke egne rom. De kan godt dele. Det vesentlige er vel om de føler seg som en velkommne og som en del av fammilien når de kommer. Det blir for drøyt å båtte bygge på et hus eller flytte fordi man får en tenåring på overnatting noen helger i året.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #19 Skrevet 2. oktober 2009 anonym 08.51 jeg bare lurer, får du bidrag fra barnefaren? altså, betaler han for at du skal ha nok boareale til deg og sønnen deres? Da finner jeg det merkelig at du snakker ekkelt om at han har sønnen deres i sin seng, da han opplagt heller kunne ha brukt de pengene på å bo slik at sønnen din kunne hatt eget rom......... bare en tanke..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå